«Καλά» λιπαρά: Σε ποιες τροφές τα βρίσκουμε;

«Καλά» λιπαρά: Σε ποιες τροφές τα βρίσκουμε;

Τα λιπαρά είναι ένα σημαντικό και αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής μας. Ωστόσο, καθώς υπάρχουν «καλά» και «κακά» λιπαρά για την υγεία μας, θα πρέπει να είμαστε ιδιαιτέρως προσεκτικοί στις επιλογές μας.

«Καλά» λιπαρά: Σε ποιες τροφές τα βρίσκουμε;

Το «κακό» λίπος αφορά στα κορεσμένα και trans λιπαρά που βρίσκονται στο κρέας, τα αλλαντικά, τα πλήρη γαλακτοκομικά, το βούτυρο και διάφορα αρτοσκευάσματα, όπως οι σφολιάτες. Το κορεσμένο λίπος συνδέεται με την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων, σακχαρώδους διαβήτη και διάφορων μορφών καρκίνου, και γι'αυτό θα πρέπει να αποφεύγεται όσο το δυνατόν περισσότερο.

Τα «καλά» λιπαρά από την άλλη πλευρά περιλαμβάνουν το μονοακόρεστο και πολυακόρεστο λίπος, τα οποία συμβάλλουν στην πρόληψη εγκεφαλικών επεισοδίων και αυτοάνοσων νοσημάτων. Η αντικατάσταση του κορεσμένου λίπους με μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά συστήνεται από τους ειδικούς για την προαγωγή της υγείας.

Παρακάτω σας προτείνω τροφές πλούσιες σε «καλά» λιπαρά που μπορείτε να εντάξετε στο διαιτολόγιο όλης της οικογένειας.

Ψάρι: Λιπαρά ψάρια όπως ο σολωμός, το σκουμπρί, η ρέγκα, η σαρδέλα και τόνος είναι εξαιρετικές πηγές ω-3 λιπαρών οξέων, τα οποία μπορούν να προλάβουν τα καρδιαγγειακά νοσήματα και την άνοια. Καταναλώστε λιπαρά ψάρια 2 φορές / εβδομάδα για να απολαύσετε τα οφέλη τους.

Ξηροί καρποί: Φουντούκια, καρύδια, αμύγδαλα μας τροφοδοτούν με ευεργετικά για την καρδιά λιπαρά. Ωστόσο, μην το παρακάνετε με την ποσότητα! Όσο ωφέλιμα και να είναι τα λιπαρά των ξηρών καρπών, μην ξεχνάτε ότι είναι και πολύ πλούσιοι σε θερμίδες. Μία κλειστή χούφτα είναι αρκετή για να έχετε ένα υγιεινό σνακ.

Ελαιόλαδο: Το ελαιόλαδο είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λίπη που συμβάλουν στην υγεία της καρδιάς. Χρησιμοποιήστε το στο μαγείρεμα και στις σαλάτες σας αντικαθιστώντας άλλα λιπαρά dressings. Μην ξεχνάτε όμως και πάλι το μέτρο! Σ
Συνήθως ενδείκνυται μία κουταλιά της σούπας ανά μερίδα στο μαγείρεμα και στη σαλάτα σας.

Φασόλια: Όσο και αν σας φαίνεται περίεργο, τα φασόλια περιέχουν ω-3 λιπαρά, τα οποία συμβάλλουν τόσο στην σωματική όσο και στην πνευματική υγεία. Μη διστάσετε να τα εντάξετε στο διαιτολόγιό σας τόσο μαγειρευτά όσο και σε καλοκαιρινές δροσερές σαλάτες.

Αβοκάντο: Το αβοκάντο περιέχει ωφέλιμα λιπαρά για την καρδιά, αλλά φαίνεται να βοηθά και στην ανακούφιση από τα συμπτώματα της οστεοαρθρίτιδας. Μπορείτε να το προσθέσετε στη σαλάτα σας και σε σάντουιτς.

Σπόροι: Οι ηλιόσποροι και οι κολοκυθόσποροι περιέχουν λιπαρά που βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης, οπότε μπορείτε να τα ενσωματώσετε στη διατροφή σας σαν σνακ ή ακόμα και στις σαλάτες σας.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

69.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Viga Ξύλινο Ποδήλατο Ισορροπίας
40.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ SNEAKERS ALL STAR
14.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Αμάνικο γιλέκο με χρωματιστό φερμουάρ
13.50 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Παντελόνι Mini Raxevsky
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πέντε πράγματα που δεν πρέπει να πείτε ποτέ στα παιδιά σας

Πέντε πράγματα που δεν πρέπει να πείτε ποτέ στα παιδιά σας

Η επιστήμη της παιδοψυχολογίας ισχυρίζεται ότι ο χαρακτήρας ενός παιδιού μοιάζει με…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πέντε φυσικοί τρόποι για να ενισχύσετε τη γονιμότητά σας

Πέντε φυσικοί τρόποι για να ενισχύσετε τη γονιμότητά σας

Έτσι θα ενισχύσετε τη γονιμότητά σας!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Despoina’s little stories: «Η δύναμη της συγγνώμης»

Despoina’s little stories: «Η δύναμη της συγγνώμης»

Πριν λίγες μέρες η μέρα μας δεν ξεκίνησε καλά με την Έλενα.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Για αυτό η Kate Middleton γέννησε και έφυγε την ίδια μέρα από το μαιευτήριο

Για αυτό η Kate Middleton γέννησε και έφυγε την ίδια μέρα από το μαιευτήριο

Δεν ξέρουμε για εσάς, πάντως εμείς μια απορία την είχαμε...
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης