Η διατροφική αξία του ψωμιού. Από τη διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά

Η διατροφική αξία του ψωμιού. Από τη διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά

Το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό μας όταν θέλουμε να προσέξουμε τη διατροφή μας είναι ότι πρέπει να περιορίσουμε στο ελάχιστο την κατανάλωση ψωμιού γιατί θεωρούμε ότι μας «παχαίνει».

Η διατροφική αξία του ψωμιού. Από τη διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά

Είναι όμως σωστή αυτή η αντίληψη ή τελικά το ψωμί μπορεί να έχει θέση στο καθημερινό μας διαιτολόγιο;

Το ψωμί είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες, συστατικά που περιέχονται και σε τρόφιμα όπως τα μακαρόνια, το ρύζι, οι πατάτες, τα φρούτα και το γάλα. Επίσης, το ψωμί περιέχει πρωτεΐνες και είναι πηγή φυτικών ινών που είναι ωφέλιμες για την καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και τον έλεγχο των επιπέδων της γλυκόζης και της χοληστερόλης στο αίμα. Ακόμη, το ψωμί είναι πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β που είναι απαραίτητες για την ομαλή λειτουργία του νευρικού συστήματος. Συνεπώς συμπεραίνουμε ότι είναι ένα τρόφιμο αρκετά θρεπτικό, και γι' αυτό άλλωστε βρίσκεται στη βάση της μεσογειακής πυραμίδας διατροφής.

Το ψωμί μπορεί να παρασκευαστεί με βάση το σιτάρι, το καλαμπόκι, το κριθάρι, τη βρώμη ή τη σίκαλη. Κατά μέσο όρο μία λεπτή φέτα των 30 γραμμαρίων αποδίδει 75-85 θερμίδες ανάλογα με το αλεύρι το οποίο παρασκευάζεται. Όπως καταλαβαίνουμε λοιπόν το ψωμί σε λογικές ποσότητες δεν μπορεί να μας «παχύνει».

Θα πρέπει όμως να προσέχετε τους συνδυασμούς των τροφών που επιλέγετε. Όταν το γεύμα σας περιέχει κάποια πηγή υδατανθράκων, όπως το ρύζι, τα μακαρόνια, οι πατάτες, είναι καλό να αποφεύγετε την ταυτόχρονη κατανάλωση ψωμιού.

Αποφύγετε ακόμη το τσιμπολόγημα φρυγανιών και παξιμαδιών, γιατί εύκολα μπορεί να ξεφύγετε στην πρόσληψη θερμίδων. Προτιμήστε το ψωμί στο πρωινό σας (π.χ. 1-2 λεπτές φέτες ψωμί με μέλι) για να έχετε την απαραίτητη ενέργεια να ξεκινήσετε την ημέρα σας. Μπορείτε επίσης να το επιλέξετε και σαν συνοδευτικό ενός ελαφρού γεύματος (π.χ. άπαχο κρέας, σαλάτα και 1-2 λεπτές φέτες ψωμί).
Το μυστικό βρίσκεται στο μέτρο και όχι στις υπερβολές!!

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψήφια Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

9.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Adriatic Magic Unicorn Κουβαδάκι-Αξεσουάρ-Τσάντα (913)
34.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Kaissa Επιτραπέζιο Βίκινγκς-Οι Επιδρομείς Της Βόρειας Θάλασσας (KA112547)
19.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Quut Φτυάρι άμμου με σίτα
25.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Zoggs Εκπαιδευτικό Σωσίβιο 12-18 Μηνών πορτοκαλί
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πώς να φωνάζουμε λιγότερο στα παιδιά μας

Πώς να φωνάζουμε λιγότερο στα παιδιά μας

Οι φωνές πολλές φορές δε λείπουν από την καθημερινότητα μιας οικογένειας.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Έτσι είναι τα νήπια (pics)

Έτσι είναι τα νήπια (pics)

Τι να ξεχωρίσει κανείς στα νήπια...
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Ποιος είπε ότι η μπάλα είναι μόνο για τ’ αγόρια;

Ποιος είπε ότι η μπάλα είναι μόνο για τ’ αγόρια;

Ναι ναι ξέρω... Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι το ποδόσφαιρο είναι αποκλειστικό προνόμιο…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Αντιμυλλέριος ορμόνη (Anti – Mullerian Hormone/ AMH): η ορμόνη της γονιμότητας

Αντιμυλλέριος ορμόνη (Anti – Mullerian Hormone/ AMH): η ορμόνη της γονιμότητας

Τι είναι η αντιμυλλέριος ορμόνη;
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies