Πώς πρέπει να τρέφονται τα παιδιά που αθλούνται;

Πώς πρέπει να τρέφονται τα παιδιά που αθλούνται;

Είναι κοινώς αποδεκτό ότι η άσκηση παρέχει σε μικρούς και μεγάλους πολλαπλά οφέλη, τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά.

Πώς πρέπει να τρέφονται τα παιδιά που αθλούνται;

Ιδιαίτερα στα παιδιά η άσκηση βοηθά στην καλή σωματική ανάπτυξη (σκελετική και μυϊκή) και στη διατήρηση της υγείας και της ευεξίας, ενώ σε ψυχολογικό επίπεδο στην κοινωνικοποίηση τους με άλλα άτομα της ίδιας ηλικίας αλλά και στην εκτόνωση από τις καθημερινές υποχρεώσεις του σχολείου.

Πολλοί γονείς ωστόσο ανησυχούν σχετικά με το πώς πρέπει να καλυφθούν οι διατροφικές απαιτήσεις ενός παιδιού που αθλείται συστηματικά. Η ισορροπημένη διατροφή θα παίξει σπουδαίο ρόλο στη σωματική ανάπτυξη αλλά και στην αθλητική απόδοση ενός παιδιού, και συνεπώς θα πρέπει να προσέξετε τα παρακάτω βασικά σημεία εάν το παιδί σας συμμετέχει σε κάποια αθλητική δραστηριότητα.

Ωράριο γευμάτων. Είναι σημαντικό το παιδί να έχει ένα σχετικά σταθερό ωράριο γευμάτων. Αν το παιδί έχει προπόνηση πριν το κυρίως γεύμα του, τότε θα πρέπει να μεσολαβήσουν 2-3 ώρες μέχρι να αθληθεί, προκειμένου η διαδικασία της πέψης να έχει ολοκληρωθεί. Εάν ωστόσο δεν έχει προλάβει να φάει το κυρίως γεύμα του, τότε φροντίστε να του παρέχετε ένα μικρό αλλά θρεπτικό σνακ περίπου 1 ώρα πρν την προπόνηση. Κάποιες καλές ιδέες για σνακ είναι 1-2 φρούτα, 1 μπάρα δημητριακών, 1 μικρό παστέλι ή 1 φέτα ψωμί με μέλι.

Υδατάνθρακες. Καθώς οι υδατάνθρακες είναι το άμεσο «καύσιμο» του οργανισμού για την παραγωγή ενέργειας θα πρέπει κάθε γεύμα του παιδιού, κύριο ή ενδιάμεσο, να περιέχει υδατάνθρακες που περιέχονται σε φρούτα, λαχανικά, όσπρια, δημητριακά και ζυμαρικά.

Πρωτεΐνες. Άλλο ένα επίσης απαραίτητο συστατικό για τη μυϊκή διατήρηση αλλά και ανάπτυξη του αθλούμενου παιδιού είναι η πρωτεΐνη. Τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνη είναι τόσο ζωικά όσο και φυτικά τρόφιμα όπως τα πουλερικά, τα γαλακτοκομικά, τα αυγά, τα ψάρια και τα όσπρια.

Ασβέστιο και σίδηρος. Όλες οι βιταμίνες και τα ανόργανα στοιχεία είναι αναγκαία στις συνιστώμενες ποσότητες για τα παιδιά που αθλούνται, ωστόσο ιδιαίτερη έμφαση θα πρέπει να δίνετε στο ασβέστιο και το σίδηρο. Το ασβέστιο που είναι δομικό στοιχείο των οστών βρίσκεται στα γαλακτοκομικά, στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και στους ξηρούς καρπούς. Ο σίδηρος είναι πολύ σημαντικός για τη μεταφορά του οξυγόνου στους ιστούς και τον βρίσκουμε σε τρόφιμα ζωικής προέλευσης αλλά και σε δημητριακά ολικής άλεσης, όσπρια, ξηρούς καρπούς και αποξηραμένα φρούτα.

Ενυδάτωση. Η κατανάλωση επαρκούς ποσότητας υγρών είτε ως νερό είτε με τη μορφή σούπας, φρουτοχυμών και αφεψημάτων είναι εξαιρετικής σημασίας, καθώς η εφίδρωση που συμβαίνει κατά την άσκηση θέτει τον οργανισμό σε κατάσταση αφυδάτωσης. Πέρα από την ενυδάτωση κατά τη διάρκεια της άσκησης με μικρές ποσότητες νερού, η αναπλήρωση της απώλειας υγρών μετά την άσκηση είναι απαραίτητη. Η χρήση των αθλητικών ποτών δεν ενδείκνυται στην παιδική κι εφηβική ηλικία.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

11.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο Λοττο αντικείμενα σπιτιού
19.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο 'Μπλα μπλα μπλα'
20.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Lottie Κούκλα βινυλίου 'Νεράιδα του Δάσους' 18εκ.
16.85 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Smartgames επιτραπέζιο Κυνηγοί Φαντασμάτων
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Μην αγχωθείτε αν το παιδί καταπιεί οδοντόκρεμα

Μην αγχωθείτε αν το παιδί καταπιεί οδοντόκρεμα

Το παιδί κατάπιε λίγη οδοντόκρεμα και τώρα; Τι κάνουμε;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Έρευνα: Πώς συσχετίζονται οι γεννήσεις με την πανδημία

Έρευνα: Πώς συσχετίζονται οι γεννήσεις με την πανδημία

Τι λένε τα στατιστικά;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Οικογενειακές ταινίες με δεινόσαυρους που μπορούν να δουν τα παιδιά (pics)

Οικογενειακές ταινίες με δεινόσαυρους που μπορούν να δουν τα παιδιά (pics)

Οικογενειακές ταινίες με δεινόσαυρους για παιδιά!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πόνος στην κοιλιά μετά τον τοκετό: Είναι φυσιολογικός;

Πόνος στην κοιλιά μετά τον τοκετό: Είναι φυσιολογικός;

Ο πόνος στην κοιλιά είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο τις πρώτες εβδομάδες μετά…
Διάβασε τη συνέχεια
BEST OF NETWORK
Κορονοϊός: Οι περιοχές που μπαίνουν και βγαίνουν από το «βαθύ κόκκινο» - Τι ισχύει σε όλη τη χώρα
Υπόθεση βιτριόλι: Τι αναφέρει ο εισαγγελέας στην πρόταση «φωτιά» προς το δικαστικό συμβούλιο
Ηλιόπουλος στο Newsbomb.gr: Ο κ. Χατζηδάκης θα προσπαθήσει να φέρει τον εργασιακό μεσαίωνα
Top10: Δέκα πράγματα που αποδεικνύουν τη μεγαλοφυία του Jeff Bezos
Τα τερατόμορφα πλάσματα της ελληνικής μυθολογίας (photos)
Βασιλακόπουλος στο Newsbomb.gr: Θέμα υπευθυνότητας τα self test - Στο χέρι μας η βελτίωση
Ρεπορτάζ Newsbomb.gr: Στον προθάλαμο του εισαγγελέα ένας ακόμη ηθοποιός για βιασμό- Νέες καταγγελίες
Ρεπορτάζ Newsbomb.gr: Πόσα ενεργά ηφαίστεια έχει η Ελλάδα και ποια είναι τα πιο επικίνδυνα;
Παύλος Φύσσας: Σαν σήμερα γεννήθηκε το σύγχρονο σύμβολο του αντιφασισμού (pics & vids)
Εξηγώντας το «μπρα ντε φερ» στην ανατολική Ουκρανία: Τι γίνεται στα σύνορα με τη Ρωσία
Θρίλερ με την εξαφάνιση 33χρονου από το Αμύνταιο: Το πρόσωπο – «κλειδί» που αναζητά η οικογένειά του
Ο λόγος που ο Πρίγκιπας Φίλιππος δεν μπόρεσε ποτέ να γίνει Βασιλιάς (pics)
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2021 Mothersblog.gr - All rights reserved
Πέγκυ Ζήνα: Η φανταστική φώτο αγκαλιά με την κόρη και τον σύζυγό της