Συμβουλές διατροφής για τις καλοκαιρινές εξόδους για φαγητό

Συμβουλές διατροφής για τις καλοκαιρινές εξόδους για φαγητό

Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και οι έξοδοι για φαγητό έχουν αυξηθεί ακόμα κι αν δεν έχουμε φύγει ακόμα για τις καλοκαιρινές μας διακοπές.

Συμβουλές διατροφής για τις καλοκαιρινές εξόδους για φαγητό

Καθώς η συχνότητα της κατανάλωσης φαγητού εκτός σπιτιού αυξάνεται είναι σημαντικό να κάνουμε προσεκτικές επιλογές που δε θα επιβαρύνουν την υγεία και το βάρος μας.

Ας δούμε παρακάτω μερικές συμβουλές που θα μας βοηθήσουν να απολαύσουμε τις εξόδους μας με ισορροπία.

Σκεφτείτε πόσο συχνά τρώτε έξω

Αν το φαγητό εκτός σπιτιού είναι κάτι που συμβαίνει σπάνια, τότε ένα γεύμα στο εστιατόριο δε θα έχει μεγάλη επίδραση στην υγεία και το βάρος σας. Αν όμως συμβαίνει αρκετά συχνά τότε θα πρέπει να σκεφτείτε πώς αυτό μπορεί να επηρεάσει συνολικά τη διατροφή σας. Μερικοί τρόποι για να αποφύγετε δυσάρεστες συνέπειες είναι να προσαρμόσετε τη διατροφή σας ανάλογα με το πρόγραμμά σας. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να καταναλώσετε ένα πιο ελαφρύ δείπνο όπως μία σούπα, ένα γιαούρτι με φρούτο ή μία μικρή σαλάτα, εάν είχατε ένα μεγάλο γεύμα νωρίτερα μέσα στην ημέρα. Ακόμα θα μπορούσατε να δώσετε έμφαση στις πιο υγιεινές επιλογές του μενού του εστιατορίου και να μην επιλέξετε κάθε φορά το αγαπημένο σας πιάτο, το οποίο μπορεί να είναι πιο ενισχυμένο σε θερμίδες, λιπαρά και αλάτι.

fagito exso

Δείτε από πριν το μενού

Πολλά εστιατόρια έχουν το μενού τους διαθέσιμο στην ιστοσελίδα τους. Μπορείτε λοιπόν να το συμβουλευτείτε και να εντοπίσετε τις πιο ελαφριές επιλογές. Έτσι είναι πιθανότερο να αποφύγετε να παρασυρθείτε από την παρέα σε πιο επιβαρυντικές επιλογές.

Προσαρμόστε το πιάτο σας

Μη φοβάστε να ζητήσετε από το εστιατόριο να προσαρμόσει τα πιάτα. Συνήθως δεν είναι πρόβλημα να αντικατασταθούν οι τηγανητές πατάτες με ψητές πατάτες, με σαλάτα ή ψητά λαχανικά. Μπορείτε επίσης να μην ζητήσετε επιπλέον τυρί και να ζητήσετε να σας φέρουν τη σάλτσα του πιάτου σας σε ένα ξεχωριστό μπολ.

Επιλέξτε με σύνεση τα πιάτα που θα δοκιμάσετε

Ο αριθμός των πιάτων που θα επιλέξετε έχει σημασία σχετικά με την επίδραση που μπορεί να έχει το γεύμα αυτό στη διατροφή σας. Αν για παράδειγμα επιλέξετε ένα ορεκτικό, ένα κυρίως πιάτο, ένα επιδόρπιο και 1 ποτήρι αλκοολούχου ποτού τότε η περιεκτικότητα του γεύματός σας σε θερμίδες, λιπαρά, αλάτι και ζάχαρη θα αυξηθεί πολύ. Μπορείτε αντί αυτού να παραλείψετε το ορεκτικό ή το επιδόρπιο για να ελαφρύνετε το γεύμα σας. Επίσης μπορείτε να μοιραστείτε ένα επιδόριο ή ένα ορεκτικό με την παρέα σας έτσι ώστε να δοκιμάσετε νέες γεύσεις χωρίς υπερβολές.

fagito exso1

Επιλέξτε ελαφριά πιάτα

Επιλέξτε πιάτα που βασίζονται σε άπαχη πρωτεΐνη όπως κοτόπουλο ή γαλοπούλα (όπου μπορείτε να αφαιρέσετε το δέρμα) ή άπαχο κόκκινο κρέας όπως φιλέτο χοιρινού κρέατος ή βοείου κρέατος. Αποφύγετε πιο λιπαρά κομμάτια κρέατος και αφαιρέστε τυχόν ορατό λίπος, όπως το λίπος γύρω από την άκρη μιας μπριζόλας. Προσέξτε τα παναρισμένα και τηγανητά πιάτα - ακόμη και αν το περιεχόμενο είναι άπαχο (όπως κοτόπουλο, ψάρι, tofu ή λαχανικά). Σε ό,τι αφορά το επιδόρπιο, συνήθως τα επιδόρπια που βασίζονται σε φρούτα είναι πιο ελαφριά.

Καταναλώστε αλκοόλ με μέτρο

Είναι σημαντικό να ακολουθείτε τις επιστημονικές συστάστεις σχετικά με την κατανάλωση αλκοόλ και ειδικά αν πρόκειται να καταναλώνετε αλκοόλ περισσότερο από το συνηθισμένο. Προσπαθήστε να μην υπερβαίνετε τη 1 μερίδα αλκοόλ την ημέρα για τις γυναίκες και τις 2 μερίδες για τους άνδρες. Εκτός από το αλκοόλ μην ξεχνάτε και τις θερμίδες που μπορούν να προσθέσουν τα αλκοολούχα και μη αλκοολούχα ποτά στη διατροφή σας. Εάν μπορείτε, επιλέξτε ποτά ή νερό χωρίς ζάχαρη και μη αλκοολούχα ποτά.

Τέλος είναι σημαντικό να θυμάστε ότι μία μέρα υπερκατανάλωσης φαγητού στο εστιατόριο δε θα έχει σημαντική επίδραση στη διατροφή και την υγεία σας. Αν όμως η συχνότητα του φαγητού εκτός σπιτιού αυξάνεται, τότε οι παραπάνω συμβουλές θα σας βοηθήσουν να διατηρήσετε την ισορροπία συνεχίζοντας να απολαμβάνετε τις εξόδους σας.

Δρ Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc, PhD
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

Διαβάστε επίσης

Προτάσεις για ελαφρά γεύματα τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού

Πέντε tips ενυδάτωσης για το καλοκαίρι

Πόσες φορές την εβδομάδα πρέπει να τρώμε το κάθε τρόφιμο

Πόσο σημαντικό είναι το ιώδιο στη διατροφή μας;

119.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
LEGO Harry Potter Hogwarts Clock Tower (75948)
109.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
LEGO Creator Volkswagen Beetle (10252)
11.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο Λοττο αντικείμενα σπιτιού
19.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο 'Μπλα μπλα μπλα'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Προτάσεις για το Σαββατοκύριακο - Τι μπορείτε να κάνετε με τα παιδιά;

Προτάσεις για το Σαββατοκύριακο - Τι μπορείτε να κάνετε με τα παιδιά;

Χειροτεχνίες, πειράματα και πολλά πολλά ακόμα. 
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Μωρά στον ήλιο: Πώς θα φροντίσεις βρέφη, νήπια και παιδιά στην παραλία αλλά και στο σπίτι

Μωρά στον ήλιο: Πώς θα φροντίσεις βρέφη, νήπια και παιδιά στην παραλία αλλά και στο σπίτι

Το παιδί σου δεν θα πάψει ποτέ να είναι το μωρό σου……
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
5 τρόποι για να κάνεις το καθημερινό μπανάκι του μωρού σου να μοιάζει με γιορτή

5 τρόποι για να κάνεις το καθημερινό μπανάκι του μωρού σου να μοιάζει με γιορτή

Είναι η ώρα της ημέρας που απολαμβάνετε και οι δύο περισσότερο από…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Διακοπές με το έφηβο παιδί σας: Τα πιο συχνά προβλήματα

Διακοπές με το έφηβο παιδί σας: Τα πιο συχνά προβλήματα

Οι καλοκαιρινές διακοπές με παιδιά στην εφηβεία δεν είναι πάντα εύκολες.
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2021 Mothersblog.gr - All rights reserved