Εγκυμοσύνη και ύπνος: Ποια στάση να αποφύγετε

Εγκυμοσύνη και ύπνος: Ποια στάση να αποφύγετε

Νομίζατε, πως τα προβλήματα ύπνου ξεκινάνε μετά από τον τοκετό;

Εγκυμοσύνη και ύπνος: Ποια στάση να αποφύγετε

Δυστυχώς αυτό δεν ισχύει πάντα...

Η εγκυμοσύνη είναι μεν μια περίοδος της ζωής σας γεμάτη προσμονή και ελπίδα, αλλά δεν παύει να δοκιμάζει τόσο το σώμα σας, όσο και την ψυχική σας ισορροπία. Κατά τη διάρκεια της κύησης το σώμα σας αλλάζει ραγδαία, αφού προσαρμόζεται στις ανάγκες του μωρού σας.

Φυσικά η πιο «εντυπωσιακή» και εμφανής διαφορά είναι η μήτρα σας, η οποία ειδικά κατά το τρίτο τρίμηνο μεγαλώνει με ταχείς ρυθμούς. Όμως μην ξεχνάτε, πως και οι μαστοί σας αλλάζουν σημαντικά, αφού, λόγω της δράσης των ορμονών της κύησης, εμφανίζονται οιδηματώδεις ήδη από το πρώτο τρίμηνο.Συνεπώς, συχνά επηρεάζεται η ποιότητα του ύπνου σας, αλλά και των ονείρων σας, ενώ κάποιες θέσεις ύπνου καθίστανται «απαγορευτικές».

Ποιες είναι οι στάσεις του ύπνου, που είναι «απαγορευτικές» και καλόν είναι να αποφεύγονται;

• Μπρούμητα (πρηνηδόν)

Αν είστε από αυτές, που προτιμούν αυτήν τη στάση ύπνου, ίσως να δυσκολευτείτε τώρα, που είστε έγκυος.

Οι δυσκολίες δεν εμφανίζονται μόνο στα ύστερα στάδια της κύησης, όπως θα περίμενε κανείς, οπότε εκ των πραγμάτων το μέγεθος της μήτρας δεν σας επιτρέπει αυτήν τη στάση. Οι οιδηματώδεις μαστοί δεν αποκλείεται να αρχίσουν να σας εμποδίζουν ήδη από τα πρώτα στάδια της κύησης.

Φυσικά, η στάση αυτή καθίσταται αργότερα «απαγορευτική» και από το μέγεθος της μήτρας, ο όγκος της οποίας αποτελεί «ανυπέρβλητο» εμπόδιο.

• Ανάσκελα (ύπτια θέση)

Στην αρχή της εγκυμοσύνης η στάση αυτή δεν ενδείκνυται, αν έχετε συμπτώματα ναυτίας και εμέτους. Η ύπτια θέση επιτρέπει στα υγρά του στομάχου να κινηθούν προς τον οισοφάγο, με αποτέλεσμα τα ενοχλητικά συμπτώματα να επιδεινωθούν.

Η μήτρα άλλωστε, σε ύστερα στάδια της κύησης, στην ύπτια στάση με το βάρος της ασκεί πίεση στις φλέβες, που μεταφέρουν το αίμα από τα κάτω άκρα προς την καρδιά, εμποδίζοντας τη ροή του. Έτσι μπορεί να επιδεινωθεί το οίδημα στα κάτω άκρα, οι κιρσοί των κάτω άκρων και οι αιμορροΐδες. Η παρεμπόδιση της κυκλοφορίας του αίματος άλλωστε ενδέχεται να προκαλέσει και ταχυπαλμία.

Η μήτρα όμως στην ύπτια θέση ασκεί πίεση και στη σπονδυλική σας στήλη, οι αντοχές της οποίας ήδη δοκιμάζονται κατά την εγκυμοσύνη. Συνεπώς, συχνά η υιοθέτηση της ύπτιας θέσης προκαλεί επιδείνωση της οσφυαλγίας και της ισχιαλγίας.

Επιπροσθέτως, έχει παρατηρηθεί, πως αν κοιμάστε ανάσκελα – πιθανόν λόγω της πίεσης, που η μήτρα ασκεί στο διάφραγμα – αυξάνονται οι πιθανότητες να αρχίσετε να ροχαλίζετε, ενώ ενδεχομένως να εμφανίσετε και επεισόδια της λεγόμενης υπνικής άπνοιας.

ypnos egkimosini

Ποια είναι τελικά η καλύτερη στάση στον ύπνο, όσο είμαι έγκυος;

Απόλυτη απάντηση δεν μπορεί να δοθεί. Οι περισσότερες κυοφορούσες πειραματίζονται με διάφορες θέσεις και επιλέγουν αυτή, που τις βολεύει περισσότερο.
Συνήθως όμως η πιο «ενδεδειγμένη» στάση είναι στο πλάι με λυγισμένα (κεκαμμένα) τα πόδια. Συχνά μάλιστα συνιστάται να προτιμάται το αριστερό πλευρό, διότι η Κάτω Κοίλη Φλέβα, δια της οποίας το αίμα ρέει από τα κάτω άκρα προς την καρδιά εντοπίζεται δεξιά της μήτρας. Έτσι, αν ξαπλώνετε στο αριστερό πλευρό, μειώνεται η πίεση, που η μήτρα ασκεί με τον όγκο της στο αγγείο αυτό και διευκολύνεται η κυκλοφορία του αίματος.

Μαξιλάρια: ο καλύτερός μου φίλος!

Χρήσιμο θα ήταν να πειραματιστείτε με μαξιλάρια, τα οποία μπορούν να σας παράσχουν επιπλέον στήριξη.

Για παράδειγμα, όσο είστε ξαπλωμένη στο πλευρό σας, μπορείτε να βάλετε ένα μαξιλάρι κάτω από την διογκωμένη σας κοιλιά σαν στήριγμα. Παράλληλα φαίνεται, πως στη στάση αυτή, αν βάλετε και ένα ή δύο μαξιλάρια ανάμεσα από τα πόδια σας, ανακουφίζεστε σε σημαντικό βαθμό από την οσφυαλγία.

Δείτε ΕΔΩ σε ποιο στάδιο της κύησης βρίσκεστε!

Δρ ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΚΩΝ. ΛΥΓΝΟΣ, MSc, PhD
ΜΑΙΕΥΤΗΡ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΟΣ
Master of Science University College London
Διδάκτωρ Μαιευτικής Γυναικολογίας
www.eleftheia.gr 
email: care@eleftheia.gr 

24.50 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΜΠΟΤΑΚΙΑ
69.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΔΕΡΜΑΤΙΝΑ ΜΠΟΤΑΚΙΑ
36.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Βιβλίο Κουκλόσπιτο - The Tiny Dollhouse
16.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Παιδική φόρμα
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Θέλετε να αλλάξετε τα μαλλιά σας; Πάρτε ιδέες από διάσημες κυρίες της showbiz

Θέλετε να αλλάξετε τα μαλλιά σας; Πάρτε ιδέες από διάσημες κυρίες της showbiz

Συνήθως, μετά το τέλος του καλοκαιριού, κάνουμε μία επίσκεψη στο κομμωτήριο για…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Shiloh Jolie - Pitt: Όσο μεγαλώνει είναι ολόιδια ο μπαμπάς της (photos)

Shiloh Jolie - Pitt: Όσο μεγαλώνει είναι ολόιδια ο μπαμπάς της (photos)

Πλέον, δεν έχουμε καμία αμφιβολία. Η Shiloh και ο Brad Pitt είναι…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Από το θηλασμό στο μπιμπερό: 8 «μυστικά» για να γίνει εύκολα η μετάβαση

Από το θηλασμό στο μπιμπερό: 8 «μυστικά» για να γίνει εύκολα η μετάβαση

Και ήρθε η ώρα εκείνη, που το μωρό σας από το θηλασμό…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Μία μαμά στέλνει γράμμα στη δασκάλα και της εξηγεί γιατί η κόρη της αργεί στο σχολείο

Μία μαμά στέλνει γράμμα στη δασκάλα και της εξηγεί γιατί η κόρη της αργεί στο σχολείο

Τα πρωινά από το ξύπνημα των παιδιών μέχρι την ώρα που θα…
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης