Ναυτία στην εγκυμοσύνη: Ποιες τροφές ανακουφίζουν από τα συμπτώματα;

Ναυτία στην εγκυμοσύνη: Ποιες τροφές ανακουφίζουν από τα συμπτώματα;

Η ναυτία είναι αποτελεί μία δυσάρεστη διαταραχή που προκαλεί τάση για έμετο και είναι ιδιαίτερα συχνή κατά το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης.

Ναυτία στην εγκυμοσύνη: Ποιες τροφές ανακουφίζουν από τα συμπτώματα;

Οφείλεται στις ορμονικές αλλαγές που συμβαίνουν κατά την εγκυμοσύνη προκαλώντας δυσλειτουργία στους μύες του στομάχου προκαλώντας ναυτία.

Αν και η κατανάλωση φαγητού μπορεί να είναι δυσάρεστη όταν αισθάνεστε ναυτία, ωστόσο είναι απαραίτητη για την καλή ενυδάτωση και τη θρέψη τόσο τη δική σας όσο και του εμβρύου. Παρακάτω θα δείτε τροφές που μπορούν να σας ανακουφίσουν.

1. Ανάλατα κράκερς, ψωμί και κουλούρι Θεσσαλονίκης ολικής άλεσης

Ξηρά τρόφιμα όπως κράκερς, ψωμί και κουλούρι Θεσσαλονίκης συνιστώνται συχνά όταν αντιμετωπίζετε ναυτία. Αποτελούν μία πρακτική λύση όταν δεν μπορείτε να μαγειρέψετε και δεν ανέχεστε τις έντονες μυρωδιές. Αν συνοδευτούν με μία πηγή πρωτεΐνης όπως το άπαχο τυρί ή το αυγό μπορούν να αποτελέσουν ένα θρεπτικό snack. Επιλέγετε τα προΐόντα ολικής άλεσης για να αυξάνετε παράλληλα το περιεχόμενο της διατροφής σας σε φυτικές ίνες.

2. Μπανάνα

Τα συμπτώματα της ναυτίας πιθανόν να μη σας επιτρέπουν να καταναλώνετε σημαντικές ποσότητες τροφής. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό τα τρόφιμα που επιλέγετε να είναι θρεπτικά και ενεργειακά πυκνά, δηλαδή σε μικρή ποσότητα να παρέχουν αρκετή ενέργεια. Οι μπανάνες αποτελούν ένα θρεπτικό, ενεργειακά πυκνό snack που είναι εύκολο να τρώτε καθώς δεν απαιτεί καμία προετοιμασία.

3. Αβοκάντο

Το αβοκάντο περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά απαραίτητα για την υγεία της καρδιάς, φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, C και Ε. Η υφή του το κάνει ανεκτό από τις περισσότερες γυναίκες κατά την εγκυμοσύνη, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλές παρασκευές ανάλογα με τις προτιμήσεις σας. Το αβοκάντο μπορεί να προστεθεί σε σαλάτες, smoothies αλλά και σαν άλειμμα στο ψωμί σας.

4. Ρύζι, πατάτες και ζυμαρικά

Τα αμυλούχα τρόφιμα, όπως το ρύζι, οι πατάτες και τα ζυμαρικά είναι απλές επιλογές για την αντιμετώπιση της ναυτίας. Είναι εύκολα στην προετοιμασία ενώ σας δίνουν άμεσα ενέργεια. Προτιμήστε να μην προσθέτετε λιπαρές σάλτσες με έντονα μυρωδικά και να τα καναλώνετε σε θερμοκρασία δωματίου και όχι ζεστά κάτι που μπορεί να εντείνει τα συμπτώματα.

5. Πρωτεϊνούχα τρόφιμα

Μελέτες σε εγκύους έχουν δείξει ότι τα πλούσια σε πρωτεΐνη γεύματα μειώνουν σημαντικά τα συμπτώματα ναυτίας, σε σύγκριση με γεύματα πλούσια σε υδατάνθρακες ή λιπαρά. Δεν είναι σαφές γιατί η πρωτεΐνη έχει αυτή την επίδραση στη ναυτία. Φαίνεται ωστόσο ότι η πρωτεΐνη αυξάνει την έκκριση της γαστρίνης ανακουφίζοντας από τη δυσλειτουργία του στομάχου.

6. Νερό

Τα έντονα συμπτώματα της ναυτίας μπορεί να μην σας επιτρέπουν την κατανάλωση τροφής για αρκετές ώρες. Ωστόσο, η ενυδάτωση είναι απαραίτητη, ειδικά εάν έχετε εμετούς. Το νερό αποτελεί πάντα την καλύτερη πηγή ενυδάτωσης, αλλά επιπρόσθετα οι διαυγείς χυμοί και οι σούπες μπορούν επίσης να ενισχύσουν την κατανάλωση υγρών. Τα πολύ γλυκά, καφεϊνούχα ροφήματα και το γάλα μπορεί να επιδεινώσουν τη ναυτία σας, οπότε ίσως είναι καλύτερο να τα αποφύγετε.

