Απλά βήματα για να φτιάξετε μία πλήρη και υγιεινή σαλάτα

Απλά βήματα για να φτιάξετε μία πλήρη και υγιεινή σαλάτα

Το Πάσχα και οι γιορτινές ημέρες είναι πλέον παρελθόν και πιθανόν να έχουν αφήσει στο πέρασμά τους extra κιλά και φούσκωμα που θέλετε να ξεφορτωθείτε. Ώρα λοιπόν να επιστρέψουμε σε ένα υγιεινό και ισορροπημένο πλάνο διατροφής μετά τις διατροφικές ατασθαλίες.

Απλά βήματα για να φτιάξετε μία πλήρη και υγιεινή σαλάτα

Από τη Διαιτολόγο-Διατροφολόγο του Mothersblog, Ευσταθία Παπαδά

Από το πρόγραμμα δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι σαλάτες! Kι αν η ιδέα της σαλάτας ακούγεται βαρετή, σας προτείνω τα παρακάτω βήματα για να φτιάξετε νόστιμες, υγιεινές σαλάτες που μπορούν να αποτελέσουν πλήρες γεύμα.

Βήμα 1ο: Επιλέγετε τη βάση της σαλάτας. Η βάση της σαλάτας μπορεί να είναι μία ποικιλία από διάφορα λαχανικά όπως μαρούλι, σπανάκι, λάχανο, iceberg, ρόκα, ντοματίνια, πιπεριές. Μην ξεχνάτε επίσης βραστά ή ψητά λαχανικά όπως το παντζάρι, το μπρόκολο, τα σπαράγγια. Επιλέγοντας διάφορα λαχανικά μειώνετε την πιθανότητα να βαρεθείτε τις σαλάτες. Και μην ξεχνάτε πως η βάση της σαλάτας σας γεμίζει με βιταμίνες (π.χ. Α, C, K) και αντιοξειδωτικά. Όσο πιο πολύχρωμο το πιάτο σας τόσο πιο θρεπτικό.

Βήμα 2ο: Προσθέτετε μία πηγή πρωτεΐνης. Η πρωτεΐνη μπορεί να προέρχεται από ψητό ή βραστό κοτόπουλο ή γαλοπούλα, σολομό, τόνο, γαρίδες ή τυριά χαμηλών λιπαρών όπως το cottage, το ανθότυρο και το κατίκι. Για το κρέας και το ψάρι 100-150 γραμμάρια είναι αρκετά, ενώ για τα τυριά αρκεί η ποσότητα των 60-90 γρ (2-3 σπιρτόκουτα). Εναλλακτικά, αν θέλετε να αποφύγετε τα ζωϊκά προϊόντα μπορείτε να προσθέσετε τόφου (100γρ) ή βρασμένα όσπρια της αρεσκείας σας (1/2 - 1 φλιτζάνι).

Βήμα 3ο: Επιλέγετε μία πηγή καλών λιπαρών. Οι ξηροί καρποί και οι σπόροι είναι μία εξαιρετική επιλογή που θα κάνουν τραγανή τη σαλάτα σας και θα σας δώσουν ενέργεια με τα καλά λιπαρά που περιέχουν. Μπορείτε να προσθέσετε καρύδια, ανάλατα αμύγδαλα και κάσιους, κουκουνάρι, κολοκυθόσπορο και λιναρόσπορο. Μην ξεπερνάτε όμως τις 1-2 κλειστές χούφτες γιατί η θερμιδική αξία των ξηρών καρπών είναι αυξημένη.

Βήμα 4ο: Παρασκευάζετε το δικό σας dressing. Αποφύγετε τα έτοιμα dressings σαλάτας που αποδίδουν πολλές θερμίδες και αντί αυτών μπορείτε να επιλέξετε εσείς τα συστατικά του dressing που θα προσθέσετε στη σαλάτα σας. Μπορεί να έχει ως βάση το ελαιόλαδο (1 κουταλιά) και το ξύδι balsamico. Αν προτιμάτε κάτι πιο κρεμώδες μπορείτε να χρησιμοποίησετε το άπαχο γιαούρτι (1-2 κουταλιές) ως βάση με διάφορα μυρωδικά της αρεσκείας.

Ακολουθώντας τα παραπάνω βήματα δεν θα έχετε δικαιολογία να βαρεθείτε τις σαλάτες!

Καλή απόλαυση!

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

11.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο Λοττο αντικείμενα σπιτιού
19.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο 'Μπλα μπλα μπλα'
20.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Lottie Κούκλα βινυλίου 'Νεράιδα του Δάσους' 18εκ.
16.85 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Smartgames επιτραπέζιο Κυνηγοί Φαντασμάτων
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Τα παιδιά του Μαρτίου: Έξι ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά τους

Τα παιδιά του Μαρτίου: Έξι ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά τους

Ποια είναι τα κοινά χαρακτηριστικά των παιδιών που έχουν γεννηθεί τον Μάρτιο;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
«Τι να μαγειρέψω σήμερα;» Εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής από το Mothersblog.gr

«Τι να μαγειρέψω σήμερα;» Εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής από το Mothersblog.gr

«Τι να μαγειρέψω σήμερα;», αναρωτιέστε ξανά; Αν ναι, τότε ακολουθήστε το πρόγραμμα…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Σάκης Ρουβάς: Απίθανη η νέα φώτο με τον μικρό του γιο (pics)

Σάκης Ρουβάς: Απίθανη η νέα φώτο με τον μικρό του γιο (pics)

Πώς πέρασαν μπαμπάς και γιος την Κυριακή τους;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
5 φυσικοί τρόποι για να αντιμετωπίσετε τη βουλωμένη μύτη του μωρού

5 φυσικοί τρόποι για να αντιμετωπίσετε τη βουλωμένη μύτη του μωρού

Έχει βουλώσει η μύτη του μωρού σας; Δείτε τι μπορείτε να κάνετε.
Διάβασε τη συνέχεια
BEST OF NETWORK
Κορονοϊός: Όλα δείχνουν παράταση του lockdown μέχρι τις 15 Μαρτίου - Αγωνία για τις μεταλλάξεις
Αλέξης Κούγιας για υπόθεση Λιγνάδη: Μηνύει Γιώργο Καπουτζίδη και Κατερίνα Καινούργιου
Συνεπιμέλεια: Επιστολή των Ενεργών Μπαμπάδων στον Πρωθυπουργό - «Προστατέψτε τα παιδιά»
Σεξουαλική παρενόχληση σε ανήλικους: Τα «σεξουαλικά αρπακτικά» σαρώνουν το διαδίκτυο στην καραντίνα
Πέτρος Φιλιππίδης: Η ώρα της Δικαιοσύνης - Ηθοποιός τον κατηγορεί για βιασμό
Κορονοϊός: Πότε προβλέπεται το πρώτο «τείχος ανοσίας» στην Ελλάδα, πότε θα υπάρχει ανοσία της αγέλης
Ερντογάν: Αποκαλυπτικό βίντεο με «βασανιστήρια» - Εκβιασμοί, φυλακίσεις και… απόσπασμα
Θέμης Αδαμαντίδης: Αυτός είναι ο τραγουδιστής που συνελήφθη σε παράνομο καζίνο στην Κυψέλη
Συνελήφθη γνωστός εφοπλιστής στην Κηφισιά
Survivor Spoiler 1/3: «Τρίζει η καρέκλα του πρίγκιπα James» (video)
Φρίκη: Κόκορας σκότωσε το αφεντικό του σε κοκορομαχία
Survivor spoiler σήμερα 1/3: Αυτή η ομάδα κερδίζει απόψε την πρώτη ασυλία (vid)
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2021 Mothersblog.gr - All rights reserved
Έλενα Τσαβαλιά - Μάρκος Σεφερλής: Αγνώριστος ο γιος τους, Χάρης