Πέντε tips για την επαναφορά στην ισορροπημένη διατροφή μετά τις καλοκαιρινές διακοπές

Πέντε tips για την επαναφορά στην ισορροπημένη διατροφή μετά τις καλοκαιρινές διακοπές

Οι καλοκαιρινές διακοπές έφτασαν στο τέλος για τους περισσότερους από εμάς και μαζί τους τελείωσαν οι συχνές επισκέψεις σε ταβέρνες και μπαρ.

Πέντε tips για την επαναφορά στην ισορροπημένη διατροφή μετά τις καλοκαιρινές διακοπές

Επιστρέφοντας στην καθημερινή μας ρουτίνα είναι καιρός να επανέλθουμε και στη διατροφική μας ρουτίνα και την ισορροπημένη διατροφή. Δείτε παρακάτω πέντε χρήσιμες συμβουλές που θα κάνουν τη μετάβαση πιο ομαλή.

Επιλέξτε τη Μεσογειακή διατροφή ως πρότυπο

mesoggiaki diatrofi 1

Ακόμα κι αν οι διακοπές ήταν μία αφορμή για να καταναλώσετε περισσότερο κρέας, λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι, η μεσογειακή διατροφή θα σας επαναφέρει σε διατροφική ισορροπία επιλέγοντας λιγότερο κόκκινο κρέας, κακής ποιότητας λιπαρά και ζάχαρη και μέτριες ποσότητες από ψάρι, πουλερικά και άπαχα γαλακτοκομικά. Η βάση της διατροφής σας θα πρέπει να αποτελείται από τροφές φυτικής προέλευσης όπως τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια, οι ξηροί καρποί και τα δημητριακά ολικής άλεσης.

Ακολουθήστε τον κανόνα του πιάτου της ισορροπημένης διατροφής

mesoggiaki diatrofi 4

Σύμφωνα με αυτόν το ½ του πιάτου κάθε γεύματος θα πρέπει να περιέχει λαχανικά (ψητά, ωμά, βραστά), το ¼ να καλύπτεται από μία πηγή πρωτεΐνης (άπαχο κρέας, ψάρι, τυρί, γιαούρτι χαμηλών λιπαρών, αυγό, όσπρια) και το υπόλοιπο ¼ θα πρέπει να καλύπτεται από δημητριακά ολικής άλεσης (ψωμί ή ζυμαρικά ολικής άλεσης, καστανό ρύζι) ή αμυλούχα λαχανικά (πατάτες, γλυκοπατάτες, καλαμπόκι).

Μην ξεχνάτε να ενυδατώνεστε επαρκώς

Η καλή ενυδάτωση παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού συμπεριλαμβανομένης και της λειτουργίας του μεταβολισμού. Επιλέγετε ως κύριο μέσο ενυδάτωσης το νερό, ωστόσο τα αφεψήματα, οι σούπες, οι χυμοί, τα φρούτα και τα λαχανικά αποτελούν επίσης πηγές νερού. Θυμηθείτε πως η άσκηση αυξάνει τις ανάγκες του οργανισμού σε υγρά λόγω του ιδρώτα, οπότε είναι σημαντικό να αναπληρώνετε τις απώλειες του νερού μετά την άσκηση.

mesoggiaki diatrofi 3

Καταναλώνετε 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών καθημερινά

Αυτή είναι μία συνήθεια στην οποία θα πρέπει να επανέλθετε μετά τις καλοκαιρινές κραιπάλες. Για να επιτύχετε το στόχο σας συνοδεύστε κάθε κυρίως γεύμα σας με σαλάτα, ενώ μπορείτε να προσθέσετε φρούτα στο πρωινό γεύμα, το δεκατιανό ή το απογευματινό σνακ. Οι φυτικές ίνες που περιέχουν τα φρούτα και τα λαχανικά ενισχύουν τον κορεσμό και μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους σε περίπτωση που το βάρος σας αυξήθηκε στις διακοπές.

Εντάξτε την άσκηση στο καθημερινό σας πρόγραμμα. Τα οφέλη της άσκησης είναι πολλά για την υγεία, την ευεξία και την απώλεια βάρους. Είναι σημαντικό να βρίσκετε τουλάχιστον 30 λεπτά μέσα στην ημέρα σας που θα τα αφιερώνετε στην άσκηση. Δεν είναι απαραίτητο να είναι πάντα κάποια μορφή οργανωμένης άσκησης, αλλά ακόμα και το περπάτημα και οι ασκήσεις ενδυνάμωσης στο σπίτι μπορούν σας προσφέρουν πολλά οφέλη.

Δρ Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc, PhD
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

Διαβάστε επίσης

Καούρες και δυσπεψία στην εγκυμοσύνη - Πώς θα ανακουφιστείτε φυσικά

Φυτικές στανόλες και στερόλες: Γιατί είναι σημαντικές στη διατροφή μας;

Συμβουλές διατροφής για την υγεία των ματιών

Πρόληψη του καρκίνου του μαστού: Μπορεί να βοηθήσει η διατροφή;

35.40 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Busquets Σακίδιο πλάτης μιας θέσης Reverse
35.50 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Busquets Σακίδιο πλάτης μιας θέσης 'Garden'
32.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Busquets Τσάντα Ταχυδρόμου 'Coquette'
5.49 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Polo Κασετίνα Wallet-9 Σχέδια (9-37-006)
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Γονείς ελικόπτερα - Τι είναι και γιατί αυξάνονται χρόνο με τον χρόνο

Γονείς ελικόπτερα - Τι είναι και γιατί αυξάνονται χρόνο με τον χρόνο

Τι είναι ο γονιός ελικόπτερο; Πόσο καλό ή κακό κάνει στο παιδί του;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
«Συγγνώμη αλλά η δασκάλα του Β1 λείπει»! Και τώρα τι το κάνεις το παιδί;

«Συγγνώμη αλλά η δασκάλα του Β1 λείπει»! Και τώρα τι το κάνεις το παιδί;

Η δασκάλα λείπει: Το παιδί πού πάει;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Tips για μαμάδες: Αυτή είναι η πιο σωστή ώρα της ημέρας για να ζυγίζεστε

Tips για μαμάδες: Αυτή είναι η πιο σωστή ώρα της ημέρας για να ζυγίζεστε

Μήπως ζυγίζεστε σε λάθος ώρα; 
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Κορονοϊός – έρευνα: Πώς επηρεάζει ο εμβολιασμός τη σύσταση του μητρικού γάλακτος

Κορονοϊός – έρευνα: Πώς επηρεάζει ο εμβολιασμός τη σύσταση του μητρικού γάλακτος

Το μητρικό γάλα των μαμάδων που έχουν εμβολιαστεί περιέχει αντισώματα κατά του…
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2021 Mothersblog.gr - All rights reserved