Είναι τόσο κακό να καταναλώνω περισσότερο φαγητό το βράδυ;

Είναι τόσο κακό να καταναλώνω περισσότερο φαγητό το βράδυ;

Αυτή είναι μία ερώτηση που ακούμε πολύ συχνά οι διαιτολόγοι, καθώς η σύχρονη καθημερινότητα πολλές φορές δεν επιτρέπει να καταναλώσουμε το κυρίως γεύμα μας μέσα στην ημέρα, αλλά το βράδυ μετά την επιστροφή στο σπίτι.

Είναι τόσο κακό να καταναλώνω περισσότερο φαγητό το βράδυ;

Είναι όμως τόσο επιζήμιο για την υγεία να καταναλώνουμε μεγάλο ποσοστό των ημερήσιων θερμίδων που χρειαζόμαστε καθημερινά τις βραδινές ώρες;

Η αλήθεια είναι ότι καλύτερο είναι να καταναλώνουμε την μεγαλύτερη ποσότητα του φαγητού κατά τη διάρκεια της ημέρας, έτσι ώστε ο οργανισμός να έχει το χρόνο να ολοκληρώσει τη διαδικασία της πέψης μέχρι το βράδυ. Άλλωστε το ρητό “Το πρωί να τρως σα βασιλιάς, το μεσημέρι σαν πρίγκηπας και το βράδυ σα ζητιάνος” δεν είναι τυχαίο.

Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες για να φτάσουμε τα βέλτιστα επίπεδα καύσης λίπους θα πρέπει να παραμείνουμε περίπου 12 ώρες νηστικοί, πράγμα που σημαίνει ότι καλό θα είναι η κατανάλωση τροφής να έχει σταματήσει περίπου μέχρι τις 8 με 9 το βράδυ.

Όταν κατά τη διάρκεια της ημέρας τρώμε περισσότερο από αυτό που χρειάζεται ο οργανισμός μας για να καλύψει τις ανάγκες του, η περίσσεια ενέργειας αποθηκεύεται στο ήπαρ ως γλυκογόνο. Έτσι λοιπόν κατά τη διάρκεια της νύχτας το γλυκογόνο μετατρέπεται σε γλυκόζη με αποτέλεσμα να διατηρούνται σταθερά τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα. Όταν το γλυκογόνο εξαντληθεί, τότε ο οργανισμός κινητοποιεί τα αποθέματα λίπους. Αν λοιπόν, το τελευταίο γεύμα μας είναι αργά το βράδυ, ο οργανισμός θα χρησιμοποιήσει την ενέργεια από το φαγητό και το γλυκογόνο, με αποτέλεσμα να μην κινητοποιεί αποθέματα λίπους.

Επιπρόσθετα, άλλο ένα σημαντικό μειονέκτημα της κατανάλωσης φαγητού αργά το βράδυ είναι οι διαταραχές ύπνου που μπορεί να προκαλέσει. Δεν είναι άλλωστε λίγες οι επιστημονικές μελέτες που έχουν συνδέσει την κακή ποιότητα ύπνου με την κατανάλωση μεγάλων και λιπαρών γευμάτων το βράδυ. Επίσης, ο διαταραγμένος ύπνος συνδέεται μακροπρόθεσμα με αύξηση του σωματικού βάρους και των ποσοστών υπέρβαρου και παχυσαρκίας. Τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι η κατάκλιση αμέσως μετά την κατανάλωση ενός κυρίως γεύματος μπορεί να εντείνει προβλήματα γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης.

Συμπερασματικά, εφόσον γνωρίζουμε ότι ο μεταβολισμός λειτουργεί καλύτερα κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι προτιμώτερο να προσλαμβάνουμε το μεγαλύτερο μέρος της τροφής μας την ημέρα και να σταματούμε την κατανάλωση νωρίς το βράδυ.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

 

Και οι μάνες έχουν ψυχή και Instagram. Ακολούθησέ μας!

Διαβάστε επίσης

Το μυστικό είναι στο μάσημα: Φάε την ίδια ποσότητα φαγητού, λάβε λιγότερες θερμίδες

Πώς θα καταλάβω ότι η όρεξη του παιδιού μου για φαγητό είναι φυσιολογική;

Παιδιά τρώνε μόνα τους το φαγητό και ιδού τα αποτελέσματα (video)

Φαγητό εκτός σπιτιού: Ο σοβαρός κίνδυνος που αγνοείτε

Μωρό δύσκολο στο φαγητό: Πώς να το χειριστείτε

48.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΜΠΟΤΕΣ ΔΕΡΜΑ BROWN
11.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΠΑΝΤΟΦΛΕΣ ΜΠΟΤΕΣ ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ - ΕΚΡΟΥ
23.70 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Μπουφάν Renegades
29.70 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Μπουφάν Mini Raxevsky
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Ινομυώματα μήτρας: Τι είναι, γιατί εμφανίζονται, πώς αντιμετωπίζονται (vid)

Ινομυώματα μήτρας: Τι είναι, γιατί εμφανίζονται, πώς αντιμετωπίζονται (vid)

Ινομυώματα μήτρας: Αίτια, συμπτώματα και θεραπεία!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πρέπει ή όχι ένας άνδρας να βοηθά τη γυναίκα του στις δουλειές του σπιτιού;

Πρέπει ή όχι ένας άνδρας να βοηθά τη γυναίκα του στις δουλειές του σπιτιού;

Αυτό τώρα, είναι ερώτηση παγίδα.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
«Ένα μήλο την ημέρα….» και δύο θρεπτικές συνταγές με μήλο για εγκύους

«Ένα μήλο την ημέρα….» και δύο θρεπτικές συνταγές με μήλο για εγκύους

Το μήλο είναι ένα φρούτο που μπορούμε να απολαμβάνουμε τα οφέλη του…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Δραστηριότητες που διασκεδάζουν και βοηθούν στην ανάπτυξη μωρών και νηπίων

Δραστηριότητες που διασκεδάζουν και βοηθούν στην ανάπτυξη μωρών και νηπίων

Δεν έχει σημασία αν το παιδί σας είναι πολύ μωρό ακόμα. Υπάρχουν…
Διάβασε τη συνέχεια

Best of DPG network

MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies