Τα οφέλη της νηστείας για τον οργανισμό

Τα οφέλη της νηστείας για τον οργανισμό

Η περίοδος της νηστείας για όσους νηστεύουν καθ’όλη τη διάρκεια της Σαρακοστής έχει ήδη ξεκινήσει, ενώ πρόκειται να ξεκινήσει για εκείνους που νηστεύουν 1-2 εβδομάδες πριν από το Πάσχα.

Τα οφέλη της νηστείας για τον οργανισμό

Ο αποκλεισμός των ζωικών προϊόντων από το διαιτολόγιο είναι μία πρακτική που έχει να μας προσφέρει πολλά οφέλη. Ας δούμε μερικά από αυτά.

Αρχικά, η αποχή από το κρέας, τα γαλακτοκομικά και τα αυγά μειώνουν κατά πολύ την πρόσληψη κορεσμένου λίπους και χοληστερόλης, που είναι κύριοι διατροφικοί παράγοντες που συνδέονται με την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων. Επιπρόσθετα, η πρόσληψη φυτικών ινών αυξάνεται λόγω της αυξημένης κατανάλωσης φρούτων, λαχανικών, οσπρίων και δημητριακών.

Τα τρόφιμα αυτά είναι και πλούσια σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά συστατικά που δρουν προστατευτικά ενάντια σε χρόνια νοσήματα. Επιπλέον, η κατανάλωση των θαλασσινών αυξάνει το περιεχόμενο της διατροφής σε καλά λιπαρά. Τέλος, η αποχή από τα αυγά, το γάλα και το βούτυρο αποκλείει τα λιπαρά γλυκά από τη διατροφή μας και οι νηστίσιμες εκδοχές των γλυκών είναι συνήθως πιο ελαφριές.

Έτσι λοιπόν η νηστεία έχει πολλά πλεονεκτήματα για τον οργανισμό και είναι μία καλή ευκαιρία να τραφούμε πιο υγιεινά. Ωστόσο, υπάρχουν δύο βασικά σημεία που πρέπει να προσέξουμε.
• Το ασβέστιο. Βρίσκεται κυρίως στα γαλακτοκομικά προϊόντα κι έτσι λοιπόν σε περίοδο νηστείας θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση σε άλλα τρόφιμα που περιέχουν ασβέστιο, όπως το μπρόκολο, το λάχανο, οι ξηροί καρποί και τα όσπρια.
Ο σίδηρος. Είναι καλύτερα βιοδιαθέσιμος στον οργανισμό όταν προέρχεται από ζωϊκές πηγές. Για να αυξήσουμε την απορρόφηση του σιδήρου που βρίσκεται σε θαλασσινά, όσπρια και πράσινα φυλλώδη λαχανικά θα πρέπει να συνοδεύουμε το γεύμα μας με κάποια πηγή βιταμίνης C, όπως το πορτοκάλι ή ο χυμός του.

Συμπερασματικά, η περίοδος της νηστείας μπορεί να είναι ιδιαιτέρως ευεργετική για τον οργανισμό μας, αρκεί να καταναλώνουμε ποικιλία τροφών προσέχοντας τους συνδυασμούς των τροφίμων για να εξασφαλίζουμε τη μέγιστη δυνατή απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

48.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΜΠΟΤΕΣ ΔΕΡΜΑ BROWN
11.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΠΑΝΤΟΦΛΕΣ ΜΠΟΤΕΣ ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ - ΕΚΡΟΥ
23.70 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Μπουφάν Renegades
29.70 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Μπουφάν Mini Raxevsky
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Despina’s little stories: «Μαμά συγγνώμη που σε κατηγορώ άδικα!»

Despina’s little stories: «Μαμά συγγνώμη που σε κατηγορώ άδικα!»

Χθες έζησα ένα déjà vu. Είδα την μεγάλη μου κόρη να μου…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Αδερφικές σχέσεις: Tι πρέπει να κάνουν οι γονείς όταν έρθει νέο παιδί στην οικογένεια

Αδερφικές σχέσεις: Tι πρέπει να κάνουν οι γονείς όταν έρθει νέο παιδί στην οικογένεια

Ο ερχομός ενός νέου μωρού φέρνει χαρά αλλά και αλλαγές στις σχέσεις.…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Μπορώ να αυξήσω τη γονιμότητά μου φυσικά; (vid)

Μπορώ να αυξήσω τη γονιμότητά μου φυσικά; (vid)

Υπάρχουν φυσικοί τρόποι που αυξάνουν τη γονιμότητα;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Το παιδί μου χτυπάει το κεφάλι του. Τι να κάνω;

Το παιδί μου χτυπάει το κεφάλι του. Τι να κάνω;

Τα παιδιά που χτυπάνε μόνα τους το κεφάλι τους ως μια μορφή…
Διάβασε τη συνέχεια

Best of DPG network

MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies