Χρήσιμα tips διατροφής για τη νηστεία της Σαρακοστής

Χρήσιμα tips διατροφής για τη νηστεία της Σαρακοστής

Η περίοδος της Σαρακοστής ξεκινά σήμερα και για πολλούς θα αποτελέσει μία περίοδο αποχής από τα ζωϊκά προϊόντα.

Χρήσιμα tips διατροφής για τη νηστεία της Σαρακοστής

Αν σκέφτεστε να ακολουθήσετε τη νηστεία της Σαρακοστής δείτε παρακάτω μερικά από τα διατροφικά οφέλη της νηστείας.

Λόγω της αύξησης στην κατανάλωση λαδερών, οσπρίων, δημητριακών και λαχανικών αυξάνεται η πρόσληψη φυτικών ινών, βιταμινών και αντιοξειδωτικών συστατικών που λειτουργούν ως ασπίδα ενάντια σε χρόνια νοσήματα, ενώ οι φυτικές ίνες δρουν ευεργετικά στη λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Επιπλέον, η αποχή από την κατανάλωση ζωϊκών προϊόντων μειώνει την πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών και χοληστερόλης ευνοώντας έτσι την καρδιαγγειακή υγεία και βοηθώντας τα άτομα με αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης. Ακόμη, λόγω της αύξησης στην κατανάλωση των θαλασσινών αυξάνεται το περιεχόμενο της διατροφής σε καλά λιπαρά.

Αν ωστόσο σας ανησυχεί η επάρκεια της διατροφής σας τη συγκεκριμένη περίοδο λόγω της αποκλεισμού μίας ολόκληρης ομάδας τροφίμων δείτε παρακάτω μερικές χρήσιμες συμβουλές έτσι ώστε η διατροφή σας να είναι επαρκής και ωφέλιμη:

Επιλέγετε τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη

Αν και τα ζωϊκά προϊόντα αποτελούν μία από τις βασικές πηγές πρωτεΐνης στη διατροφή μας, αυτό δε σημαίνει πως δεν μπορούμε να προσλάβουμε πρωτεΐνη και από άλλα τρόφιμα. Τα όσπρια αποτελούν πλούσιες πηγές φυτικής πρωτεΐνης, τα οποία όταν συνδυάζονται με δημητριακά όπως ρύζι ή κριθαράκι μπορούν να μας παρέχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα που χρειάζεται ο οργανισμός. Επιλέγετε λοιπόν τα όσπρια τουλάχιστον 2-3 φορές μέσα στην εβδομάδα όχι μόνο σε σούπες αλλά και στις σαλάτες σας. Οι ξηροί καρποί, η σόγια, τα αμύγδαλα και ο αρακάς είναι ακόμα μερικές καλές πηγές φυτικής πρωτεΐνης.

Ενισχύστε την πρόσληψη ασβεστίου

Καθώς οι περισσότεροι λαμβάνουμε το μεγαλύτερο μέρος του ασβεστίου που χρειαζόμαστε από τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι σημαντικό να συνεχίσουμε να προσλαμβάνουμε το ασβέστιο από εναλλακτικές πηγές. Το μπρόκολο, το λάχανο, οι ξηροί καρποί και τα όσπρια αποτελούν καλές φυτικές πηγές ασβεστίου.

ospria

Επιλέγετε τρόφιμα πλούσια σε σίδηρο

Ο σίδηρος δε βρίσκεται μόνο στο κρέας αλλά και σε θαλασσινά, όσπρια και πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Ωστόσο είναι καλύτερα βιοδιαθέσιμος όταν προσλαμβάνεται από ζωϊκές πηγές. Για να αυξήσετε την απορρόφηση του σιδήρου που προσλαμβάνετε από φυτικές πηγές συνοδεύετε το γεύμα σας με κάποια πηγή βιταμίνης C, όπως οι πιπεριές, το λεμόνι, το πορτοκάλι ή ο χυμός του.

Προγραμματίστε τα γεύματά σας

Το κλειδί για να απολαύσετε τα οφέλη της νηστείας και μία ισορροπημένη διατροφή κατά την περίοδο της Σαρακοστής είναι ο προγραμματισμός των γευμάτων. Σχεδιάστε από το Σαββατοκύριακο τα γεύματα και τα σνακς της εβδομάδας. Με αυτόν τον τρόπο θα αποφύγετε τις εύκολες λύσεις όπως η συχνή κατανάλωση ζυμαρικών, οι έτοιμες νηστίσιμες πίτες από το φούρνο που είναι πλούσιες σε λιπαρά, αλλά και τα έτοιμα σνακς όπως κράκερς, κριτσίνια που είναι πλούσια σε επεξεργασμένα άλευρα.

Καλή Σαρακοστή!

Δρ Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc, PhD
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

 

Διαβάστε επίσης

Πέντε λάθη που σαμποτάρουν την απώλεια βάρους

Χρήσιμα tips για να μειώσουμε τη ζάχαρη στη διατροφή μας

Πώς θα υιοθετήσουμε τις υγιεινές διατροφικές συνήθειες μακροπρόθεσμα;

Ο ρόλος του ψευδάργυρου στη διατροφή της εγκύου

ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
«Αυτό είναι το χειρότερο είδος εγκυμοσύνης που μπορείς να έχεις»

«Αυτό είναι το χειρότερο είδος εγκυμοσύνης που μπορείς να έχεις»

 Το ποσοστό επιβίωσης και για τα δύο δίδυμα ήταν μικρότερο από 20%.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Κάνει οι έφηβοι να πίνουν καφέ; Τι απαντούν οι ειδικοί

Κάνει οι έφηβοι να πίνουν καφέ; Τι απαντούν οι ειδικοί

Τα υπέρ και τα κατά την καφεΐνης για τους εφήβους.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Βογγητά, γουργουρισμοί κι άλλοι παράξενοι θόρυβοι από τα μωρά: Τι πρέπει να γνωρίζετε

Βογγητά, γουργουρισμοί κι άλλοι παράξενοι θόρυβοι από τα μωρά: Τι πρέπει να γνωρίζετε

Γιατί τα μωρά κάνουν ήχους γρυλίσματος και πότε πρέπει να απευθυνθείτε στον…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Σημάδια που δείχνουν ότι σπάνε τα νερά στην εγκυμοσύνη

Σημάδια που δείχνουν ότι σπάνε τα νερά στην εγκυμοσύνη

Τι νιώθει μια γυναίκα όταν σπάνε τα νερά; Πώς μοιάζει όταν σπάνε…
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2022 Mothersblog.gr - All rights reserved