Θρεπτικά συστατικά της διατροφής μας ενάντια στην κατάθλιψη

Θρεπτικά συστατικά της διατροφής μας ενάντια στην κατάθλιψη

Η κατάθλιψη είναι ένα συχνό φαινόμενο της εποχής που βασανίζει άτομα τόσο νεότερης όσο και μεγαλύτερης ηλικίας.

Θρεπτικά συστατικά της διατροφής μας ενάντια στην κατάθλιψη

Από τη Διαιτολόγο-Διατροφολόγο του Mothersblog, Ευσταθία Παπαδά

Επιστημονικά δεδομένα από τον τομέα της Διατροφής καταδεικνύουν πως μπορεί να υπάρχουν θρεπτικά συστατικά που βοηθούν στην πρόληψη και την αντιμετώπιση της κατάθλιψης.

Ας δούμε μερικά παραδείγματα...

• Ω-3 λιπαρά οξέα. Το συγκεκριμένο είδος λιπαρών έχει συνδεθεί με την εμφάνιση κατάθλιψης, καθώς σε μικρό αριθμό μελετών έχει φανεί ότι άτομα που προσλαμβάνουν περισσότερη ποσότητα ω-3 λιπαρών έχουν χαμηλότερα ποσοστά κατάθλιψης. Θα βρείτε τα ω-3 λιπαρά σε ψάρια, όπως η σαρδέλα, ο σολομός και ο τόνος, αλλά και σε τρόφιμα φυτικής προέλευσης, όπως τα καρύδια, τα φασόλια, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, ο λιναρόσπορος και ο κολοκυθόσπορος.

Φυλλικό οξύ. Το φυλλικό οξύ είναι ένα απαραίτητο συστατικό για τη λειτουργία των εγκεφαλικών κυττάρων γι’αυτό και οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι μπορεί να μας προστατεύσει από την κατάθλιψη. Καλές πηγές φυλλικού οξέος είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα σπαράγγια, οι φακές και τα εμπλουτισμένα δημητριακά.

Βιταμίνη Β12. Φαίνεται πως τα άτομα που έχουν χαμηλά επίπεδα αυτής της βιταμίνης έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να εμφανίσουν κατάθλιψη, καθώς η βιταμίνη Β12 συμβάλλει στη σύνθεση διάφορων χημικών ενώσεων που επηρεάζουν τη διάθεση. Τρόφιμα πλούσια σε Β12 είναι τα όστρακα και τα μαλάκια, το μοσχάρι, τα ψάρια, το συκώτι, τα εμπλουτισμένα προϊόντα σόγιας και τα εμπλουτισμένα δημητριακά.
• Β-καροτένιο. Τα χαμηλά επίπεδα του β-καροτενίου έχουν συνδεθεί κατά καιρούς με υψηλότερα ποσοστά κατάθλιψης. Μπορείτε να βρείτε το β-καροτένιο στα καρότα, το σπανάκι και τη γλυκοπατάτα.

Σελήνιο. Το σελήνιο είναι ένα σημαντικό αντιοξειδωτικό συστατικό για τον οργανισμό, καθώς προστατεύει τα κύτταρα από τις επιθέσεις των καταστροφικών ελευθέρων ριζών. Υπάρχουν αναφορές σχετικά με τη χαμηλή πρόσληψη σεληνίου και την κατάθλιψη που ωστόσο χρειάζονται περαιτέρω διερεύνηση. Οι ξηροί καρποί, το καστανό ρύζι, οι ηλιόσποροι και τα θαλασσινά είναι μερικές από τις διατροφικές πηγές του σεληνίου.

Κλείνοντας είναι σημαντικό να τονίσουμε πως το γρήγορο κι επεξεργασμένο φαγητό, πλούσιο σε αλάτι, κορεσμένα λιπαρά και ζάχαρη, επηρεάζει αρνητικά τη διάθεση, γι’αυτό και θα πρέπει να δίνουμε έμφαση στην ισορροπημένη διατροφή, πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης και άπαχη πρωτεΐνη.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

119.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
LEGO Harry Potter Hogwarts Clock Tower (75948)
109.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
LEGO Creator Volkswagen Beetle (10252)
11.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο Λοττο αντικείμενα σπιτιού
19.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο 'Μπλα μπλα μπλα'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Εγκυμοσύνη: DIY κρέμα για ραγάδες που μπορείτε να φτιάξετε και μόνες σας

Εγκυμοσύνη: DIY κρέμα για ραγάδες που μπορείτε να φτιάξετε και μόνες σας

Σπιτική κρέμα που μπορείτε να χρησιμοποιείτε καθ' όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Τέσσερις συμβουλές για την πρόληψη της δυσκοιλιότητας στην εγκυμοσύνη

Τέσσερις συμβουλές για την πρόληψη της δυσκοιλιότητας στην εγκυμοσύνη

Τι μπορείτε να κάνετε για να αποφύγετε τη δυσκοιλιότητα στην εγκυμοσύνη;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Οι σπάνιες φώτο της Χριστίνας Μπόμπα με την κούκλα μαμά της

Οι σπάνιες φώτο της Χριστίνας Μπόμπα με την κούκλα μαμά της

Δείτε μια σπάνια φωτογραφία της Χριστίνας Μπόμπα απ' όταν ήταν μωρό!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πώς ένα πολυδιάστατο μοντέλο εκπαίδευσης αναδεικνύει τις ικανότητες και την ευφυΐα κάθε παιδιού

Πώς ένα πολυδιάστατο μοντέλο εκπαίδευσης αναδεικνύει τις ικανότητες και την ευφυΐα κάθε παιδιού

Καθώς τα μικρά μας μεγαλώνουν και μαθαίνουν καλύτερα τον εαυτό τους, αλλά…
Διάβασε τη συνέχεια
BEST OF NETWORK
«Βόμβα» Βασιλακόπουλου στο Newsbomb.gr: Προσοχή σε όσους κάνουν τη 1η δόση – Πώς μεταλλάσσεται ο ιός
Εμβολιασμός: Ξεπέρασαν τους 112.000 το Σάββατο – Τον Ιούλιο όλα τα εμβόλια για τους ενήλικες
Κορονοϊός: Η φωτογραφία της ημέρας στην Πάτρα - Εμβολιάστηκε κρατώντας σαμπουάν johnson & johnson
Ανοικτά σούπερ μάρκετ, καταστήματα και κομμωτήρια την Κυριακή (9/5) - Τι ισχύει με τα SMS στο 13033
Θεόδωρος Κατσανέβας: Αυτή είναι η αιτία θανάτου του
Σοβαρή επέμβαση για θρύλο της κολύμβησης – Αφαίρεσε όγκο από τον λαιμό
Ασέβεια χωρίς τέλος από τον Ερντογάν: Κρέμασε φωτεινές επιγραφές στην Αγιά Σοφιά!
Ολυμπιακοί Αγώνες: Πάει Τόκιο η 19χρονη Φένια Τζέλη! - Το ελληνικό Ταεκβοντό επιστρέφει
ΗΠΑ: Παύση λειτουργίας του μεγαλύτερου αγωγού μεταφοράς πετρελαίου λόγω κυβερνοεπίθεσης
Δολοφονία στη Ζάκυνθο: Βίντεο με τους δολοφόνους του επιχειρηματία εξετάζει η αστυνομία
Σε μερική επιφυλακή η Ελλάδα για τον κινέζικο πύραυλο - NOTAM από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας
Κατά μέτωπο επίθεση Ερντογάν σε Ιρσαήλ για την Παλαιστίνη: Είστε τρομοκράτες, το ίδιο όσοι σιωπούν
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2021 Mothersblog.gr - All rights reserved