Άλλες συμβουλές για την αντιμετώπιση της ναυτίας

Εκτός από την κατανάλωση ορισμένων τροφίμων και ποτών, τα παρακάτω βήματα μπορούν να σας ανακουφίσουν:

  • Τρώτε μικρές ποσότητες κάθε 2-3 ώρες. Αποφύγετε την παράλειψη των γευμάτων, καθώς ένα άδειο στομάχι μπορεί να επιδεινώσει τη ναυτία.
  • Μην ξαπλώσετε μετά το φαγητό. Αποφύγετε να ξαπλώνετε για τουλάχιστον 30 λεπτά μετά το φαγητό, καθώς αυτό μπορεί να ασκήσει πίεση στο στομάχι σας και να επιδεινώσει τη ναυτία.
  • Αποφύγετε την προετοιμασία φαγητού. Η οσμή ενώ μαγειρεύετε και προετοιμάζετε τα τρόφιμα μπορεί να επιδεινώσει τη ναυτία. Εάν είναι δυνατόν, αποφύγετε ή συντομεύστε το χρόνο που περνάτε στην κουζίνα.
  • Τέλος, αποφύγετε λιπαρά ή τηγανητά τρόφιμα, πολύ γλυκά ή πικάντικα τρόφιμα, αλκοόλ και καφεΐνη.

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc, PhD
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

Διαβάστε επίσης

Πρωινή ναυτία & εγκυμοσύνη: 5+1 προτάσεις για το πρωινό σας (pics)

Ναυτία και εμετοί στην εγκυμοσύνη: Πότε πρέπει να απευθυνθείτε στο γιατρό σας

Ναυτία στην εγκυμοσύνη: Το φυσικό γιατρικό που εμπιστεύεται και η εγκυμονούσα Kate Middleton

Εννέα αποτελεσματικά tips για να «διώξετε» μακριά τη ναυτία της εγκυμοσύνης

Ναυτία εγκυμοσύνης: Αντιμετωπίστε τη

Ναυτία κύησης: Πότε γίνεται επικίνδυνη για τη μητέρα και το έμβρυο

43.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
CROCS ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΓΑΛΟΤΣΕΣ 14613 4BH CERULE PACIFIC
28.20 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Φόρμα Εξόδου Tender Comforts με κέντημα και διακοσμητικές τσέπες (1-12 μηνών) 00480972 ΕΚΡΟΥ
12.45 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΓΑΛΟΤΣΕΣ ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ - ΚΟΚΚΙΝΟ
10.50 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΒΡΕΦΙΚΟ ΑΔΙΑΒΡΟΧΟ ΜΠΟΥΦΑΝ ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ - ΡΟΖ
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Οκτώ πράγματα που πρέπει να έχετε οπωσδήποτε πριν έρθει το μωρό (pics)

Οκτώ πράγματα που πρέπει να έχετε οπωσδήποτε πριν έρθει το μωρό (pics)

Ο ερχομός ενός μωρού σηματοδοτεί το ξεκίνημα ενός νέου κεφαλαίου στη ζωή…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Ξεσπάσματα θυμού από ένα νήπιο: Πώς να τα διαχειριστείτε

Ξεσπάσματα θυμού από ένα νήπιο: Πώς να τα διαχειριστείτε

Τα ξεσπάσματα θυμού σε ένα νήπιο είναι κάτι αρκετά συνηθισμένο.  
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Έξι φυσικοί τρόποι για να αντιμετωπίσετε τον βήχα στα νήπια (pics)

Έξι φυσικοί τρόποι για να αντιμετωπίσετε τον βήχα στα νήπια (pics)

Παιδικός βήχας: Πώς θα τον αντιμετωπίσετε με φυσικούς τρόπους.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Συγκλονιστικές φωτογραφίες γέννας κάνουν το γύρο του διαδικτύου – Αξίζει να τις δείτε (pics)

Συγκλονιστικές φωτογραφίες γέννας κάνουν το γύρο του διαδικτύου – Αξίζει να τις δείτε (pics)

Ο φωτογραφικός φακός απαθανατίζει τη μοναδική στιγμή που μία νέα ζωή έρχεται…
Διάβασε τη συνέχεια
PlusQueen
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

Newsbomb.gr Onsports.gr Queen.gr Onmed.gr Astrology.gr Gossip-tv.gr Leoforos.gr Ratpack.gr i-Ellada.gr
©2012-2020 Mothersblog.gr - All rights reserved