Πώς πρέπει να τρέφονται τα παιδιά που αθλούνται;

Πώς πρέπει να τρέφονται τα παιδιά που αθλούνται;

Είναι κοινώς αποδεκτό ότι η άσκηση παρέχει σε μικρούς και μεγάλους πολλαπλά οφέλη, τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά.

Πώς πρέπει να τρέφονται τα παιδιά που αθλούνται;

Ιδιαίτερα στα παιδιά η άσκηση βοηθά στην καλή σωματική ανάπτυξη (σκελετική και μυϊκή) και στη διατήρηση της υγείας και της ευεξίας, ενώ σε ψυχολογικό επίπεδο στην κοινωνικοποίηση τους με άλλα άτομα της ίδιας ηλικίας αλλά και στην εκτόνωση από τις καθημερινές υποχρεώσεις του σχολείου.

Πολλοί γονείς ωστόσο ανησυχούν σχετικά με το πώς πρέπει να καλυφθούν οι διατροφικές απαιτήσεις ενός παιδιού που αθλείται συστηματικά. Η ισορροπημένη διατροφή θα παίξει σπουδαίο ρόλο στη σωματική ανάπτυξη αλλά και στην αθλητική απόδοση ενός παιδιού, και συνεπώς θα πρέπει να προσέξετε τα παρακάτω βασικά σημεία εάν το παιδί σας συμμετέχει σε κάποια αθλητική δραστηριότητα.

Ωράριο γευμάτων. Είναι σημαντικό το παιδί να έχει ένα σχετικά σταθερό ωράριο γευμάτων. Αν το παιδί έχει προπόνηση πριν το κυρίως γεύμα του, τότε θα πρέπει να μεσολαβήσουν 2-3 ώρες μέχρι να αθληθεί, προκειμένου η διαδικασία της πέψης να έχει ολοκληρωθεί. Εάν ωστόσο δεν έχει προλάβει να φάει το κυρίως γεύμα του, τότε φροντίστε να του παρέχετε ένα μικρό αλλά θρεπτικό σνακ περίπου 1 ώρα πρν την προπόνηση. Κάποιες καλές ιδέες για σνακ είναι 1-2 φρούτα, 1 μπάρα δημητριακών, 1 μικρό παστέλι ή 1 φέτα ψωμί με μέλι.

Υδατάνθρακες. Καθώς οι υδατάνθρακες είναι το άμεσο «καύσιμο» του οργανισμού για την παραγωγή ενέργειας θα πρέπει κάθε γεύμα του παιδιού, κύριο ή ενδιάμεσο, να περιέχει υδατάνθρακες που περιέχονται σε φρούτα, λαχανικά, όσπρια, δημητριακά και ζυμαρικά.

Πρωτεΐνες. Άλλο ένα επίσης απαραίτητο συστατικό για τη μυϊκή διατήρηση αλλά και ανάπτυξη του αθλούμενου παιδιού είναι η πρωτεΐνη. Τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνη είναι τόσο ζωικά όσο και φυτικά τρόφιμα όπως τα πουλερικά, τα γαλακτοκομικά, τα αυγά, τα ψάρια και τα όσπρια.

Ασβέστιο και σίδηρος. Όλες οι βιταμίνες και τα ανόργανα στοιχεία είναι αναγκαία στις συνιστώμενες ποσότητες για τα παιδιά που αθλούνται, ωστόσο ιδιαίτερη έμφαση θα πρέπει να δίνετε στο ασβέστιο και το σίδηρο. Το ασβέστιο που είναι δομικό στοιχείο των οστών βρίσκεται στα γαλακτοκομικά, στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και στους ξηρούς καρπούς. Ο σίδηρος είναι πολύ σημαντικός για τη μεταφορά του οξυγόνου στους ιστούς και τον βρίσκουμε σε τρόφιμα ζωικής προέλευσης αλλά και σε δημητριακά ολικής άλεσης, όσπρια, ξηρούς καρπούς και αποξηραμένα φρούτα.

Ενυδάτωση. Η κατανάλωση επαρκούς ποσότητας υγρών είτε ως νερό είτε με τη μορφή σούπας, φρουτοχυμών και αφεψημάτων είναι εξαιρετικής σημασίας, καθώς η εφίδρωση που συμβαίνει κατά την άσκηση θέτει τον οργανισμό σε κατάσταση αφυδάτωσης. Πέρα από την ενυδάτωση κατά τη διάρκεια της άσκησης με μικρές ποσότητες νερού, η αναπλήρωση της απώλειας υγρών μετά την άσκηση είναι απαραίτητη. Η χρήση των αθλητικών ποτών δεν ενδείκνυται στην παιδική κι εφηβική ηλικία.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

30.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο 'Polyssimo challenge'
6.50 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Μίνι Παιχνίδι Ταξιδίου 'Stori'
6.50 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Μίνι Παιχνίδι Ταξιδίου 'Katupri'
22.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Haba Επιτραπέζιο 'Xώρες της Ευρώπης'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Οι πρώτες διακοπές με το μωρό: Τι να προσέξετε;

Οι πρώτες διακοπές με το μωρό: Τι να προσέξετε;

Είστε νέοι γονείς και ετοιμάζεστε για τις πρώτες διακοπές με το μωρό;…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πράγματα που ανακαλύπτουν οι νέες μαμάδες τις πρώτες ώρες μετά τον τοκετό

Πράγματα που ανακαλύπτουν οι νέες μαμάδες τις πρώτες ώρες μετά τον τοκετό

Οι πρώτες ώρες μετά τον τοκετό είναι πολύ έντονες για τη μητέρα.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Προτάσεις για το Σαββατοκύριακο - Τι μπορείτε να κάνετε με τα παιδιά;

Προτάσεις για το Σαββατοκύριακο - Τι μπορείτε να κάνετε με τα παιδιά;

Ιδέες και προτάσεις για όσους δεν έχουν φύγει ή έχουν επιστρέψει από…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πρωινό για παιδιά: 5+1 ευφάνταστα πιάτα με βρώμη που θα λατρέψουν

Πρωινό για παιδιά: 5+1 ευφάνταστα πιάτα με βρώμη που θα λατρέψουν

Εντυπωσιακά και υγιεινά πιάτα me βρώμη και φρούτα που πρέπει να φτιάξετε.
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

Newsbomb.gr Onsports.gr Queen.gr Onmed.gr Astrology.gr Gossip-tv.gr Ratpack.gr i-Ellada.gr
©2012-2020 Mothersblog.gr - All rights reserved
Βαλέρια Λάτσιου: Έτσι όπως δεν την έχετε δει ποτέ ξανά (pics)