Πώς θα ξαναβρώ τη φόρμα μου μετά τις καλοκαιρινές διακοπές;

Πώς θα ξαναβρώ τη φόρμα μου μετά τις καλοκαιρινές διακοπές;

Το καλοκαίρι έφτασε στο τέλος του και οι διατροφικές ατασθαλίες πιθανόν να έχουν αφήσει τα σημάδια τους!

Πώς θα ξαναβρώ τη φόρμα μου μετά τις καλοκαιρινές διακοπές;

Αν λοιπόν το φθινόπωρο σας βρήκε με 2-3 κιλά παραπάνω και με αναστατωμένο το διατροφικό σας πρόγραμμα, παρακάτω θα δείτε μερικά πολύ απλά βήματα για να επανέλθετε και πάλι στο σύνηθες βάρος σας.

Γεμίστε το ψυγείο σας με υγιεινά τρόφιμα

Τα φρούτα, τα λαχανικά και η άπαχη πρωτεΐνη θα πρέπει να βρίσκονται στο ψυγείο σας, ενώ φροντίστε να αποφεύγετε τα επεξεργασμένα τρόφιμα πλούσια σε ζάχαρη, λίπος και αλάτι. Επίσης, μπορείτε να γεμίσετε την κατάψυξή σας και με κατεψυγμένα λαχανικά, έτσι ώστε να τα έχετε πάντα στη διάθεσή σας αποφεύγοντας το έτοιμο φαγητό όταν σας τελειώνουν τα φρέσκα λαχανικά.

Μην παραλείπετε το πρωινό

Ακόμα και αν η αξία του πρωινού αμφισβητείται τα τελευταία χρόνια, ωστόσο το να περαμένετε νηστικοί μέχρι το κυρίως γεύμα θα σας κάνει να νιώθετε μεγαλύτερη πείνα με αποτέλεσμα να καταφεύγετε σε μεγαλύτερες μερίδες.

Χρησιμοποιήστε μικρότερα πιάτα για να σερβίρετε το φαγητό σας

Τα τελευταία χρόνια το μέγεθος των πιάτων έχει αυξηθεί σημαντικά. Αποφύγετε να χρησιμοποιείτε μεγάλα πιάτα, γιατί έτσι θα πέσετε στην παγίδα να σερβίρετε μεγαλύτερες μερίδες. Ακόμα και αν σερβίρετε όμως μικρότερη μερίδα σε ένα μεγάλο πιάτο, είναι πιθανό να μην ικανοποιήσετε την όρεξή σας, καθώς ο εγκέφαλος συνδέει το άδειο μέρος του πιάτου με λιγότερο φαγητό.

Καταναλώστε ένα μικρό σνακ πριν την έξοδό σας για φαγητό

Η κατανάλωση ενός φρούτου, μιας μερίδας ξηρών καρπών (30γρ) ή ενός μικρού κυπέλλου με γιαούρτι χαμηλών λιπαρών, θα αποτρέψει αργότερα την υπερβολική κατανάλωση φαγητού στο εστιατόριο ιδίως αν πεινάτε αρκετά. Η καλύτερη επιλογή είναι ένα σνακ υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη όπως το γιαούρτι, καθώς φαίνεται πως η πρωτεΐνη ενισχύει τον κορεσμό.

Αυξήστε την κατανάλωση φυτικών ινών

Πέρα από τα πολλά οφέλη για την υγεία του πεπτικού μας συστήματος, τη διατήρηση σταθερότερων επιπέδων γλυκόζης αλλά και τη μείωση της χοληστερόλης, οι φυτικές ίνες αυξάνουν τον κορεσμό μας με ταυτόχρονη χαμηλή πρόσληψη θερμίδων. Προσθέστε φρούτα και λαχανικά ακόμα και σε συνταγές που δε συνηθίζατε και πειραματιστείτε με νέες γεύσεις.

Μην αποκλείετε το λίπος από τη διατροφή σας αλλά επιλέγετε ποιοτικά λιπαρά

Πολλές φορές στην προσπάθειά μας να μειώσουμε το βάρος μας καταφεύγουμε σε ακραίες τακτικές όπως ο αποκλεισμός των λιπαρών από τη διατροφή μας. Ωστόσο, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι ο οργανισμός χρειάζεται τα λιπαρά στη διατροφή, καθώς πέρα από την παροχή ενέργειας, το λίπος είναι απαραίτητο για την απορρόφηση των λιποδιαλυτών βιταμίνων A, D, E και K. Επιλέγετε πηγές μονακόρεστων και πολυακόρεστων λιπαρών, όπως το ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί, οι σπόροι και το ψάρι και αποφύγετε το κορεσμένο λίπος που βρίσκεται στα λιπαρά κρέατα και πλήρη γαλακτοκομικά. Επιπρόσθετα, ο συνδυσμός των λιπαρών με τις φυτικές ίνες φαίνεται να αυξάνει ακόμα περισσότερο τον κορεσμό.

Μην παραλείπετε τα σνακ

Ακόμα κι αν συνηθίζετε να τα παραλείπετε, προκειμένου να μειώσετε τις θερμίδες που προσλαμβάνετε, οι μελέτες δείχνουν πως ίσως η τακτική αυτή να οδηγεί σε κατανάλωση μεγαλύτερων κυρίως γευμάτων. Επιπρόσθετα, μην ξεχνάτε ότι η πολύωρη νηστεία και η επακόλουθη κατανάλωση μεγάλων γευμάτων μπορεί να διαταράξει το μεταβολισμό της γλυκόζης αυξάνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη.

Ξεκινήστε τα ψώνια σας περιμετρικά του supermarket

Όσο κι αν σας φαίνεται περίεργο μπορεί να έχει σημαντική επίδραση στην επιλογή των τροφών στο καλάθι σας. Ο λόγος; Συνήθως τα επεξεργασμένα τρόφιμα που είναι πλούσια σε ζάχαρη, λίπος και αλάτι τοποθετούνται στους κεντρικούς διαδρόμους για να είναι πιο εύκολα προσβάσιμα. Αν λοιπόν ξεκινήσετε περιμετρικά, τότε φτάνοντας στους «επικίνδυνους» διαδρόμους θα έχετε ήδη γεμίσει το καλάθι σας με περισσότερο υγιεινά τρόφιμα, αφήνοντας λιγότερο χώρο για ανθυγιεινές επιλογές.

Συμπερασματικά, η αύξηση του βάρους μετά τις καλοκαιρινές διακοπές δεν θα πρέπει να σας ωθήσει σε στερητικές δίαιτες που υπόσχονται γρήγορη απώλεια κιλών. Ο συνδυασμός των παραπάνω βημάτων με τη μεσογειακή διατροφή και την τακτική άσκηση θα σας βοηθήσει να επανέλθετε και πάλι σε φόρμα.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com  

 

 

Διαβάστε επίσης

Δίαιτα μιας εβδομάδας με δύο εναλλάξ μενού για να χάσετε έως και 3 κιλά

Τι να τρώτε καθημερινά για να μην πάρετε κιλά

Γιατί αποκτάμε ξανά τα κιλά που χάνουμε μετά από δίαιτα;

Υγιεινή δίαιτα: Χάστε 4 κιλά σε ένα μήνα

Γιατί το φθινόπωρο είναι η καλύτερη εποχή για να χάσετε βάρος

24.49 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ADIDAS ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ - ΓΚΡΙ
41.29 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ASICS ΓΙΑ ΑΓΟΡΙΑ - ΜΑΥΡΟ
42.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Βusquets Σχολική Τσάντα Route 66'
38.40 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Βusquets Σχολική Τσάντα οβαλ 'Μαργαρίτα'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Οξύς πόνος στην κοιλιά μετά το σεξ - Τι μπορεί να είναι; (vid)

Οξύς πόνος στην κοιλιά μετά το σεξ - Τι μπορεί να είναι; (vid)

Τι μπορεί να "κρύβει" οέντονος πόνος στην κοιλιά μετά την σεξουαλική επαφή; 
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
5+1 τρόποι για να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας στην εγκυμοσύνη

5+1 τρόποι για να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας στην εγκυμοσύνη

Απλά tips για να παραμείνετε υγιής εσείς και το μωρό σας. 
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Νόστιμα και λαχταριστά κεφτεδάκια χωρίς γλουτένη για παιδιά

Νόστιμα και λαχταριστά κεφτεδάκια χωρίς γλουτένη για παιδιά

Τα παιδιά με κοιλιοκάκη μπορούν να απολαύσουν τα κεφτεδάκια που θα τους…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Τζένη Θεωνά - Δήμος Αναστασιάδης: «Μετακίνηση 6» με τον γιο τους (pics)

Τζένη Θεωνά - Δήμος Αναστασιάδης: «Μετακίνηση 6» με τον γιο τους (pics)

Ο μικρός Αρίωνας έχει  μεγαλώσει πολύ και λέει τις πρώτες του λεξούλες.
Διάβασε τη συνέχεια
BEST OF NETWORK
Ερντογάν: Σκοταδισμός και φρικαλεότητες κατά Χριστιανών - Αλυσοδεμένοι στο φανατισμό οι Τούρκοι
Κορονοϊός: Αγωνία για το άνοιγμα των σχολείων - Ο διχασμός και η ημερομηνία «κλειδί»
Καπραβέλος στο Newsbomb.gr: Επικίνδυνο να «ανοίξουμε» τώρα - Θα ενισχύσουμε τις εστίες υπερμετάδοσης
Κρούσματα σήμερα: Παραμένει στα «κόκκινα» η Ελλάδα – Αγωνία για τις ΜΕΘ που ασφυκτιούν
Κορονοϊός: Πότε και πώς θα εμβολιαστούν οι Έλληνες- 1.018 κέντρα για 2 εκατ. πολίτες τον μήνα
Τα τεράστια λάθη που κάνουν οι άντρες όταν ξυρίζονται
Τι ισχύει για προκαταβολές μισθών και δάνεια εργοδοτών εν μέσω κορονοϊού
Καιρός - Αρναούτογλου: Ερχονται βροχές και καταιγίδες! Πού θα χιονίσει; (Vid)
Πώς φτιάχνεται το παγκοσμίου φήμης χειροποίητο φύλλο μπακλαβά Ρεθύμνου
Οξύς πόνος στην κοιλιά μετά το σεξ - Τι μπορεί να είναι; (vid)
Πώς μπορεί να σε κοντρολάρει το κάθε ζώδιο;
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2020 Mothersblog.gr - All rights reserved
«Τι να μαγειρέψω σήμερα;» Εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής από το Mothersblog.gr