Φυτικές ίνες: Βοηθούν στην απώλεια βάρους; Από την διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά

Φυτικές ίνες: Βοηθούν στην απώλεια βάρους; Από την διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά

Η απώλεια βάρους και η διατήρησή του σε φυσιολογικά επίπεδα είναι ένα ζήτημα που αφορά όλη την οικογένεια, καθώς οι επιδημικές διαστάσεις της παχυσαρκίας προδιαθέτουν σε αυξημένη εμφάνιση των επιπλοκών της, όπως ο σακχαρώδης διαβήτης, η υπέρταση, τα αναπνευστικά και μυοσκελετικά προβλήματα.

Φυτικές ίνες: Βοηθούν στην απώλεια βάρους; Από την διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά

Ένας πολύ καλός σύμμαχος στη διατήρηση ενός φυσιολογικού σωματικού βάρους είναι η κατανάλωση φυτικών ινών. Οι φυτικές ίνες είναι ουσίες που δεν διασπώνται και δεν απορροφώνται στο λεπτό έντερο. Τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες είναι τα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα όσπρια και οι ξηροί καρποί. Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν οι φυτικές ίνες μπορούν να μας βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας και στον έλεγχο των επιπέδων γλυκόζης και λιπιδίων στο αίμα. Ωστόσο, όλο και περισσότερα επιστημονικά δεδομένα καταδεικνύουν πως οι φυτικές ίνες μπορεί να μας βοηθήσουν και στην απώλεια βάρους.

Πιο συγκεκριμένα, η αυξημένη κατανάλωση φυτικών ινών φαίνεται να σχετίζεται με μειωμένο σωματικό βάρος αλλά και μειωμένο σωματικό λίπος. Αυτό συμβαίνει πιθανόν γιατί οι φυτικές ίνες συντελούν στον κορεσμό της πείνας μας, και μελέτες δείχνουν πως τα άτομα που επιλέγουν αρκετά φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής άλεσης στο διαιτολόγιό τους τείνουν να προσλαμβάνουν λιγότερες θερμίδες. Ακόμη, πολύ σημαντική συνήθεια που σχετίζεται με διατήρηση ενός φυσιολογικού σωματικού βάρους είναι η ένταξη των φυτικών ινών στο πρωινό γεύμα.
Για να αυξήσετε λοιπόν τις φυτικές ίνες που λαμβάνετε από το διαιτολόγιό σας δεν έχετε παρά να ακολουθήσετε τις παρακάτω χρήσιμες συμβουλές:

• Εντάξτε τα δημητριακά ολικής άλεσης στο πρωινό σας.
• Καταναλώνετε τουλάχιστον 3 φρούτα ημερησίως.
• Μην ξεχνάτε να συνοδεύετε με σαλάτα το μεσημεριανό και το δείπνο σας.
• Προτιμήστε ζυμαρικά και ψωμί ολικής άλεσης.
• Εισάγετε τα όσπρια στο διαιτολόγιό σας για τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
e-mail: efpapada@gmail.com

179.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Hape Happy Family Ξύλινο Κουκλόσπιτο Mansion (E3405Α)
17.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΗ ΦΟΡΜΑ ΠΑΝΤΕΛΟΝΙ STAR WARS
55.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
REEBOK HEXAFFECT RUN 4
89.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Duchess of Nemours
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Despoina’s little stories: «Κι όμως είμαι ακόμα εδώ!»

Despoina’s little stories: «Κι όμως είμαι ακόμα εδώ!»

Αυτό το κείμενο ξεκίνησε να γράφεται με έναν βαρύ αναστεναγμό.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πολυάσχολοι γονείς: Οι επιπτώσεις στη ζωή των παιδιών

Πολυάσχολοι γονείς: Οι επιπτώσεις στη ζωή των παιδιών

Όλοι μας συμφωνούμε σήμερα πως δεν μας μένει χρόνος και πως η…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Blue Ivy Carter VS North West: Ποια προτιμάτε; (vid)

Blue Ivy Carter VS North West: Ποια προτιμάτε; (vid)

Ποια ντύνεται πιο ωραία; Ποια κάνει τα ωραιότερα πάρτι;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Τι θερμοκρασία πρέπει να έχει το δωμάτιο του μωρού το χειμώνα;

Τι θερμοκρασία πρέπει να έχει το δωμάτιο του μωρού το χειμώνα;

Πώς να καταλάβουμε ότι ένα βρέφος κρυώνει ή ζεσταίνεται;
Διάβασε τη συνέχεια

Best of DPG network

MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies