Συμβουλές διατροφής για μέλλουσες μαμάδες, από τη διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά!

Συμβουλές διατροφής για μέλλουσες μαμάδες, από τη διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά!

Η εγκυμοσύνη είναι μια περίοδος που πολύ συχνά ακούμε από τους γύρω μας ότι θα πρέπει να «τρώμε για δύο».

Συμβουλές διατροφής για μέλλουσες μαμάδες, από τη διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά!

Κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει αφού οι ανάγκες της εγκύου σε ενέργεια αυξάνονται κατά λίγο μόνο στο 2ο και 3ο τρίμηνο της εγκυμοσύνης. Ιδιαίτερη έμφαση θα πρέπει να δίνετε στην ποιότητα της διατροφής σας και όχι στην ποσότητα. Πιο συγκεκριμένα:

Καταναλώστε 2-3 μερίδες κρέατος/ημέρα και 3-4 μερίδες γαλακτοκομικών/ημέρα. Έτσι θα καλύπτετε τις πρωτεϊνικές σας ανάγκες που είναι αυξημένες για την ομαλή ανάπτυξη ιστών, όπως η μήτρα και ο πλακούντας, καθώς και για την ανάπτυξη του εμβρύου.
1 μερίδα κρέατος ισοδυναμεί με 60-90 γρ. μαγειρεμένου άπαχου κρέατος, πουλερικών και ψαριών
1 μερίδα γαλακτοκομικών ισοδυναμεί με 1 φλ. γάλα ή 1 κεσεδάκι γιαούρτι ή 30 γρ. τυρί

Προκειμένου τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα σας να παραμένουν φυσιολογικά δεν θα πρέπει να είστε νηστική για περισσότερες από 6-8 ώρες. Καταναλώστε καθημερινά 6-9 μερίδες ψωμιού και δημητριακών, 2-4 μερίδες φρούτων και 3-5 μερίδες λαχανικών.
1 μερίδα ψωμιού και δημητριακών ισοδυναμεί με 1 φέτα ψωμί ή ½ φλ. δημητριακά πρωινού ή ½ φλ. μαγειρεμένα μακαρόνια ή ρύζι
1 μερίδα φρούτων ισοδυναμεί με 1 φρούτο μετρίου μεγέθους (πχ. μήλο, πορτοκάλι) ή ¾ φλ. χυμό φρούτων
1 μερίδα λαχανικών ισοδυναμεί με 1 φλ. ωμά ή ½ φλ. βραστά λαχανικά

Δώστε έμφαση την ποιότητα του λίπους που καταναλώνετε προτιμώντας τα «καλά» λιπαρά οξέα και αποφεύγοντας τα «κακά» λιπαρά οξέα. Τα ω-3 λιπαρά που περιέχονται στα λιπαρά ψάρια, όπως, η σαρδέλα, το σκουμπρί και άλλα θαλασσινά είναι τα λεγόμενα καλά λιπαρά. Καταναλώστε 2-3 μερίδες λιπαρών ψαριών σε εβδομαδιαία βάση αποφεύγοντας ψάρια με μεγάλες συγκεντρώσεις βαρέων μετάλλων όπως ο ξιφίας.

Δώστε όμως προσοχή και σε βιταμίνες και ανόργανα στοιχεία που είναι ζωτικής σημασίας για τη σωστή ανάπτυξη του εμβρύου.

Αυξήστε την κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε φυλλικό οξύ, όπως τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα πορτοκάλια, τα όσπρια και οι ξηροί καρποί. Το φυλλικό οξύ είναι απαραίτητο για τη σύνθεση του DNA και την κυτταρική διαίρεση και η έλλειψή του μπορεί να προκαλέσει νευρολογικές βλάβες στο έμβρυο.

Προτιμήστε τροφές πλούσιες σε σίδηρο όπως το κόκκινο κρέας, τα πουλερικά, τα γαλακτοκομικά και τα αυγά. Η αύξηση του όγκου του αίματος της εγκύου, αλλά και η σύνθεση των ερυθρών αιμοσφαιρίων του εμβρύου αυξάνουν τις απαιτήσεις σε σίδηρο.

Καταναλώστε 3-4 μερίδες γαλακτοκομικών ημερησίως προκειμένου να καλύπτετε τις αυξημένες ανάγκες ασβεστίου για τη δημιουργία των οστών και των δοντιών του εμβρύου αλλά και για τη διατήρηση της δικής σας οστικής υγείας.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

119.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
LEGO Harry Potter Hogwarts Clock Tower (75948)
109.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
LEGO Creator Volkswagen Beetle (10252)
11.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο Λοττο αντικείμενα σπιτιού
19.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο 'Μπλα μπλα μπλα'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Εγκυμοσύνη: DIY κρέμα για ραγάδες που μπορείτε να φτιάξετε και μόνες σας

Εγκυμοσύνη: DIY κρέμα για ραγάδες που μπορείτε να φτιάξετε και μόνες σας

Σπιτική κρέμα που μπορείτε να χρησιμοποιείτε καθ' όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Τέσσερις συμβουλές για την πρόληψη της δυσκοιλιότητας στην εγκυμοσύνη

Τέσσερις συμβουλές για την πρόληψη της δυσκοιλιότητας στην εγκυμοσύνη

Τι μπορείτε να κάνετε για να αποφύγετε τη δυσκοιλιότητα στην εγκυμοσύνη;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Οι σπάνιες φώτο της Χριστίνας Μπόμπα με την κούκλα μαμά της

Οι σπάνιες φώτο της Χριστίνας Μπόμπα με την κούκλα μαμά της

Δείτε μια σπάνια φωτογραφία της Χριστίνας Μπόμπα απ' όταν ήταν μωρό!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πώς ένα πολυδιάστατο μοντέλο εκπαίδευσης αναδεικνύει τις ικανότητες και την ευφυΐα κάθε παιδιού

Πώς ένα πολυδιάστατο μοντέλο εκπαίδευσης αναδεικνύει τις ικανότητες και την ευφυΐα κάθε παιδιού

Καθώς τα μικρά μας μεγαλώνουν και μαθαίνουν καλύτερα τον εαυτό τους, αλλά…
Διάβασε τη συνέχεια
BEST OF NETWORK
«Βόμβα» Βασιλακόπουλου στο Newsbomb.gr: Προσοχή σε όσους κάνουν τη 1η δόση – Πώς μεταλλάσσεται ο ιός
Εμβολιασμός: Ξεπέρασαν τους 112.000 το Σάββατο – Τον Ιούλιο όλα τα εμβόλια για τους ενήλικες
Κορονοϊός: Η φωτογραφία της ημέρας στην Πάτρα - Εμβολιάστηκε κρατώντας σαμπουάν johnson & johnson
Ανοικτά σούπερ μάρκετ, καταστήματα και κομμωτήρια την Κυριακή (9/5) - Τι ισχύει με τα SMS στο 13033
Θεόδωρος Κατσανέβας: Αυτή είναι η αιτία θανάτου του
Σοβαρή επέμβαση για θρύλο της κολύμβησης – Αφαίρεσε όγκο από τον λαιμό
Ασέβεια χωρίς τέλος από τον Ερντογάν: Κρέμασε φωτεινές επιγραφές στην Αγιά Σοφιά!
Ολυμπιακοί Αγώνες: Πάει Τόκιο η 19χρονη Φένια Τζέλη! - Το ελληνικό Ταεκβοντό επιστρέφει
ΗΠΑ: Παύση λειτουργίας του μεγαλύτερου αγωγού μεταφοράς πετρελαίου λόγω κυβερνοεπίθεσης
Δολοφονία στη Ζάκυνθο: Βίντεο με τους δολοφόνους του επιχειρηματία εξετάζει η αστυνομία
Σε μερική επιφυλακή η Ελλάδα για τον κινέζικο πύραυλο - NOTAM από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας
Κατά μέτωπο επίθεση Ερντογάν σε Ιρσαήλ για την Παλαιστίνη: Είστε τρομοκράτες, το ίδιο όσοι σιωπούν
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2021 Mothersblog.gr - All rights reserved