Συμβουλές διατροφής για καλύτερο ύπνο

Συμβουλές διατροφής για καλύτερο ύπνο

Συμβουλεύει η διατροφολόγος του Mothersblog.gr Ευσταθία Παπαδά

Συμβουλές διατροφής για καλύτερο ύπνο

Ο ύπνος είναι αδιαμφισβήτητα καθοριστικός παράγοντας για την ενέργεια που θα έχουμε μέσα στην ημέρα και την αποδοτικότητά μας στις καθημερινές μας υποχρεώσεις. Η διατροφή φαίνεται να παίζει σημαντικό ρόλο στην ποιότητα του ύπνου μας. Για το λόγο αυτό ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές:

Καταναλώστε ένα snack πριν κοιμηθείτε. Ειδικότερα, αν αντιμετωπίζετε προβλήματα αϋπνίας, ένα μικρό snack πριν τον ύπνο μπορεί να σας κάνει να νιώσετε καλύτερα και να απολαύσετε έναν καλύτερο ύπνο. Προσοχή όμως απαιτείται στο είδος του snack που θα επιλέξετε. Κάποιες καλές προτάσεις είναι 1 κεσεδάκι γιαούρτι με μέλι, 1 φρούτο ή 1 ποτήρι γάλα.

Αποφύγετε τα μεγάλα και βαριά γεύματα πριν τον ύπνο. Παρόλο που η πίτσα και τα burgers μπορεί να είναι ο ιδανικός τρόπος για εσάς να τελειώσετε την ημέρα σας, ωστόσο ένα μεγάλο γεύμα μπορεί να προκαλέσει δυσπεψία και να διακόψει τον ύπνο σας.

Μην καταναλώνετε καφεΐνη πριν κοιμηθείτε. Όπως όλοι ξέρουμε οι καφεΐνη έχει διεγερτική δράση στο νευρικό σύστημα και κατά συνέπεια μπορεί να προκαλέσει διαταραχές ύπνου. Πέρα από τον καφέ, να θυμάστε και να αποφεύγετε και τις υπόλοιπες πηγές καφεΐνης, όπως το τσάι, τη σοκολάτα και τα αναψυκτικά τύπου cola.

Αποφύγετε τα πικάντικα και καυτερά τρόφιμα για τουλάχιστον 4 ώρες μέχρι την ώρα του ύπνου. Οι καυτερές σάλτσες και τα μπαχαρικά μπορεί να προκαλέσουν αίσθημα καύσου στον οισοφάγο επιδρώντας έτσι στην ποιότητα του ύπνου σας. Για το λόγο αυτό μην ξαπλώνετε με γεμάτο στομάχι για να αποφύγετε την παλινδρόμηση της τροφής προς τον οισοφάγο.

Μην καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες πρωτεϊνών και λιπαρών το βράδυ, καθώς αυτά τα θρεπτικά συστατικά διασπώνται πιο αργά σε σχέση με τους υδατάνθρακες. Έτσι λοιπόν προσπαθήστε το τελευταίο γεύμα της ημέρας να είναι ισορροπημένο σε θρεπτικά συστατικά.

Αποφύγετε τις μεγάλες ποσότητες αλκοόλ. Μπορεί να νομίζετε ότι το αλκοόλ θα σας χαλαρώσει μετά από μια κουραστική μέρα και θα σας βοηθήσει να κοιμηθείτε πιο εύκολα. Στην πραγματικότητα όμως το αλκοόλ μπορεί να προκαλέσει διαταραχές ύπνου και πονοκεφάλους. Μείνετε λοιπόν στο ένα ποτηράκι και αφήστε τουλάχιστον 2-3 ώρες να μεσολαβήσουν μέχρι να κοιμηθείτε.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

179.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Hape Happy Family Ξύλινο Κουκλόσπιτο Mansion (E3405Α)
16.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Παιδική φόρμα
89.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Duchess of Nemours
19.50 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Αμάνικο μπουφάν πράσινο DMN για αγόρι
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Γονεϊκές εντολές που καταδυναστεύουν τα παιδιά

Γονεϊκές εντολές που καταδυναστεύουν τα παιδιά

Δεν υπάρχει γονιός ή τουλάχιστον υγιής γονιός που θέλει το κακό του…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Άγιος Ελευθέριος: Σήμερα γιορτάζει ο προστάτης των εγκύων

Άγιος Ελευθέριος: Σήμερα γιορτάζει ο προστάτης των εγκύων

Ο ΄Αγιος Ελευθέριος θεωρείται ο προστάτης του τοκετού και των εγκύων, οι…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Ελένη Μενεγάκη: Το μοναδικό βίντεο με τον Μάκη της και οι τρυφερές κοινές φωτογραφίες (vid & pics)

Ελένη Μενεγάκη: Το μοναδικό βίντεο με τον Μάκη της και οι τρυφερές κοινές φωτογραφίες (vid & pics)

Είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο όμορφα ζευγάρια της ελληνικής showbiz.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Υπάρχουν μπαμπάδες που κάνουν τα πάντα

Υπάρχουν μπαμπάδες που κάνουν τα πάντα

Γράφει η Μαρία-Λουίζα Βούρου!
Διάβασε τη συνέχεια

Best of DPG network

MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies