Πέντε βήματα για την επιτυχή απώλεια και τη διατήρηση του σωματικού βάρους

Πέντε βήματα για την επιτυχή απώλεια και τη διατήρηση του σωματικού βάρους

Η απώλεια βάρους είναι για πολλούς από εμάς ένας από τους στόχους για τη νέα χρονιά που μόλις ήρθε.

Πέντε βήματα για την επιτυχή απώλεια και τη διατήρηση του σωματικού βάρους

Είτε πρόκειται για αισθητικούς λόγους ή για λόγους υγείας η επιτυχής απώλεια βάρους αποτελεί πρόκληση. Ωστόσο, μεγαλύτερη πρόκληση αποτελεί και η διατήρηση της απώλειας, καθώς το φαινόμενο της επαναπρόσληψης του βάρους είναι σύνηθες.

Πώς όμως θα επιτύχουμε αυτόν το στόχο αυτή τη χρονιά ακολουθώντας πέντε απλά βήματα;

Αναρωτηθείτε τί είναι αυτό οδήγησε στην πρόσληψη βάρους

Παρά τα όσα μπορεί να διαβάζετε, η πρόσληψη βάρους και η παχυσαρκία δεν οφείλονται σε μεμονωμένα τρόφιμα, συνδυασμούς τροφών ή σε έλλειψη θέλησης. Τις τελευταίες δεκαετίες αυτό που έχει αλλάξει είναι ο τρόπος ζωής και το συνολικό πρότυπο διατροφής που ακολουθούμε. Αυτό σημαίνει πως ο συνδυασμός της καθιστικής ζωής με την υψηλή κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων πλούσιων σε ζάχαρη, αλάτι και λίπος οδηγεί σταδιακά σε αύξηση του βάρους και ταυτόχρονα του κινδύνου για την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων και σακχαρώδη διαβήτη. Το πρώτο βήμα λοιπόν για την επιτυχή προσπάθεια είναι να εντοπίσετε τί είναι αυτό που άλλαξε στον καθημερινό τρόπο ζωής και διατροφής, έτσι ώστε να μπορέσετε να το διορθώσετε. Μήπως μειώσατε τη φυσική δραστηριότητα, αυξήσατε το μέγεθος των μερίδων ή το είδος των τροφών που καταναλώνατε; Αν σας είναι δύσκολο να το εντοπίσετε μπορείτε να καταγράφετε τις συνήθειές σας σε ένα ημερολόγιο.

Ορίστε το στόχο σας για την απώλεια βάρους

Ανεξάρτητα από το αν πρέπει να χάσετε περισσότερα ή λιγότερα κιλά, ο ορισμός μικρών κι εφικτών στόχων αποτελεί σημείο-κλειδί για την προσπάθειά σας. Ξεκινήστε θέτοντας ως στόχο να χάσετε περίπου το 10% του παρόντος σωματικού σας βάρους αν έχετε αρκετά περισσότερα κιλά. Ακόμα, κι αν αυτό σας φαίνεται πολύ μακριά από το ιδανικό βάρος στο οποίο στοχεύετε, σκεφτείτε ότι όπως και η αύξηση του σωματικού βάρους έτσι και η μείωσή του θα χρειαστεί αρκετό καιρό. Επίσης, είναι σημαντικό να γνωρίζετε πως ακόμα και η μικρή απώλεια βάρους έχει πολλά οφέλη για την υγεία σας μειώνοντας σημαντικά τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα και σακχαρώδη διαβήτη.

Κάνετε αλλαγές που ταιριάζουν στον τρόπο ζωής σας

Με αφορμή το νέο έτος είναι πιθανό να παρασυρθείτε από νέα διατροφικά σχήματα που υπόσχονται γρήγορη απώλεια βάρους μέχρι το καλοκαίρι. Ωστόσο, για να μπορέσετε να έχετε μία σταθερή επιτυχή πορεία είναι σημαντικό να κάνετε αλλαγές που συνάδουν με τον τρόπο ζωής και διατροφής σας. Η υιοθέτηση ενός ακραίου διατροφικού σχήματος που αποκλείει, για παράδειγμα ομάδες τροφών που συνηθίζατε να καταναλώνατε δε θα σας βοηθήσει μακροπρόθεσμα. Επιπλέον, πρέπει να επιλέξετε εκείνο το είδος το γυμναστικής που σας αρέσει περισσότερο και όχι αυτό που είναι δημοφιλέστερο ή που το ακολουθεί κάποιος φίλος σας, έτσι ώστε να μπορέσετε να είστε πιστοί στο πρόγραμμά σας.

Ακολουθήστε ένα ισορροπημένο πλάνο διατροφής

Η απώλεια σωματικού βάρους δε σημαίνει και στέρηση θρεπτικών συστατικών από τον οργανισμό. Για να είναι λοιπόν επαρκής η διατροφή κατά την απώλεια βάρους θα πρέπει να περιέχει ποικιλία τροφίμων χωρίς να αποκλείουμε θρεπτικές τροφές με το φόβο του υψηλού τους θερμιδικού περιεχομένου, όπως για παράδειγμα οι ξηροί καρποί, το αβοκάντο, το ελαιόλαδο και τα λιπαρά ψάρια. Το μυστικό βρίσκεται πάντα στο μέτρο και στο μέγεθος της μερίδας που καταναλώνουμε.

Έχετε υπομονή κι επιμονή για την επίτευξη του στόχου σας

Ακόμα κι αν η πρόοδός σας είναι αργή και μακριά από το στόχο που έχετε θέσει να θυμάστε πως ακόμα όσο δύσκολος κι αν είναι ο δρόμος, η προσπάθειά σας στο τέλος θα σας ανταμοίψει. Μην απογοητεύεστε αν ένα μήνα δε χάσατε όσο βάρος στοχεύατε. Σκεφτείτε ότι κατά τους επόμενους μήνες η προσπάθειά σας θα είναι πιο ικανοποιητική.

Περιμένω τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc, PhD
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

 

Και οι μάνες έχουν ψυχή και Instagram. Ακολούθησέ μας!

Διαβάστε επίσης

Αυτά τα πέντε βότανα βοηθούν στην απώλεια βάρους (pics)

Απώλεια βάρους: 4 σημάδια ότι χάνετε μυϊκή μάζα αντί για λίπος

Πέντε συνήθειες που βοηθούν στην απώλεια βάρους

Αδυνάτισμα: Πώς θα ξεχωρίσετε την πραγματική απώλεια βάρους από την απώλεια υγρών

Αυτό είναι το ρόφημα που βοηθάει στην απώλεια βάρους (vid)

Απώλεια κιλών: Οι 4 κανόνες για να διατηρήσετε το νέο βάρος σας

38.49 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ADIDAS ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ - ΓΚΡΙ
20.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΓΙΑ ΑΓΟΡΙΑ - ΧΑΚΙ
38.70 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Υπνόσακος Αμάνικος Σχέδιο 50 Ρόζ Baby Oliver
19.96 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Sigikid Τσάντα γυμναστηρίου Πριγκίπισσα
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Έχω στον τράχηλό μου προκαρκινικές αλλοιώσεις! Αυτό σημαίνει, πως έχω καρκίνο;

Έχω στον τράχηλό μου προκαρκινικές αλλοιώσεις! Αυτό σημαίνει, πως έχω καρκίνο;

Τι είναι οι προκαρκινικές αλλοιώσεις;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Η συνταγή του έξυπνου μαθητή

Η συνταγή του έξυπνου μαθητή

Η νευρογέννεση είναι μία διαδικασία που εξελίσσεται έντονα τα πρώτα χρόνια της…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Ελένη Μενεγάκη: H μικρή Μαρίνα στο στούντιο - Δείτε τη φώτο με τη μαμά της

Ελένη Μενεγάκη: H μικρή Μαρίνα στο στούντιο - Δείτε τη φώτο με τη μαμά της

Η φωτογραφία της ημέρας!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Τα βαφτιστήρια ξέρουν: Νονά και νονέ, πριν πας για δώρο… άκου το παιδί! (vid)

Τα βαφτιστήρια ξέρουν: Νονά και νονέ, πριν πας για δώρο… άκου το παιδί! (vid)

Η στιγμή που θα πρέπει να αναζητήσουμε τα κατάλληλα δώρα για τα…
Διάβασε τη συνέχεια
PlusQueen

Best of DPG network

MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies