Ξηροί καρποί: Ενας θησαυρός στο ντουλάπι μας! Από την διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά

Ξηροί καρποί: Ενας θησαυρός στο ντουλάπι μας! Από την διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά

Οι ξηροί καρποί είναι ένα «παρεξηγημένο» τρόφιμο, καθώς λόγω των αρκετών θερμίδων που περιέχουν θεωρούνται «παχυντικοί».

Ξηροί καρποί: Ενας θησαυρός στο ντουλάπι μας! Από την διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά

Όπως θα διαβάσετε όμως παρακάτω, παρά την αυξημένη θερμιδική τους αξία οι ξηροί καρποί μπορούν να έχουν θέση σε μία ισορροπημένη διατροφή, καθώς είναι πλούσιοι σε θρεπτικά συστατικά. Αρκεί να μην χάνουμε το μέτρο! Ας δούμε λοιπόν τί έχουν να μας προσφέρουν.

Καρύδια
Μία μερίδα καρύδια (30γρ), που αντιστοιχούν σε 7 ολόκληρους καρπούς, μας δίνει 185 θερμίδες, ενώ είναι πλούσια σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα που είναι ιδιαιτέρως ευεργετικά για την υγεία της καρδιάς μας.

Φουντούκια
Μία μερίδα φουντούκια (30γρ), δηλαδή περίπου 21 κομμάτια, αποδίδει 178 θερμίδες, ενώ είναι πολύ πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης. Ακόμη είναι πολύ καλή πηγή φυτικών ινών, απαραίτητων στοιχείων για την υγεία του πεπτικού συστήματος.

Αμύγδαλα
Μία μερίδα αμύγδαλα (30γρ), δηλαδή περίπου 23 κομμάτια, παρέχει 164 θερμίδες και είναι πολύ πλούσια σε πρωτεϊνες, φυτικές ίνες και μονοακόρεστα λιπαρά. Επίσης, καλύπτει μεγάλος μέρος των αναγκών μας σε βιταμίνη Ε, ένα θρεπτικό συστατικό με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση.

Φυστίκια
Μία μερίδα φυστίκια (30γρ), μας δίνει περίπου 160 θερμίδες, ενώ είναι και πολύ πλούσια σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες. Είναι επίσης σημαντική πηγή μονοακόρεστων και πολυακόρεστων λιπαρών.

Ηλιόσποροι
Μία μερίδα ηλιόσπορων (30γρ), αποδίδει περίπου 175 θερμίδες και είναι μία εξαιρετική πηγή πολυακόρεστων λιπαρών και βιταμίνης Ε.

Συμπεραίνουμε πως οι ξηροί καρποί σε λογικές ποσότητες και στη λιγότερο επεξεργασμένη τους μορφή (π.χ. ανάλατοι, άψητοι) μπορεί να είναι ιδιαιτέρως ευεργετικοί για την υγεία του οργανισμού μας και την πρόληψη ασθενειών, όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Μπορούν να είναι ένα ιδιαιτέρως θρεπτικό σνακ, είτε μόνοι τους, είτε «παρέα» στο γιαούρτι και τα σπιτικά γλυκά μας. Γιατί λοιπόν να μην τα συμπεριλαμβάνουμε στο καθημερινό μας διαιτολόγιο στις ενδεδειγμένες ποσότητες;

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
e-mail: efpapada@gmail.com

 

179.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Hape Happy Family Ξύλινο Κουκλόσπιτο Mansion (E3405Α)
17.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΗ ΦΟΡΜΑ ΠΑΝΤΕΛΟΝΙ STAR WARS
55.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
REEBOK HEXAFFECT RUN 4
89.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Duchess of Nemours
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Despoina’s little stories: «Κι όμως είμαι ακόμα εδώ!»

Despoina’s little stories: «Κι όμως είμαι ακόμα εδώ!»

Αυτό το κείμενο ξεκίνησε να γράφεται με έναν βαρύ αναστεναγμό.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πολυάσχολοι γονείς: Οι επιπτώσεις στη ζωή των παιδιών

Πολυάσχολοι γονείς: Οι επιπτώσεις στη ζωή των παιδιών

Όλοι μας συμφωνούμε σήμερα πως δεν μας μένει χρόνος και πως η…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Blue Ivy Carter VS North West: Ποια προτιμάτε; (vid)

Blue Ivy Carter VS North West: Ποια προτιμάτε; (vid)

Ποια ντύνεται πιο ωραία; Ποια κάνει τα ωραιότερα πάρτι;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Τι θερμοκρασία πρέπει να έχει το δωμάτιο του μωρού το χειμώνα;

Τι θερμοκρασία πρέπει να έχει το δωμάτιο του μωρού το χειμώνα;

Πώς να καταλάβουμε ότι ένα βρέφος κρυώνει ή ζεσταίνεται;
Διάβασε τη συνέχεια

Best of DPG network

MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies