Απλά βήματα για να φτιάξετε μία πλήρη και υγιεινή σαλάτα

Απλά βήματα για να φτιάξετε μία πλήρη και υγιεινή σαλάτα

Το Πάσχα και οι γιορτινές ημέρες είναι πλέον παρελθόν και πιθανόν να έχουν αφήσει στο πέρασμά τους extra κιλά και φούσκωμα που θέλετε να ξεφορτωθείτε. Ώρα λοιπόν να επιστρέψουμε σε ένα υγιεινό και ισορροπημένο πλάνο διατροφής μετά τις διατροφικές ατασθαλίες.

Απλά βήματα για να φτιάξετε μία πλήρη και υγιεινή σαλάτα

Από τη Διαιτολόγο-Διατροφολόγο του Mothersblog, Ευσταθία Παπαδά

Από το πρόγραμμα δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι σαλάτες! Kι αν η ιδέα της σαλάτας ακούγεται βαρετή, σας προτείνω τα παρακάτω βήματα για να φτιάξετε νόστιμες, υγιεινές σαλάτες που μπορούν να αποτελέσουν πλήρες γεύμα.

Βήμα 1ο: Επιλέγετε τη βάση της σαλάτας. Η βάση της σαλάτας μπορεί να είναι μία ποικιλία από διάφορα λαχανικά όπως μαρούλι, σπανάκι, λάχανο, iceberg, ρόκα, ντοματίνια, πιπεριές. Μην ξεχνάτε επίσης βραστά ή ψητά λαχανικά όπως το παντζάρι, το μπρόκολο, τα σπαράγγια. Επιλέγοντας διάφορα λαχανικά μειώνετε την πιθανότητα να βαρεθείτε τις σαλάτες. Και μην ξεχνάτε πως η βάση της σαλάτας σας γεμίζει με βιταμίνες (π.χ. Α, C, K) και αντιοξειδωτικά. Όσο πιο πολύχρωμο το πιάτο σας τόσο πιο θρεπτικό.

Βήμα 2ο: Προσθέτετε μία πηγή πρωτεΐνης. Η πρωτεΐνη μπορεί να προέρχεται από ψητό ή βραστό κοτόπουλο ή γαλοπούλα, σολομό, τόνο, γαρίδες ή τυριά χαμηλών λιπαρών όπως το cottage, το ανθότυρο και το κατίκι. Για το κρέας και το ψάρι 100-150 γραμμάρια είναι αρκετά, ενώ για τα τυριά αρκεί η ποσότητα των 60-90 γρ (2-3 σπιρτόκουτα). Εναλλακτικά, αν θέλετε να αποφύγετε τα ζωϊκά προϊόντα μπορείτε να προσθέσετε τόφου (100γρ) ή βρασμένα όσπρια της αρεσκείας σας (1/2 - 1 φλιτζάνι).

Βήμα 3ο: Επιλέγετε μία πηγή καλών λιπαρών. Οι ξηροί καρποί και οι σπόροι είναι μία εξαιρετική επιλογή που θα κάνουν τραγανή τη σαλάτα σας και θα σας δώσουν ενέργεια με τα καλά λιπαρά που περιέχουν. Μπορείτε να προσθέσετε καρύδια, ανάλατα αμύγδαλα και κάσιους, κουκουνάρι, κολοκυθόσπορο και λιναρόσπορο. Μην ξεπερνάτε όμως τις 1-2 κλειστές χούφτες γιατί η θερμιδική αξία των ξηρών καρπών είναι αυξημένη.

Βήμα 4ο: Παρασκευάζετε το δικό σας dressing. Αποφύγετε τα έτοιμα dressings σαλάτας που αποδίδουν πολλές θερμίδες και αντί αυτών μπορείτε να επιλέξετε εσείς τα συστατικά του dressing που θα προσθέσετε στη σαλάτα σας. Μπορεί να έχει ως βάση το ελαιόλαδο (1 κουταλιά) και το ξύδι balsamico. Αν προτιμάτε κάτι πιο κρεμώδες μπορείτε να χρησιμοποίησετε το άπαχο γιαούρτι (1-2 κουταλιές) ως βάση με διάφορα μυρωδικά της αρεσκείας.

Ακολουθώντας τα παραπάνω βήματα δεν θα έχετε δικαιολογία να βαρεθείτε τις σαλάτες!

Καλή απόλαυση!

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

11.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο Λοττο αντικείμενα σπιτιού
19.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο 'Μπλα μπλα μπλα'
20.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Lottie Κούκλα βινυλίου 'Νεράιδα του Δάσους' 18εκ.
21.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Ντύσιμο κούκλας σετ μπαλαρίνα
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Βρώμη στην εγκυμοσύνη: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Βρώμη στην εγκυμοσύνη: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Τα οφέλη της βρώμης στην εγκυμοσύνη.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Διατροφή για εγκύους:Η Χριστίνα Μπόμπα μας δείχνει 4 αγαπημένες της συνταγές

Διατροφή για εγκύους:Η Χριστίνα Μπόμπα μας δείχνει 4 αγαπημένες της συνταγές

Η Χριστίνα Μπόμπα προσέχει τη διατροφή της και στην εγκυμοσύνη!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Κάτια Ζυγούλη: 5 νέες φώτο και 5 αγκαλιές με τα παιδιά της

Κάτια Ζυγούλη: 5 νέες φώτο και 5 αγκαλιές με τα παιδιά της

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς η Κάτια Ζυγούλη δημοσίευσε τις ωραιότερες…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Προτάσεις για το Σαββατοκύριακο - Τι να κάνετε με τα παιδιά στο σπίτι;

Προτάσεις για το Σαββατοκύριακο - Τι να κάνετε με τα παιδιά στο σπίτι;

Ιδέες και προτάσεις ψυχαγωγίας για το διήμερο.
Διάβασε τη συνέχεια
BEST OF NETWORK
Lockdown - Λύκεια – Γυμνάσια: Αυτή είναι η απόφαση – Δείτε πότε ανοίγουν
Τζόνσον: Το μεταλλαγμένο στέλεχος του κορονοϊού «ίσως είναι πιο θανατηφόρο»
Κορονοϊός - Σοκάρουν οι εικόνες από το Παλέρμο: 700 νεκροί άταφοι - Γέμισαν τα νεκροταφεία
Έκτακτο δελτίο ΕΜΥ: Βροχές, καταιγίδες και θυελλώδεις άνεμοι - Πού θα «χτυπήσει» η κακοκαιρία
«Βρέχει» λεφτά από την επόμενη εβδομάδα: Πότε πληρώνονται επιδόματα, συντάξεις και αποζημιώσεις
Επίδομα 534 ευρώ: Πότε λήγει η προθεσμία για τις αναστολές Ιανουαρίου - Οι πληρωμές
Survivor Spoiler 21/1: Αποχωρεί οικειοθελώς η Ανθή Σαλαγκούδη; (Vid)
Αύξηση στρατιωτικής θητείας: Ποιοι θα κάνουν 12 μήνες, ποιοι εξαιρούνται - Από πότε θα ισχύει
Αναδρομικά κληρονόμων: Πότε θα δουν τα χρήματα στο λογαριασμό τους οι δικαιούχοι
Καιρός: Κακοκαιρία το Σαββατοκύριακο και προειδοποίηση Αρναούτογλου...
Ανατριχιαστική ομολογία του προπονητή ιστιοπλοΐας: «Είχαμε σχέση με την 11χρονη, δεν ήταν βιασμός»
Ποια τυριά περιέχουν το περισσότερο αλάτι (εικόνες)
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2021 Mothersblog.gr - All rights reserved
Αριάδνη Ρουβά: Δείτε πόσο έχει αλλάξει η μικρή κόρη του Σάκη & της Κάτιας