Πηγές πρωτεΐνης για την περίοδο της νηστείας

Πηγές πρωτεΐνης για την περίοδο της νηστείας

Οι πρωτεΐνες αποτελούν ένα απαραίτητο θρεπτικό συστατικό για τον οργανισμό καθώς πέρα από δομικό συστατικό των μυών και των ιστών, είναι απαραίτητες για τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και του μεταβολισμού.

Πηγές πρωτεΐνης για την περίοδο της νηστείας

Κατά την περίοδο της νηστείας που τα ζωϊκά προϊόντα απουσιάζουν από τη διατροφή μας είναι πιθανό να ανησυχείτε για το πώς θα καλύψετε τις ανάγκες σας σε πρωτεΐνη. Παρακάτω θα δείτε νηστίσιμες τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη.

Όσπρια

Τα όσπρια αποτελούν μία πολύ θρεπτική αλλά και οικονομική κατηγορία τροφών που είναι πλούσια σε πρωτεΐνη, φυτικές ίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά όπως ο σίδηρος. Περιλαμβάνουν ποικιλία επιλογών όπως οι φακές, τα φασόλια, τα ρεβίθια και η φάβα και μπορείτε να τα καταναλώσετε ως σούπα, αλλά και σε σαλάτες ή μπιφτέκια λαχανικών. Έτσι με 1 φλιτζάνι βρασμένων οσπρίων θα λαμβάνετε περίπου 15-18 γραμμάρια πρωτεΐνης.

Ξηροί καρποί

Αποτελούν ακόμα μία κατηγορία νηστίσιμων επιλογών με υψηλή διατροφική αξία, καθώς πέρα από τα καλής ποιότητας λιπαρά που περιέχουν, μας προσφέρουν και ικανοποιητική ποσότητα πρωτεΐνης. Προτιμήστε τις ανάλατες εκδοχές τους και καταναλώστε τους ως ενδιάμεσα snacks, ως πρόσθετα στο πρωινό σας γεύμα (π.χ. στο γιαούρτι ή στα δημητριακά) ή στις σαλάτες σας και άλλες συνταγές. Ενδεικτικά, 30 γρ ξηρών καρπών περιέχουν περίπου 4-8 γρ πρωτεϊνών, αλλά θα πρέπει να είστε συνετοί με την ποσότητα που καταναλώνετε καθώς η θερμιδική τους αξία είναι επίσης υψηλή.

trofes me proteini 1

Θαλασσινά

Τα θαλασσινά αποτελούν τη μοναδική νηστίσιμη επιλογή που είναι πηγή πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας και περιέχει δηλαδή όλα τα απαραίτητα αμινοξέα. Οι επιλογές είναι αρκετές και σε αυτήν την περίπτωση με τις γαρίδες, τα μύδια, το χταπόδι και άλλα να έχουν την τιμητική τους αυτήν την περίοδο. Ενδεικτικά, 100 γρ. μαγειρεμένες γαρίδες περιέχουν 25 γρ. πρωτεΐνης, ενώ 100 γρ. μαγειρεμένο χταπόδι περίπου 30 γρ. πρωτεΐνης. Απολαύστε τα ψητά ή βραστά 2-3 φορές την εβδομάδα αποφεύγοντας το τηγάνισμα.

Μανιτάρια

Τα μανιτάρια αποτελούν για πολλούς ένα γευστικό υποκατάστατο του κρέατος και μπορείτε να βρείτε πολλές συνταγές με βάση τα μανιτάρια διαφόρων ειδών. Ανάλογα με το είδος των μανιταριών, 1 φλιτζάνι μαγειρεμένου προϊόντος μπορεί να μας προσφέρει 2-5 γρ. πρωτεΐνης συνεισφέροντας σημανικά στην κάλυψη των πρωτεϊνικών αναγκών.

trofes me proteini 2

Βρώμη

Η βρώμη αποτελεί ένα πολύ θρεπτικό δημητριακό, το οποίο μπορεί να καταναλωθεί στο πρωινό σας με τη συνοδεία κάποιο φυτικού γάλακτος για την περίοδο της νηστείας ή να αποτελέσει τη βάση για νηστίσιμα μπισκότα και άλλα αρτοσκευάσματα. Ένα φλιτζάνι μας προσφέρει περίπου 16 γρ. πρωτεϊνών και μην ξεχνάτε επίσης το σημαντικό περιεχόμενο της βρώμης σε φυτικές ίνες που ενισχύουν τον κορεσμό και τη γαστρεντερική λειτουργία.

Καστανό ρύζι και κινόα

Καταναλώνοντας 1 φλ. καστανό ρύζι επωφελούμαστε με 5 γρ. πρωτεϊνών, ενώ με 1 φλ. κινόα λαμβάνουμε περίπου 8 γρ πρωτεϊνών. Επιπλέον, αν συνδυαστούν με όσπρια, όπως για παράδειγμα οι φακές, τότε μας δίνουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα που περιέχουν και οι πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας των ζωϊκών προϊόντων.

Συμπερασματικά, η κάλυψη των πρωτεϊνικών αναγκών κατά την περίοδο της νηστείας είναι εφικτή αν επιλέγετε ποικιλία τροφών εντάσσοντας και τις παραπάνω τροφές στο διαιτολόγιό σας.

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc, PhD
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

Διαβάστε επίσης

Ταχίνι: Ποια η διατροφική του αξία και πώς θα το εντάξουμε στη διατροφή μας;

Παιδική νηστεία: Από ποια ηλικία μπορεί να νηστεύει ένα παιδί;

Μπορούμε να χάσουμε βάρος κατά την περίοδο της νηστείας;

Τι να κάνω όταν η ζυγαριά «κολλάει»;

30.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο 'Polyssimo challenge'
6.50 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Μίνι Παιχνίδι Ταξιδίου 'Stori'
6.50 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Μίνι Παιχνίδι Ταξιδίου 'Katupri'
22.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Haba Επιτραπέζιο 'Xώρες της Ευρώπης'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πώς να διαχειριστείτε τα παιδιά που δεν έχουν μάθει να σέβονται;

Πώς να διαχειριστείτε τα παιδιά που δεν έχουν μάθει να σέβονται;

Απλά tips για να μάθει το παιδί σας να σέβεται.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πράγματα που δεν πρέπει να κάνουν οι μπαμπάδες όταν έχουν μικρό μωρό

Πράγματα που δεν πρέπει να κάνουν οι μπαμπάδες όταν έχουν μικρό μωρό

Ο πρώτος χρόνος με το μωρό φέρνει αρκετές αλλαγές στη σχέση των…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Κλέλια Ρένεση: Ποζάρει αγκαλιά με την κόρη της - Δείτε φωτογραφίες

Κλέλια Ρένεση: Ποζάρει αγκαλιά με την κόρη της - Δείτε φωτογραφίες

Είναι διακοπές στην Ζάκυνθο.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πώς πρέπει να κοιμάται το μωρό; Ανάσκελα, μπρούμυτα ή στο πλάι;

Πώς πρέπει να κοιμάται το μωρό; Ανάσκελα, μπρούμυτα ή στο πλάι;

Όταν κοιμάται το μωρό ποια είναι η πιο ασφαλής θέση;
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

Newsbomb.gr Onsports.gr Queen.gr Onmed.gr Astrology.gr Gossip-tv.gr Ratpack.gr i-Ellada.gr
©2012-2020 Mothersblog.gr - All rights reserved
Βαλέρια Λάτσιου: Έτσι όπως δεν την έχετε δει ποτέ ξανά (pics)