Φυτικές ίνες: Βοηθούν στην απώλεια βάρους; Από την διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά

Φυτικές ίνες: Βοηθούν στην απώλεια βάρους; Από την διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά

Η απώλεια βάρους και η διατήρησή του σε φυσιολογικά επίπεδα είναι ένα ζήτημα που αφορά όλη την οικογένεια, καθώς οι επιδημικές διαστάσεις της παχυσαρκίας προδιαθέτουν σε αυξημένη εμφάνιση των επιπλοκών της, όπως ο σακχαρώδης διαβήτης, η υπέρταση, τα αναπνευστικά και μυοσκελετικά προβλήματα.

Φυτικές ίνες: Βοηθούν στην απώλεια βάρους; Από την διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά

Ένας πολύ καλός σύμμαχος στη διατήρηση ενός φυσιολογικού σωματικού βάρους είναι η κατανάλωση φυτικών ινών. Οι φυτικές ίνες είναι ουσίες που δεν διασπώνται και δεν απορροφώνται στο λεπτό έντερο. Τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες είναι τα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα όσπρια και οι ξηροί καρποί. Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν οι φυτικές ίνες μπορούν να μας βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας και στον έλεγχο των επιπέδων γλυκόζης και λιπιδίων στο αίμα. Ωστόσο, όλο και περισσότερα επιστημονικά δεδομένα καταδεικνύουν πως οι φυτικές ίνες μπορεί να μας βοηθήσουν και στην απώλεια βάρους.

Πιο συγκεκριμένα, η αυξημένη κατανάλωση φυτικών ινών φαίνεται να σχετίζεται με μειωμένο σωματικό βάρος αλλά και μειωμένο σωματικό λίπος. Αυτό συμβαίνει πιθανόν γιατί οι φυτικές ίνες συντελούν στον κορεσμό της πείνας μας, και μελέτες δείχνουν πως τα άτομα που επιλέγουν αρκετά φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής άλεσης στο διαιτολόγιό τους τείνουν να προσλαμβάνουν λιγότερες θερμίδες. Ακόμη, πολύ σημαντική συνήθεια που σχετίζεται με διατήρηση ενός φυσιολογικού σωματικού βάρους είναι η ένταξη των φυτικών ινών στο πρωινό γεύμα.
Για να αυξήσετε λοιπόν τις φυτικές ίνες που λαμβάνετε από το διαιτολόγιό σας δεν έχετε παρά να ακολουθήσετε τις παρακάτω χρήσιμες συμβουλές:

• Εντάξτε τα δημητριακά ολικής άλεσης στο πρωινό σας.
• Καταναλώνετε τουλάχιστον 3 φρούτα ημερησίως.
• Μην ξεχνάτε να συνοδεύετε με σαλάτα το μεσημεριανό και το δείπνο σας.
• Προτιμήστε ζυμαρικά και ψωμί ολικής άλεσης.
• Εισάγετε τα όσπρια στο διαιτολόγιό σας για τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
e-mail: efpapada@gmail.com

119.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
LEGO Harry Potter Hogwarts Clock Tower (75948)
87.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
LEGO Creator Volkswagen Beetle (10252)
11.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο Λοττο αντικείμενα σπιτιού
19.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο 'Μπλα μπλα μπλα'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Ασκήσεις γυμναστικής που ενισχύουν τη γονιμότητα

Ασκήσεις γυμναστικής που ενισχύουν τη γονιμότητα

Ποιες είναι αυτές οι ασκήσεις γυμναστικής που ενισχύουν τη γονιμότητα των γυναικών;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Smoothie με καλοκαιρινά φρούτα για παιδιά (vid)

Smoothie με καλοκαιρινά φρούτα για παιδιά (vid)

Τα smoothies είναι μια καλή επιλογή για τα παιδιά που δεν τρώνε…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Γενέθλια για τον γιο της Έλλης Κοκκίνου: Η σπάνια φώτο του που ανήρτησε

Γενέθλια για τον γιο της Έλλης Κοκκίνου: Η σπάνια φώτο του που ανήρτησε

Η Έλλη Κοκκίνου, μας δείχνει τον γιο της μετά από καιρό.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Οστεοπόρωση και διατροφή: Τί πρέπει να προσέχουμε;

Οστεοπόρωση και διατροφή: Τί πρέπει να προσέχουμε;

Οστεοπόρωση: τα μικρά μυστικά της σωστής διατροφής
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2021 Mothersblog.gr - All rights reserved