Πώς πρέπει να τρέφονται τα παιδιά που αθλούνται;

Πώς πρέπει να τρέφονται τα παιδιά που αθλούνται;

Είναι κοινώς αποδεκτό ότι η άσκηση παρέχει σε μικρούς και μεγάλους πολλαπλά οφέλη, τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά.

Πώς πρέπει να τρέφονται τα παιδιά που αθλούνται;

Ιδιαίτερα στα παιδιά η άσκηση βοηθά στην καλή σωματική ανάπτυξη (σκελετική και μυϊκή) και στη διατήρηση της υγείας και της ευεξίας, ενώ σε ψυχολογικό επίπεδο στην κοινωνικοποίηση τους με άλλα άτομα της ίδιας ηλικίας αλλά και στην εκτόνωση από τις καθημερινές υποχρεώσεις του σχολείου.

Πολλοί γονείς ωστόσο ανησυχούν σχετικά με το πώς πρέπει να καλυφθούν οι διατροφικές απαιτήσεις ενός παιδιού που αθλείται συστηματικά. Η ισορροπημένη διατροφή θα παίξει σπουδαίο ρόλο στη σωματική ανάπτυξη αλλά και στην αθλητική απόδοση ενός παιδιού, και συνεπώς θα πρέπει να προσέξετε τα παρακάτω βασικά σημεία εάν το παιδί σας συμμετέχει σε κάποια αθλητική δραστηριότητα.

Ωράριο γευμάτων. Είναι σημαντικό το παιδί να έχει ένα σχετικά σταθερό ωράριο γευμάτων. Αν το παιδί έχει προπόνηση πριν το κυρίως γεύμα του, τότε θα πρέπει να μεσολαβήσουν 2-3 ώρες μέχρι να αθληθεί, προκειμένου η διαδικασία της πέψης να έχει ολοκληρωθεί. Εάν ωστόσο δεν έχει προλάβει να φάει το κυρίως γεύμα του, τότε φροντίστε να του παρέχετε ένα μικρό αλλά θρεπτικό σνακ περίπου 1 ώρα πρν την προπόνηση. Κάποιες καλές ιδέες για σνακ είναι 1-2 φρούτα, 1 μπάρα δημητριακών, 1 μικρό παστέλι ή 1 φέτα ψωμί με μέλι.

Υδατάνθρακες. Καθώς οι υδατάνθρακες είναι το άμεσο «καύσιμο» του οργανισμού για την παραγωγή ενέργειας θα πρέπει κάθε γεύμα του παιδιού, κύριο ή ενδιάμεσο, να περιέχει υδατάνθρακες που περιέχονται σε φρούτα, λαχανικά, όσπρια, δημητριακά και ζυμαρικά.

Πρωτεΐνες. Άλλο ένα επίσης απαραίτητο συστατικό για τη μυϊκή διατήρηση αλλά και ανάπτυξη του αθλούμενου παιδιού είναι η πρωτεΐνη. Τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνη είναι τόσο ζωικά όσο και φυτικά τρόφιμα όπως τα πουλερικά, τα γαλακτοκομικά, τα αυγά, τα ψάρια και τα όσπρια.

Ασβέστιο και σίδηρος. Όλες οι βιταμίνες και τα ανόργανα στοιχεία είναι αναγκαία στις συνιστώμενες ποσότητες για τα παιδιά που αθλούνται, ωστόσο ιδιαίτερη έμφαση θα πρέπει να δίνετε στο ασβέστιο και το σίδηρο. Το ασβέστιο που είναι δομικό στοιχείο των οστών βρίσκεται στα γαλακτοκομικά, στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και στους ξηρούς καρπούς. Ο σίδηρος είναι πολύ σημαντικός για τη μεταφορά του οξυγόνου στους ιστούς και τον βρίσκουμε σε τρόφιμα ζωικής προέλευσης αλλά και σε δημητριακά ολικής άλεσης, όσπρια, ξηρούς καρπούς και αποξηραμένα φρούτα.

Ενυδάτωση. Η κατανάλωση επαρκούς ποσότητας υγρών είτε ως νερό είτε με τη μορφή σούπας, φρουτοχυμών και αφεψημάτων είναι εξαιρετικής σημασίας, καθώς η εφίδρωση που συμβαίνει κατά την άσκηση θέτει τον οργανισμό σε κατάσταση αφυδάτωσης. Πέρα από την ενυδάτωση κατά τη διάρκεια της άσκησης με μικρές ποσότητες νερού, η αναπλήρωση της απώλειας υγρών μετά την άσκηση είναι απαραίτητη. Η χρήση των αθλητικών ποτών δεν ενδείκνυται στην παιδική κι εφηβική ηλικία.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

179.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Hape Happy Family Ξύλινο Κουκλόσπιτο Mansion (E3405Α)
16.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Παιδική φόρμα
89.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Duchess of Nemours
19.50 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Αμάνικο μπουφάν πράσινο DMN για αγόρι
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Στρες στην εγκυμοσύνη: Πώς και πόσο επηρεάζεται το έμβρυο;

Στρες στην εγκυμοσύνη: Πώς και πόσο επηρεάζεται το έμβρυο;

Πώς επιδρά στο μωρό το υπερβολικό άγχος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πόσο δύσκολες είναι οι γιορτινές ημέρες για σένα που τις περνάς χωρίς τα παιδιά σου

Πόσο δύσκολες είναι οι γιορτινές ημέρες για σένα που τις περνάς χωρίς τα παιδιά σου

Σε σκέφτομαι και πονάω μαζί σου 
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Η μαμά, ο μπαμπάς και τα παιδιά στην κουζίνα ετοιμάζουν χριστουγεννιάτικες λιχουδιές! (pics)

Η μαμά, ο μπαμπάς και τα παιδιά στην κουζίνα ετοιμάζουν χριστουγεννιάτικες λιχουδιές! (pics)

Μαμάδες, μπαμπάδες, γιαγιάδες και παιδιά ετοιμάζουν γλυκά και φαγητά για το γιορτινό…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Εσείς ξέρετε ποιοι διάσημοι έχουν δίδυμα παιδιά; (pics)

Εσείς ξέρετε ποιοι διάσημοι έχουν δίδυμα παιδιά; (pics)

Αρκετοί stars του εξωτερικού έχουν δίδυμα παιδιά. Μάλιστα, τα περισσότερα έχουν γίνει…
Διάβασε τη συνέχεια

Best of DPG network

MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies