«Έχω υψηλά τριγλυκερίδια... Τι πρέπει να αλλάξω στη διατροφή μου;»

«Έχω υψηλά τριγλυκερίδια... Τι πρέπει να αλλάξω στη διατροφή μου;»

Από τη Διαιτολόγο-Διατροφολόγο του Mothersblog, Ευσταθία Παπαδά

«Έχω υψηλά τριγλυκερίδια... Τι πρέπει να αλλάξω στη διατροφή μου;»

Πολλοί θεωρούν ότι οι υψηλές τιμές τριγλυκεριδίων μπορεί να εμφανιστούν μόνο στους ηλικιωμένους και όχι σε νεότερες ηλικίες. Τα νεότερα δεδομένα όμως δείχνουν ότι ολοένα και περισσότεροι νέοι ενήλικες έχουν αυξημένα επίπεδα τριγλυκεριδίων.

Τι σημαίνουν όμως τα αυξημένα τριγλυκερίδια για το σώμα μας; Ενώ τα τριγλυκερίδια είναι μία πηγή συμπυκνωμένης ενέργειας για τον οργανισμό, σε μεγάλες ποσότητες μπορούν να συμβάλουν στην αθηροσκλήρωση αυξάνοντας τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα και εγκεφαλικά επεισόδια. Παρακάτω ακολουθούν οι βασικές αλλαγές που πρέπει να κάνετε στη διατροφή σας προκειμένου να μειώσετε τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων.

Μειώστε το βάρος σας σε περίπτωση που είστε υπέρβαροι ή παχύσαρκοι. Η σταδιακή μείωση του βάρους με ισορροπημένη διατροφή είναι η πιο ασφαλής και αποτελεσματική μέθοδος.
Αποφύγετε τη ζάχαρη. Πείτε «όχι» σε αναψυκτικά, γλυκά, παγωτά! Επίσης προσέχετε την κρυμμένη ζάχαρη που βρίσκεται σε δημητριακά πρωινού, επιδόρπια γιαουρτιού και συσκευασμένα σφολιατοειδή.
Αποφύγετε τα απλά σάκχαρα και μάθετε να τα αναγνωρίζετε στις ετικέτες τροφίμων. Λέξεις όπως σιρόπι καλαμποκιού, δεξτρόζη, φρουκτόζη, γλυκόζη, λακτόζη, μαλτόζη, σουκρόζη, σιρόπι από ζαχαροκάλαμο, τη ζάχαρη βύνης και μελάσα υποδεικνύουν τα απλά σάκχαρα.
Επιλέγετε υγιεινά λιπαρά. Πείτε «ναι» στο ελαιόλαδο, τους ανάλατους ξηρούς καρπούς, το αβοκάντο, το ταχίνι. Αποφύγετε το κορεσμένο λίπος που βρίσκεται στο κρέας και τα γαλακτοκομικά, αλλά και τα τηγανητά τρόφιμα.
Προτιμήστε το ψάρι σε σχέση με το κρέας. Επιλέγετε λιπαρά ψάρια με ω-3 λιπαρά 2 φορές την εβδομάδα. Ο σολομός, το σκουμπρί, οι σαρδέλες και ο τόνος είναι κάποια από αυτά.
• Αυξήστε την πρόσληψη φυτικών ινών. Αντικαταστήστε το λευκό ρύζι, το ψωμί και τα ζυμαρικά με τις «καστανές» εκδοχές τους, και μην ξεχνάτε να συνοδεύετε κάθε κυρίως γεύμα με σαλάτα. Τα φρούτα επίσης θα σας βοηθήσουν να φτάσετε τον ημερήσιο στόχο των 20-25 γρ. φυτικών ινών.
Αποφύγετε το αλκοόλ. Όσο και να σας αρέσει να χαλαρώνετε με τη βοήθεια ενός ποτηριού κρασιού ή μπύρας, ακόμα και μικρές ποσότητες αλκοόλ μπορούν να επιδράσουν στην αύξηση των τριγλυκεριδίων.
Γυμναστείτε! Η συστηματική άσκηση μπορεί να μειώσει κατά 30-40% τα τριγλυκερίδια. Επιλέξτε έναν τρόπο άσκησης που σας ευχαριστεί και προσθέστε τον στην καθημερινότητά σας για τουλάχιστον 30 λεπτά/5 φορές την εβδομάδα.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

179.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Hape Happy Family Ξύλινο Κουκλόσπιτο Mansion (E3405Α)
17.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΗ ΦΟΡΜΑ ΠΑΝΤΕΛΟΝΙ STAR WARS
55.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
REEBOK HEXAFFECT RUN 4
89.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Duchess of Nemours
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Παγκόσμια Ημέρα Προωρότητας: Πρόωρα μωρά που άλλαξαν τον κόσμο (pics)

Παγκόσμια Ημέρα Προωρότητας: Πρόωρα μωρά που άλλαξαν τον κόσμο (pics)

17 Νοεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Προωρότητας
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Μαμά, τι έγινε στο Πολυτεχνείο;

Μαμά, τι έγινε στο Πολυτεχνείο;

Πώς να εξηγήσετε στο μικρό σας με απλά λόγια τα γεγονότα του…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Γιατί κλαίνε τα μωρά; Μερικές συμβουλές για να τα χαλαρώσετε (vid)

Γιατί κλαίνε τα μωρά; Μερικές συμβουλές για να τα χαλαρώσετε (vid)

Όλα τα μωρά κλαίνε, αυτό δεν αλλάζει. Τι μπορούμε να κάνουμε όμως…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Προφυλαχθείτε από τον πυρετό κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Προφυλαχθείτε από τον πυρετό κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Προληπτικά μέτρα και απλές συμβουλές αντιμετώπισης του πυρετού όταν είστε έγκυος.
Διάβασε τη συνέχεια

Best of DPG network

MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies