Φυτικές ίνες: Βοηθούν στην απώλεια βάρους; Από την διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά

Φυτικές ίνες: Βοηθούν στην απώλεια βάρους; Από την διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά

Η απώλεια βάρους και η διατήρησή του σε φυσιολογικά επίπεδα είναι ένα ζήτημα που αφορά όλη την οικογένεια, καθώς οι επιδημικές διαστάσεις της παχυσαρκίας προδιαθέτουν σε αυξημένη εμφάνιση των επιπλοκών της, όπως ο σακχαρώδης διαβήτης, η υπέρταση, τα αναπνευστικά και μυοσκελετικά προβλήματα.

Φυτικές ίνες: Βοηθούν στην απώλεια βάρους; Από την διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά

Ένας πολύ καλός σύμμαχος στη διατήρηση ενός φυσιολογικού σωματικού βάρους είναι η κατανάλωση φυτικών ινών. Οι φυτικές ίνες είναι ουσίες που δεν διασπώνται και δεν απορροφώνται στο λεπτό έντερο. Τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες είναι τα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα όσπρια και οι ξηροί καρποί. Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν οι φυτικές ίνες μπορούν να μας βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας και στον έλεγχο των επιπέδων γλυκόζης και λιπιδίων στο αίμα. Ωστόσο, όλο και περισσότερα επιστημονικά δεδομένα καταδεικνύουν πως οι φυτικές ίνες μπορεί να μας βοηθήσουν και στην απώλεια βάρους.

Πιο συγκεκριμένα, η αυξημένη κατανάλωση φυτικών ινών φαίνεται να σχετίζεται με μειωμένο σωματικό βάρος αλλά και μειωμένο σωματικό λίπος. Αυτό συμβαίνει πιθανόν γιατί οι φυτικές ίνες συντελούν στον κορεσμό της πείνας μας, και μελέτες δείχνουν πως τα άτομα που επιλέγουν αρκετά φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής άλεσης στο διαιτολόγιό τους τείνουν να προσλαμβάνουν λιγότερες θερμίδες. Ακόμη, πολύ σημαντική συνήθεια που σχετίζεται με διατήρηση ενός φυσιολογικού σωματικού βάρους είναι η ένταξη των φυτικών ινών στο πρωινό γεύμα.
Για να αυξήσετε λοιπόν τις φυτικές ίνες που λαμβάνετε από το διαιτολόγιό σας δεν έχετε παρά να ακολουθήσετε τις παρακάτω χρήσιμες συμβουλές:

• Εντάξτε τα δημητριακά ολικής άλεσης στο πρωινό σας.
• Καταναλώνετε τουλάχιστον 3 φρούτα ημερησίως.
• Μην ξεχνάτε να συνοδεύετε με σαλάτα το μεσημεριανό και το δείπνο σας.
• Προτιμήστε ζυμαρικά και ψωμί ολικής άλεσης.
• Εισάγετε τα όσπρια στο διαιτολόγιό σας για τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
e-mail: efpapada@gmail.com

69.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Viga Ξύλινο Ποδήλατο Ισορροπίας
40.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ SNEAKERS ALL STAR
14.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Αμάνικο γιλέκο με χρωματιστό φερμουάρ
13.50 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Παντελόνι Mini Raxevsky
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Εξομολόγηση μιας κουρασμένης και αγχωμένης μαμάς

Εξομολόγηση μιας κουρασμένης και αγχωμένης μαμάς

«Η κατάθλιψη είναι ένα από τα χειρότερα πράγματα που μπορούν να συμβούν…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου: Γιατί είναι σημαντικό να διαβάζετε στα παιδιά σας βιβλία

Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου: Γιατί είναι σημαντικό να διαβάζετε στα παιδιά σας βιβλία

Η Unesco έχει καθιερώσει την 23η Απριλίου ως την Παγκόσμια Ημέρα του…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Κάτια Ζυγούλη: Η μητρότητα μέσα από 11 τρυφερές φωτογραφίες

Κάτια Ζυγούλη: Η μητρότητα μέσα από 11 τρυφερές φωτογραφίες

Είναι μία καταπληκτική μαμά, συμφωνείτε;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Τι ΔΕΝ πρέπει να πείτε σε μία γυναίκα που προσπαθεί να αποκτήσει παιδί

Τι ΔΕΝ πρέπει να πείτε σε μία γυναίκα που προσπαθεί να αποκτήσει παιδί

Σε κάποια θέματα, οφείλουμε να είμαστε προσεκτικοί.
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης