Η διατροφική αξία του ψωμιού. Από τη διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά

Η διατροφική αξία του ψωμιού. Από τη διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά

Το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό μας όταν θέλουμε να προσέξουμε τη διατροφή μας είναι ότι πρέπει να περιορίσουμε στο ελάχιστο την κατανάλωση ψωμιού γιατί θεωρούμε ότι μας «παχαίνει».

Η διατροφική αξία του ψωμιού. Από τη διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά

Είναι όμως σωστή αυτή η αντίληψη ή τελικά το ψωμί μπορεί να έχει θέση στο καθημερινό μας διαιτολόγιο;

Το ψωμί είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες, συστατικά που περιέχονται και σε τρόφιμα όπως τα μακαρόνια, το ρύζι, οι πατάτες, τα φρούτα και το γάλα. Επίσης, το ψωμί περιέχει πρωτεΐνες και είναι πηγή φυτικών ινών που είναι ωφέλιμες για την καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και τον έλεγχο των επιπέδων της γλυκόζης και της χοληστερόλης στο αίμα. Ακόμη, το ψωμί είναι πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β που είναι απαραίτητες για την ομαλή λειτουργία του νευρικού συστήματος. Συνεπώς συμπεραίνουμε ότι είναι ένα τρόφιμο αρκετά θρεπτικό, και γι' αυτό άλλωστε βρίσκεται στη βάση της μεσογειακής πυραμίδας διατροφής.

Το ψωμί μπορεί να παρασκευαστεί με βάση το σιτάρι, το καλαμπόκι, το κριθάρι, τη βρώμη ή τη σίκαλη. Κατά μέσο όρο μία λεπτή φέτα των 30 γραμμαρίων αποδίδει 75-85 θερμίδες ανάλογα με το αλεύρι το οποίο παρασκευάζεται. Όπως καταλαβαίνουμε λοιπόν το ψωμί σε λογικές ποσότητες δεν μπορεί να μας «παχύνει».

Θα πρέπει όμως να προσέχετε τους συνδυασμούς των τροφών που επιλέγετε. Όταν το γεύμα σας περιέχει κάποια πηγή υδατανθράκων, όπως το ρύζι, τα μακαρόνια, οι πατάτες, είναι καλό να αποφεύγετε την ταυτόχρονη κατανάλωση ψωμιού.

Αποφύγετε ακόμη το τσιμπολόγημα φρυγανιών και παξιμαδιών, γιατί εύκολα μπορεί να ξεφύγετε στην πρόσληψη θερμίδων. Προτιμήστε το ψωμί στο πρωινό σας (π.χ. 1-2 λεπτές φέτες ψωμί με μέλι) για να έχετε την απαραίτητη ενέργεια να ξεκινήσετε την ημέρα σας. Μπορείτε επίσης να το επιλέξετε και σαν συνοδευτικό ενός ελαφρού γεύματος (π.χ. άπαχο κρέας, σαλάτα και 1-2 λεπτές φέτες ψωμί).
Το μυστικό βρίσκεται στο μέτρο και όχι στις υπερβολές!!

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψήφια Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

179.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Hape Happy Family Ξύλινο Κουκλόσπιτο Mansion (E3405Α)
16.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Παιδική φόρμα
89.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Duchess of Nemours
19.50 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Αμάνικο μπουφάν πράσινο DMN για αγόρι
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Γιατί είναι σημαντικό το παιδί σας να γράψει γράμμα στον Αη Βασίλη

Γιατί είναι σημαντικό το παιδί σας να γράψει γράμμα στον Αη Βασίλη

Δώστε του μολύβι και χαρτί για να ξεκινήσει σήμερα.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Με τα σκίτσα αυτής της μαμάς σίγουρα θα ταυτιστείτε (pics)

Με τα σκίτσα αυτής της μαμάς σίγουρα θα ταυτιστείτε (pics)

Η εγκυμοσύνη είναι πολύ σημαντική για όλες τις γυναίκες.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Η απόλυτη χριστουγεννιάτικη συνταγή: Μπισκότα Gingerbread με γλάσσο βανίλιας (vid)

Η απόλυτη χριστουγεννιάτικη συνταγή: Μπισκότα Gingerbread με γλάσσο βανίλιας (vid)

Πόσο όμορφα και πόσο γευστικά είναι τα Χριστούγεννα!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Δημοσίευσε για πρώτη φορά φωτογραφία του γιου της: «Τον αγαπώ τόσο πολύ» (pics)

Δημοσίευσε για πρώτη φορά φωτογραφία του γιου της: «Τον αγαπώ τόσο πολύ» (pics)

Γέννησε νωρίτερα, εξέπληξε τους θαυμαστές και τους φίλους της και τώρα ήρθε…
Διάβασε τη συνέχεια

Best of DPG network

MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies