Πώς θα βελτιώσουμε τη λειτουργία του γαστρεντερικού μας συστήματος;

Πώς θα βελτιώσουμε τη λειτουργία του γαστρεντερικού μας συστήματος;

Οι ενοχλήσεις στο γαστρεντερικό σύστημα είναι συχνό φαινόμενο και μάλιστα ολοένα αυξανόμενο λόγω του σύγχρονου τρόπου ζωής που χαρακτηρίζεται από κακή διατροφή, καθιστική ζωή και στρες.

Πώς θα βελτιώσουμε τη λειτουργία του γαστρεντερικού μας συστήματος;

Από τη Διαιτολόγο-Διατροφολόγο του Mothersblog, Ευσταθία Παπαδά

Τέτοιου είδους διαταραχές μπορεί να περιλαμβάνουν φούσκωμα, δυσπεψία, αίσθημα καύσου και παλινδρόμησης στον οισοφάγο, πόνο στην κοιλιακή χώρα και δυσκοιλιότητα. Για να επαναφέρετε την ομαλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος ακολουθήστε τις παρακάτω χρήσιμες συμβουλές:

• Αυξήστε την πρόσληψη φυτικών ινών. Η καθημερινή πρόσληψη 20-25 γραμμαρίων φυτικών ινών βοηθά στην ομαλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και στις τακτικές κενώσεις. Φροντίστε λοιπόν να καταναλώνετε 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών καθημερινά, 2-3 μερίδες οσπρίων σε εβδομαδιαία βάση και 1 μερίδα ανάλατων ξηρών καρπών τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας. Ακόμη, αντικαταστήστε τα λευκά δημητριακά με δημητριακά ολικής άλεσης.
• Δώστε έμφαση στην ενυδάτωση. Η καλή ενυδάτωση βοηθά στην καλή λειτουργία του γαστρεντερικού σωλήνα, γι’ αυτό φροντίστε να καταναλώνετε καθημερινά 1,5-2L υγρών συμπεριλαμβάνοντας το νερό, τους φυσικούς χυμούς, τις σούπες και τα αφεψήματα.
• Δοκιμάστε τα προβιοτικά. Τα προβιοτικά είναι «καλά» βακτήρια τα οποία ζουν φυσιολογικά στο έντερό μας και συμβάλλουν στην ομαλή του λειτουργία. Φαίνεται ότι άτομα που αντιμετωπίζουν γαστρεντερικές διαταραχές εμφανίζουν μία ανισορροπία μεταξύ των «καλών» και των «κακών» βακτηρίων που ζουν στο έντερό μας. Για το λόγο αυτό μπορείτε να δοκιμάσετε εμπλουτισμένα με προβιοτικά προϊόντα, όπως το γιαούρτι, κάποιοι χυμοί αλλά και συμπληρώματα.
• Μειώστε την κατανάλωση αλκοόλ. Η κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να εντείνει το αίσθημα καύσου στον οισοφάγο και να δημιουργήσει μακροπρόθεσμα προβλήματα στο ήπαρ και το πάγκρεας.
• Περιορίστε τα λιπαρά και τα μεγάλα γεύματα. Τέτοιου είδους γεύματα εντείνουν την αίσθηση φουσκώματος, τη δυσπεψία και την παλινδρόμηση. Σερβίρετε λοιπόν τη μερίδα σας σε μικρότερο πιάτο και τρώτε αργά μασώντας καλά την τροφή σας.
• Κρατήστε ένα ημερολόγιο καταγραφής τροφίμων. Είναι πιθανόν τα συμπώματά σας να είναι εντονότερα μετά την κατανάλωση συγκεκριμένων τροφών. Για το λόγο αυτό είναι χρήσιμο να τηρείτε ένα ημερολόγιο όπου θα καταγράφετε τα τρόφιμα που καταναλώσατε και τα συμπτώματα που είχατε για να εντοπίσετε αν κάποια συγκεκριμένη τροφή σας ενοχλεί. Για παράδειγμα, αν η λακτόζη που περιέχεται στα γαλακτοκομικά είναι το πρόβλημα, μπορείτε να δοκιμάσετε προϊόντα χωρίς λακτόζη.
• Διατηρείτε το βάρος σας στο φυσιολογικό εύρος. Η απώλεια βάρους σε περίπτωση που είστε υπέρβαροι ή παχύσαρκοι μειώνει τα συμπτώματα δυσπεψίας και γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης.
• Εισάγετε την άσκηση στο καθημερινό σας πρόγραμμα. Η ήπια άσκηση για τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στη βελτίωση των συμπτωμάτων. Επιλέξτε λοιπόν την άσκηση που σας ευχαριστεί, καθώς είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να μειώσουμε το στρες που συμβάλει επίσης στην κακή λειτουργία του πεπτικού μας σωλήνα.
Και μην ξεχνάτε ότι οι παραπάνω αλλαγές θα πρέπει να είναι μόνιμες για να μπορέσετε να δείτε βελτίωση μακροπρόθεσμα.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

11.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο Λοττο αντικείμενα σπιτιού
19.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο 'Μπλα μπλα μπλα'
20.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Lottie Κούκλα βινυλίου 'Νεράιδα του Δάσους' 18εκ.
16.85 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Smartgames επιτραπέζιο Κυνηγοί Φαντασμάτων
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Με αυτούς τους τρόπους δεν θα φάνε τα παιδιά πολλά σοκολατένια αβγά

Με αυτούς τους τρόπους δεν θα φάνε τα παιδιά πολλά σοκολατένια αβγά

Το Πάσχα βρίσκεται μια ανάσα μακριά και τα περισσότερα παιδιά περιμένουν πώς…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πρώτο τρίμηνο εγκυμοσύνης: Τι αλλάζει στο σώμα της εγκύου;

Πρώτο τρίμηνο εγκυμοσύνης: Τι αλλάζει στο σώμα της εγκύου;

Τι αλλαγές θα παρατηρήσετε στο σώμα σας το πρώτο τρίμηνο της κύησης;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πασχαλινό smoothie με 4 υλικά που θα ξετρελάνει τα παιδιά (vid)

Πασχαλινό smoothie με 4 υλικά που θα ξετρελάνει τα παιδιά (vid)

Αν τα παιδιά σας δεν τρώνε φρούτα τότε με αυτό το smoothie…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Ώρα για παιχνίδι και μάθηση, ώρα για Kinems!

Ώρα για παιχνίδι και μάθηση, ώρα για Kinems!

Όλοι οι γονείς γνωρίζουν από πρώτο χέρι πως τα παιδιά, ειδικά τα…
Διάβασε τη συνέχεια
BEST OF NETWORK
Κυψέλη: Κορονο-πάρτι ξανά μέχρι τα ξημερώματα - Ήπια διαχείριση επιλέγει η ΕΛΑΣ
Επίσημη πρώτη για τα self tests: Με αρνητικό αποτέλεσμα η προσέλευση των εργαζομένων - Ποιους αφορά
Lockdown- Πάσχα στο χωριό: Προβληματισμός για ΜΕΘ και κορονοπάρτι- Προς Μεγάλη Εβδομάδα οι αποφάσεις
Τεκμήρια: Ποιοι θα γλυτώσουν την «τσιμπίδα» λόγω κορονοϊού και ποιοι όχι
Νέα Σμύρνη - Βιασμός 27χρονης: Τρεις ώρες μαρτύριο - Ο δράστης πίστευε ότι δεν θα τον καταγγείλει
Βόμβα στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο: Είναι επίσημο - 12 ομάδες ανακοίνωσαν την European Super League
Σχολεία: Το μεγάλο στοίχημα της κυβέρνησης - Το σχέδιο, οι ενστάσεις και οι φόβοι
Μένιος Φουρθιώτης - Ρεπορτάζ Newsbomb.gr: Σε πλήρη εξέλιξη τρεις έρευνες σε βάρος του
Survivor: Έσκασε η «βόμβα» - Η ανατρεπτική πρόταση του Αλέξη στον Τζέιμς και το σκληρό αγώνισμα
Θέμης Αδαμαντίδης: Συνελήφθη ξανά σε παράνομη χαρτοπαικτική λέσχη στην πλατεία Βάθης
Τουρκία: Χαμός για ένα σακί πατάτες και κρεμμύδια - Απίστευτες εικόνες
Έλλη Παπαγεωργακοπούλου: Θλίψη για τη σκηνογράφο που έβαλε τέλος στη ζωή της
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2021 Mothersblog.gr - All rights reserved
Χριστίνα Μπόμπα: Είναι 27 εβδομάδων & αυτές είναι οι υπέροχες φώτο της