10 super τροφές για την εγκυμοσύνη, συμβουλεύει η διατροφολόγος του Mothersblog!

10 super τροφές για την εγκυμοσύνη, συμβουλεύει η διατροφολόγος του Mothersblog!

Οι ποιοτικές επιλογές στη διατροφή κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης είναι ένας από τους πιο κρίσιμους παράγοντες για τη γέννηση ενός υγιούς βρέφους αλλά και για τη διατήρηση της υγείας και της ευεξίας της μέλλουσας μητέρας.

10 super τροφές για την εγκυμοσύνη, συμβουλεύει η διατροφολόγος του Mothersblog!

Εάν περιμένετε παιδάκι καλό είναι να εντάξετε τις παρακάτω τροφές στο διαιτολόγιό σας.

Όσπρια: Οι φακές, τα φασόλια, τα ρεβίθια και η φάβα είναι πλούσια σε πρωτεΐνη, σίδηρο, φυλλικό οξύ, ασβέστιο και ψευδάργυρο. Είναι επίσης εξαιρετικές πηγές φυτικών ινών, οι οποίες θα σας βοηθήσουν να καταπολεμήσετε τη δυσκοιλιότητα που είναι ένα συχνό φαινόμενο στις εγκύους. Μπορείτε να τα καταναλώσετε σαν σούπα ή να τα προσθέσετε στις σαλάτες σας.

Μπρόκολο: Το μπρόκολο περιέχει φυλλικό οξύ, ασβέστιο, φυτικές ίνες και κάλιο, το οποίο βοηθά στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Επίσης είναι πηγή καροτενοειδών που ενισχύουν τη λειτουργία της όρασης. Προσθέστε το στις σαλάτες ή τα ζυμαρικά σας.

Σολωμός: Ο σολωμός είναι ένα από τα λιπαρά ψάρια που εκτός από τις πρωτεΐνες και τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β που περιέχει, είναι πολύ πλούσιο σε ωμέγα-3 λιπαρά. Τα λιπαρά αυτά είναι πολύ ευεργετικά για την ανάπτυξη του εγκεφάλου και της όρασης των βρεφών.

Δημητριακά ολικής άλεσης: Τα δημητριακά ολικής άλεσης περιέχουν περισσότερες φυτικές ίνες και ιχνοστοιχεία σε σχέση με το αντίστοιχο λευκό ψωμί, ρύζι και ζυμαρικά. Μη διστάσετε να αντικαταστήσετε εντελώς τα λευκό αλεύρι στις συνταγές σας και αγοράζετε ζυμαρικά και άλλα προϊόντα ολικής άλεσης.

Γιαούρτι: Το γιαούρτι εκτός από εξαιρετική πηγή ασβεστίου, περιέχει βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ψευδάργυρο και πρωτεΐνες. Ακόμη, είναι πολύ χαμηλότερο σε λακτόζη σε σχέση με το γάλα, οπότε σε περίπτωση που έχετε δυσανεξία στη λακτόζη μπορείτε να προτιμήσετε. Μπορείτε να το καταναλώσετε ως σνακ με τη συνοδεία φρούτων, ή να το χρησιμοποιήσετε ως βάση σε smoothies.

Μοσχάρι: Τα άπαχα μέρη του μοσχαριού είναι μία θρεπτική επιλογή για τις εγκύους, καθώς περιέχουν πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, σίδηρο σε πολύ καλά απορροφήσιμη μορφή, καθώς επίσης και βιταμίνες Β6 και Β12. Επιπρόσθετα, το μοσχάρι είναι καλή πηγή χολίνης που είναι απαραίτητη για την εγκεφαλική ανάπτυξη.

Αυγά: Τα αυγά περιέχουν αμινοξέα, πλήθος βιταμινών και ιχνοστοιχείων. Μπορείτε να τα καταναλώσετε στο πρωινό σας ή το κυρίως γεύμα σας. Προσέχετε όμως καθώς τα ωμά αυγά μπορεί να είναι ιδιαίτερα επικίνδυνα για εσάς και το μωρό σας.

Βατόμουρα: Τα βατόμουρα εκτός από υδατάνθρακες περιέχουν φυτικές ίνες, βιταμίνη C και κάλιο. Επίσης, περιέχουν αντιοξειδωτικά συστατικά που βοηθούν στην προστασία των κυττάρων. Μπορείτε να τα προσθέσετε στο γιαούρτι, τα smoothies και τα δημητριακά σας.

Πορτοκάλι: Το πορτοκάλι είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης C, καλίου και φυλλικού οξέος. Μπορείτε να το καταναλώσετε ως φρέσκο φρούτο ή σε χυμούς και smoothies.

Τυριά: Τα τυριά περιέχουν ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο και πρωτεΐνες. Προσέχετε όμως να επιλέγετε πάντα παστεριωμένα τυριά για να αποφύγετε τις δηλητηριάσεις. Επίσης, επιλέγετε άπαχα τυριά (π.χ. ανθότυρο, το τυρί cottage, το κατίκι, η μυζήθρα και το κίτρινο τυρί έως 12% λιπαρών) για να αποφύγετε τις περιττές θερμίδες και τα κορεσμένα λιπαρά.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

179.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Hape Happy Family Ξύλινο Κουκλόσπιτο Mansion (E3405Α)
16.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Παιδική φόρμα
89.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Duchess of Nemours
19.50 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Αμάνικο μπουφάν πράσινο DMN για αγόρι
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Χριστούγεννα: Οδηγός επιβίωσης για εγκύους

Χριστούγεννα: Οδηγός επιβίωσης για εγκύους

Είναι εύκολο το γιορτινό πνεύμα των Χριστουγέννων να σας παρασύρει.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
«Δεν θέλω να πάω για ύπνο. Θέλω να περιμένω τον Αη Βασίλη»: Πώς να το αντιμετωπίσετε

«Δεν θέλω να πάω για ύπνο. Θέλω να περιμένω τον Αη Βασίλη»: Πώς να το αντιμετωπίσετε

Πριν αρχίσετε να φωνάζετε στα παιδιά να πάνε αμέσως στο κρεβάτι τους για…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
«Τι να μαγειρέψω σήμερα;» Εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής από το Mothersblog.gr

«Τι να μαγειρέψω σήμερα;» Εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής από το Mothersblog.gr

«Τι να μαγειρέψω σήμερα;», αναρωτιέστε ξανά; Αν ναι, τότε ακολουθήστε το πρόγραμμα…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Χριστουγεννιάτικη τάρτα με σοκολάτα και φυστικοβούτυρο χωρίς ψήσιμο (vid)

Χριστουγεννιάτικη τάρτα με σοκολάτα και φυστικοβούτυρο χωρίς ψήσιμο (vid)

Αυτό το γλυκό δεν πρέπει να λείπει από το γιορτινό τραπέζι.
Διάβασε τη συνέχεια

Best of DPG network

MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies