Καούρες στην εγκυμοσύνη: Πώς τις αντιμετωπίζουμε; Από τη διατροφολόγο του Mothersblog!

Καούρες στην εγκυμοσύνη: Πώς τις αντιμετωπίζουμε; Από τη διατροφολόγο του Mothersblog!

Ένα πολύ συχνό πρόβλημα για το οποίο παραπονιούνται οι μέλλουσες μητέρες είναι οι καούρες κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης. Ας δούμε πού οφείλονται και πώς μπορούμε να τις αντιμετωπίσουμε.

Καούρες στην εγκυμοσύνη: Πώς τις αντιμετωπίζουμε; Από τη διατροφολόγο του Mothersblog!

Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης συντελούνται τόσο ορμονικές όσο και ανατομικές μεταβολές στο σώμα της μητέρας που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη του εμβρύου, αλλά και στη διατήρηση της υγείας της μητέρας. Οι καούρες εντείνονται συνήθως μετά την 26η εβδομάδα της κύησης, καθώς το όξινο περιεχόμενο του στομάχου παλινδρομεί προς τον οισοφάγο και προκαλεί αίσθημα καύσου και δυσφορία. Οι ορμονικές μεταβολές, η μήτρα που αναπτύσσεται και πιέζει το στομάχι προς τα πάνω, όπως επίσης και η χαλάρωση του κάτω οισοφαγικού σφιγκτήρα που ελέγχει την προώθηση της τροφής από τον οισοφάγο στο στομάχι, αποτελούν τα αίτια για τις καούρες που νιώθει μία έγκυος.

Αν είστε μέλλουσα μητέρα και οι καούρες σας «επισκέπτονται» συχνά, ακουλουθείστε τις παρακάτω συμβουλές που θα σας ανακουφίσουν από τα συμπτώματα:

1) Βελτιώστε τις διατροφικές σας συνήθειες.
• Προτιμήστε τα μικρά και συχνά γεύματα που δεν θα ασκούν μεγάλη πίεση στο στομάχι σας.
• Μην χρησιμοποιείτε πολλά μπαχαρικά και μην τρώτε καυτερά φαγητά που μπορούν να επιδεινώσουν τα συμπτώματά σας.
• Αποφύγετε λιπαρά γεύματα, όξινες τροφές (π.χ. ντομάτα, εσπεριδοειδή) και ροφήματα που περιέχουν καφεΐνη (π.χ. καφές, τσάι, σοκολάτα, αναψυκτικά τύπου cola).
• Τηρείτε ένα ημερολόγιο καταγραφής τροφίμων και συμπτωμάτων προκειμένου να εντοπίσετε τα τρόφιμα που σας ενοχλούν, καθώς κάθε οργανισμός είναι διαφορετικός.
• Προσπαθήστε να τρώτε χωρίς άγχος σε ένα ήρεμο περιβάλλον.

2) Κάνετε μικρές αλλαγές στην καθημερινότητά σας που μπορούν όμως να έχουν πολύ ευεργετικά αποτελέσματα.
• Μην ξαπλώνετε αμέσως μετά από το γεύμα σας. Αφήστε να μεσολαβήσουν τουλάχιστον 1-2 ώρες μέχρι την ώρα του ύπνου.
Ανυψώστε το πάνω μέρος του κρεβατιού χρησιμοποιώντας μαξιλάρια ή ακόμα καλύτερα ανασηκώνοντας τα πόδια του κρεβατιού.
Αποφύγετε τη φυσική δραστηριότητα αμέσως μετά τα γεύματα και μη φοράτε ρούχα που σας στενεύουν.

Εάν οι παραπάνω συμβουλές δεν επιφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα, η φαρμακευτική αντιμετώπιση θα πρέπει να γίνεται μόνο ύστερα από τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού σας.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Γιατί τα μωρό δεν ρεύεται - Πιθανοί λόγοι και χρήσιμες συμβουλές

Γιατί τα μωρό δεν ρεύεται - Πιθανοί λόγοι και χρήσιμες συμβουλές

Ρέψιμο μωρού: Χρήσιμα tips για να το βοηθήσετε να ρευτεί. 
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Χρήση αντηλιακού στα μωρά: Όλα όσα πρέπει να  γνωρίζετε

Χρήση αντηλιακού στα μωρά: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Από ποια ηλικία πρέπει να βάζετε στο μωρό αντηλιακό, πώς να επιλέξετε…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Καλοκαιρινές οικογενειακές παραδόσεις για να απολαύσετε το καλοκαίρι

Καλοκαιρινές οικογενειακές παραδόσεις για να απολαύσετε το καλοκαίρι

Χαρούμενες οικογενειακές καλοκαιρινές παραδόσεις που μπορείτε να ξεκινήσετε με τα παιδιά σας.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Διακοπές με την Έλενα (στην εφηβεία)…

Διακοπές με την Έλενα (στην εφηβεία)…

Διακοπές με μια κόρη στην εφηβεία!
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2022 Mothersblog.gr - All rights reserved