Έχω δυσανεξία στη λακτόζη-Τι πρέπει να προσέχω στη διατροφή μου;

Έχω δυσανεξία στη λακτόζη-Τι πρέπει να προσέχω στη διατροφή μου;

Από τη Διαιτολόγο-Διατροφολόγο του Mothersblog, Ευσταθία Παπαδά.

Έχω δυσανεξία στη λακτόζη-Τι πρέπει να προσέχω στη διατροφή μου;

Η λακτόζη είναι ένας δισακχαρίτης, ο οποίος απαντάνται στο γάλα και τα προϊόντα του. Προκειμένου ο οργανισμός μας να τη διασπάσει σε απλά σάκχαρα για να μπορέσει να ολοκληρωθεί η απορρόφησή της, παράγει το ένζυμο λακτάση.

Πολλά άτομα καθώς μεγαλώνουν χάνουν σταδιακά την ικανότητα παραγωγής της λακτάσης σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, με αποτέλεσμα να εμφανίζουν δυσανεξία στη λακτόζη. Λόγω της ανικανότητας διάσπασης της λακτόζης εμφανίζονται συμπτώματα, όπως η ναυτία, το φούσκωμα, η παραγωγή αερίων και οι διάρροιες συνήθως 30 λεπτά έως 2 ώρες μετά την κατανάλωση λακτόζης.

Αν εμφανίζετε δυσανεξία στη λακτόζη, τότε θα πρέπει να αποφεύγετε το γάλα και τα προϊόντα του (γιαούρτι, τυριά), καθώς επίσης και «κρυφές» πηγές λακτόζης, όπως ψωμιά και αρτοσκευάσματα, δημητριακά, καραμέλες και έτοιμα dressings σαλάτας που μπορεί να περιέχουν σκόνη και ορό γάλακτος. Επίσης, κάποια συχνά χρησιμοποιούμενα χάπια, όπως τα αντισυλληπτικά, περιέχουν λακτόζη.

Ωστόσο, η ανεκτικότητα στη λακτόζη ποικίλλει από άτομο σε άτομο. Κάποια άτομα μπορούν να καταναλώσουν μικρές ποσότητες λακτόζης σε σχέση με εκείνους που ενοχλούνται ακόμα και από ελάχιστη ποσότητα λακτόζης. Συνήθως το γιαούρτι και τα τυριά είναι καλύτερα ανεκτά, καθώς περιέχουν χαμηλότερα ποσά λακτόζης σε σχέση με το γάλα.

Αν λοιπόν εμφανίζετε δυσανεξία στη λακτόζη:
•Κρατήστε ένα ημερολόγιο καταγραφής τροφίμων και συμπτωμάτων για να διαπιστώσετε ποια τρόφιμα με λακτόζη σας ενοχλούν περισσότερο.
•Προτιμήστε τα τυριά και το γιαούρτι σε περίπτωση που είναι ανεκτά.
•Δοκιμάστε γάλα ελεύθερο λακτόζης σε περίπτωση που δεν μπορείτε να αποχωριστείτε το γάλα.
•Αν απέχετε εντελώς από τα γαλακτοκομικά και ανησυχείτε για την πρόσληψη ασβεστίου, τότε εμπλουτίστε τη διατροφή σας με άλλα τρόφιμα που περιέχουν ασβέστιο, όπως είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα όσπρια, οι ξηροί καρποί και τα μικρά ψάρια που τρώγονται με το κόκκαλο.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com

69.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Viga Ξύλινο Ποδήλατο Ισορροπίας
40.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ SNEAKERS ALL STAR
14.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Αμάνικο γιλέκο με χρωματιστό φερμουάρ
13.50 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Παντελόνι Mini Raxevsky
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πώς αναπτύσσονται οι πνεύμονες του μωρού και πότε είναι αρκετά ώριμοι, ώστε να μπορεί να αναπνεύσει;

Πώς αναπτύσσονται οι πνεύμονες του μωρού και πότε είναι αρκετά ώριμοι, ώστε να μπορεί να αναπνεύσει;

Ποια είναι η λειτουργία των πνευμόνων;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Παιδικές φοβίες: Τι φοβάται το παιδί;

Παιδικές φοβίες: Τι φοβάται το παιδί;

Η φοβία είναι μια κλινική κατάσταση κατά την οποία το άτομο νιώθει…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πόνοι τοκετού: Τι τους προκαλούν;

Πόνοι τοκετού: Τι τους προκαλούν;

Οι περισσότερες γυναίκες ανησυχούν πώς θα αντιμετωπίσουν τους πόνους της γέννας.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Τι αλλάζει στη βρεφική διατροφή - Όσα πρέπει να γνωρίζουν οι νέοι γονείς

Τι αλλάζει στη βρεφική διατροφή - Όσα πρέπει να γνωρίζουν οι νέοι γονείς

Αλλάζουν οι κατευθυντήριες οδηγίες για τη βρεφική διατροφή.
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης