Χρήσιμα tips διατροφής για τη νηστεία της Σαρακοστής

Χρήσιμα tips διατροφής για τη νηστεία της Σαρακοστής

Η περίοδος της Σαρακοστής ξεκινά σήμερα και για πολλούς θα αποτελέσει μία περίοδο αποχής από τα ζωϊκά προϊόντα.

Χρήσιμα tips διατροφής για τη νηστεία της Σαρακοστής

Αν σκέφτεστε να ακολουθήσετε τη νηστεία της Σαρακοστής δείτε παρακάτω μερικά από τα διατροφικά οφέλη της νηστείας.

Λόγω της αύξησης στην κατανάλωση λαδερών, οσπρίων, δημητριακών και λαχανικών αυξάνεται η πρόσληψη φυτικών ινών, βιταμινών και αντιοξειδωτικών συστατικών που λειτουργούν ως ασπίδα ενάντια σε χρόνια νοσήματα, ενώ οι φυτικές ίνες δρουν ευεργετικά στη λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Επιπλέον, η αποχή από την κατανάλωση ζωϊκών προϊόντων μειώνει την πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών και χοληστερόλης ευνοώντας έτσι την καρδιαγγειακή υγεία και βοηθώντας τα άτομα με αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης. Ακόμη, λόγω της αύξησης στην κατανάλωση των θαλασσινών αυξάνεται το περιεχόμενο της διατροφής σε καλά λιπαρά.

Αν ωστόσο σας ανησυχεί η επάρκεια της διατροφής σας τη συγκεκριμένη περίοδο λόγω της αποκλεισμού μίας ολόκληρης ομάδας τροφίμων δείτε παρακάτω μερικές χρήσιμες συμβουλές έτσι ώστε η διατροφή σας να είναι επαρκής και ωφέλιμη:

Επιλέγετε τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη

Αν και τα ζωϊκά προϊόντα αποτελούν μία από τις βασικές πηγές πρωτεΐνης στη διατροφή μας, αυτό δε σημαίνει πως δεν μπορούμε να προσλάβουμε πρωτεΐνη και από άλλα τρόφιμα. Τα όσπρια αποτελούν πλούσιες πηγές φυτικής πρωτεΐνης, τα οποία όταν συνδυάζονται με δημητριακά όπως ρύζι ή κριθαράκι μπορούν να μας παρέχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα που χρειάζεται ο οργανισμός. Επιλέγετε λοιπόν τα όσπρια τουλάχιστον 2-3 φορές μέσα στην εβδομάδα όχι μόνο σε σούπες αλλά και στις σαλάτες σας. Οι ξηροί καρποί, η σόγια, τα αμύγδαλα και ο αρακάς είναι ακόμα μερικές καλές πηγές φυτικής πρωτεΐνης.

Ενισχύστε την πρόσληψη ασβεστίου

Καθώς οι περισσότεροι λαμβάνουμε το μεγαλύτερο μέρος του ασβεστίου που χρειαζόμαστε από τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι σημαντικό να συνεχίσουμε να προσλαμβάνουμε το ασβέστιο από εναλλακτικές πηγές. Το μπρόκολο, το λάχανο, οι ξηροί καρποί και τα όσπρια αποτελούν καλές φυτικές πηγές ασβεστίου.

ospria

Επιλέγετε τρόφιμα πλούσια σε σίδηρο

Ο σίδηρος δε βρίσκεται μόνο στο κρέας αλλά και σε θαλασσινά, όσπρια και πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Ωστόσο είναι καλύτερα βιοδιαθέσιμος όταν προσλαμβάνεται από ζωϊκές πηγές. Για να αυξήσετε την απορρόφηση του σιδήρου που προσλαμβάνετε από φυτικές πηγές συνοδεύετε το γεύμα σας με κάποια πηγή βιταμίνης C, όπως οι πιπεριές, το λεμόνι, το πορτοκάλι ή ο χυμός του.

Προγραμματίστε τα γεύματά σας

Το κλειδί για να απολαύσετε τα οφέλη της νηστείας και μία ισορροπημένη διατροφή κατά την περίοδο της Σαρακοστής είναι ο προγραμματισμός των γευμάτων. Σχεδιάστε από το Σαββατοκύριακο τα γεύματα και τα σνακς της εβδομάδας. Με αυτόν τον τρόπο θα αποφύγετε τις εύκολες λύσεις όπως η συχνή κατανάλωση ζυμαρικών, οι έτοιμες νηστίσιμες πίτες από το φούρνο που είναι πλούσιες σε λιπαρά, αλλά και τα έτοιμα σνακς όπως κράκερς, κριτσίνια που είναι πλούσια σε επεξεργασμένα άλευρα.

Καλή Σαρακοστή!

Δρ Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc, PhD
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

 

Διαβάστε επίσης

Πέντε λάθη που σαμποτάρουν την απώλεια βάρους

Χρήσιμα tips για να μειώσουμε τη ζάχαρη στη διατροφή μας

Πώς θα υιοθετήσουμε τις υγιεινές διατροφικές συνήθειες μακροπρόθεσμα;

Ο ρόλος του ψευδάργυρου στη διατροφή της εγκύου

11.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο Λοττο αντικείμενα σπιτιού
19.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο 'Μπλα μπλα μπλα'
20.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Lottie Κούκλα βινυλίου 'Νεράιδα του Δάσους' 18εκ.
16.85 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Smartgames επιτραπέζιο Κυνηγοί Φαντασμάτων
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Με αυτούς τους τρόπους δεν θα φάνε τα παιδιά πολλά σοκολατένια αβγά

Με αυτούς τους τρόπους δεν θα φάνε τα παιδιά πολλά σοκολατένια αβγά

Το Πάσχα βρίσκεται μια ανάσα μακριά και τα περισσότερα παιδιά περιμένουν πώς…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πρώτο τρίμηνο εγκυμοσύνης: Τι αλλάζει στο σώμα της εγκύου;

Πρώτο τρίμηνο εγκυμοσύνης: Τι αλλάζει στο σώμα της εγκύου;

Τι αλλαγές θα παρατηρήσετε στο σώμα σας το πρώτο τρίμηνο της κύησης;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πασχαλινό smoothie με 4 υλικά που θα ξετρελάνει τα παιδιά (vid)

Πασχαλινό smoothie με 4 υλικά που θα ξετρελάνει τα παιδιά (vid)

Αν τα παιδιά σας δεν τρώνε φρούτα τότε με αυτό το smoothie…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Δεν φαντάζεστε τι έκανε ο γιος τη Φωτεινής Αθερίδου με τους μαρκαδόρους

Δεν φαντάζεστε τι έκανε ο γιος τη Φωτεινής Αθερίδου με τους μαρκαδόρους

... και όχι δεν ζωγράφισε τους τοίχους ή το πάτωμα!
Διάβασε τη συνέχεια
BEST OF NETWORK
Κυψέλη: Κορονο-πάρτι ξανά μέχρι τα ξημερώματα - Ήπια διαχείριση επιλέγει η ΕΛΑΣ
Επίσημη πρώτη για τα self tests: Με αρνητικό αποτέλεσμα η προσέλευση των εργαζομένων - Ποιους αφορά
Lockdown- Πάσχα στο χωριό: Προβληματισμός για ΜΕΘ και κορονοπάρτι- Προς Μεγάλη Εβδομάδα οι αποφάσεις
Τεκμήρια: Ποιοι θα γλυτώσουν την «τσιμπίδα» λόγω κορονοϊού και ποιοι όχι
Νέα Σμύρνη - Βιασμός 27χρονης: Τρεις ώρες μαρτύριο - Ο δράστης πίστευε ότι δεν θα τον καταγγείλει
Βόμβα στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο: Είναι επίσημο - 12 ομάδες ανακοίνωσαν την European Super League
Σχολεία: Το μεγάλο στοίχημα της κυβέρνησης - Το σχέδιο, οι ενστάσεις και οι φόβοι
Μένιος Φουρθιώτης - Ρεπορτάζ Newsbomb.gr: Σε πλήρη εξέλιξη τρεις έρευνες σε βάρος του
Survivor: Έσκασε η «βόμβα» - Η ανατρεπτική πρόταση του Αλέξη στον Τζέιμς και το σκληρό αγώνισμα
Θέμης Αδαμαντίδης: Συνελήφθη ξανά σε παράνομη χαρτοπαικτική λέσχη στην πλατεία Βάθης
Τουρκία: Χαμός για ένα σακί πατάτες και κρεμμύδια - Απίστευτες εικόνες
Έλλη Παπαγεωργακοπούλου: Θλίψη για τη σκηνογράφο που έβαλε τέλος στη ζωή της
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2021 Mothersblog.gr - All rights reserved
Χριστίνα Μπόμπα: Είναι 27 εβδομάδων & αυτές είναι οι υπέροχες φώτο της