Σπιτικές μπάρες δημητριακών σε τέσσερα βήματα

Σπιτικές μπάρες δημητριακών σε τέσσερα βήματα

Πώς θα φτιάξετε νόστιμες και σπιτικές μπάρες δημητριακών.

Σπιτικές μπάρες δημητριακών σε τέσσερα βήματα

Οι μπάρες δημητριακών αποτελούν ένα snack για μικρούς και μεγάλους που μπορεί να αποτελέσει μία θρεπτική κι εύκολη στη μεταφορά επιλογή. Ωστόσο, τα υλικά τους είναι αυτά που καθορίζουν τη θρεπτική τους αξία και συνήθως οι μπάρες που κυκλοφορούν έτοιμες στο εμπόριο είναι πλούσιες σε ζάχαρη και συντηρητικά έτσι ώστε να μπορούν να διατηρούνται για μεγάλο χρονικό διάστημα. Μπορούμε όμως να παρασκευάσουμε τις δικές μας σπιτικές μπάρες δημητριακών επιλέγοντας τα υλικά εκείνα που θα τις κάνουν τόσο νόστιμες όσο και υγιεινές. Ας δούμε πώς θα τις φτιάξουμε σε 4 βήματα!

Βήμα 1ο

Επιλέγουμε τα δημητριακά ως βάση

Η βρώμη αποτελεί την πιο συχνή επιλογή για τις μπάρες δημητριακών και η διατροφική της αξία είναι αδιαμφισβήτητη. Είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σίδηρο, μαγγάνιο, ασβέστιο και βιταμίνη Ε που εμφανίζει ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Επιπλέον περιέχει σημαντικές ποσότητες φυτικών ινών, τις β-γλυκάνες που ασκούν καρδιοπροστατευτική δράση μέσω της μείωσης των επιπέδων χοληστερόλης. Οι φυτικές ίνες δρουν επίσης ευεργετικά για τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος, την πρόληψη και την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.
Μπορούμε επίσης για να κάνουμε το αποτέλεσμα πιο τραγανό να προσθέσουμε στη βρώμη και άλλα δημητριακά της επιλογής μας αρκεί να είναι ολικής άλεσης και χωρίς προσθήκη ζάχαρης ώστε να μην αυξήσουμε το περιεχόμενο της μπάρας σε ζάχαρη. Θα χρειαστούμε συνολικά περίπου 1 ½ φλιτζάνι του δημητριακού που θα επιλέξουμε.

Βήμα 2ο

Επιλέγουμε τη λιπαρή ύλη

Αφού επιλέξουμε τα δημητριακά ως βάση στη συνέχεια επιλέγουμε τη λιπαρή ύλη που θα βοηθήσει το μίγμα μας να «δέσει». Το ταχίνι αποτελεί μία κλασική επιλογή καθώς είναι εξαιρετικά θρεπτικό και ιδιαιτέρως αν επιλέξουμε ταχίνι ολικής άλεσης. Είναι πλούσιο σε λιπαρά, εκ των οποίων η πλειοψηφία ανήκει στα ευεργετικά μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά, ενώ δεν περιέχει χοληστερόλη. Το λινελαϊκό οξύ (πολυακόρεστο) που περιέχει ανήκει στα απαραίτητα λιπαρά οξέα που ο οργανισμός δεν μπορεί να συνθέσει μόνος του, γεγονός που αυξάνει ακόμα περισσότερο τη διατροφική αξία αυτού του προϊόντος. Ωστόσο, το ταχίνι δεν περιέχει μόνο λιπαρά αλλά και σημαντική ποσότητα πρωτεϊνών και φυτικών ινών.
Αν δεν μας αρέσει το ταχίνι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε βούτυρα από άλλους ξηρούς καρπούς όπως το βούτυρο από αμύγδαλο, φυστίκι, φουντούκια και κάσιους. Επιλέγουμε όσο το δυνατόν λιγότερο επεξεργασμένα προϊόντα χωρίς προσθήκη ζάχαρης και άλατος, ενώ μπορούμε να φτιάξουμε το δικό μας βούτυρο από ξηρούς καρπούς μουλιάζοντας τους ξηρούς καρπούς και χτυπώντας τους στο multi. Χρειαζόμαστε περίπου 500 γραμμάρια της λιπαρής ύλης.

spitikes bares

Βήμα 3ο

Προσθέτουμε μέλι

Το μέλι θα «δέσει» περισσότερο το μίγμα μας και θα προσθέσει την απαραίτητη γλυκύτητα στις μπάρες. Αποτελεί ένα προϊόν που περιέχει φυσικά σάκχαρα, βιταμίνες και αντιοξειδωτικά συστατικά που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και προστατεύουν από τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Θα χρειαστούμε περίπου 200 γραμμάρια. Μπορούμε εναλλακτικά να χρησιμοποιήσουμε σιρόπι σφενδάμου.

Βήμα 4ο

Προσθέτουμε ξηρούς καρπούς, σπόρους και αποξηραμένα φρούτα

Σε αυτό το σημείο μπορούμε να επιλέξουμε τα υλικά της αρεσκείας μας που θα δώσουν στη μπάρα μας την ολοκληρωμένη γεύση. Ανάλατοι ξηροί καρποί, σπόροι όπως chia, λιναρόσπορος, ηλιόσποροι, κολοκυθόσποροι, αλλά και αποξηραμένα φρούτα χωρίς ζάχαρη είναι μερικές από τις επιλογές που έχουμε. Κάθε φορά μπορούμε άλλωστε να αλλάζουμε τα υλικά αυτά δίνοντας ένα τελείως διαφορετικό αποτέλεσμα στη γεύση της μπάρας. Για τους λάτρεις της σοκολάτας μερικές σταγόνες μαύρης σοκολάτας αποτελούν ιδανικό συστατικό. Οι ποσότητες ποικίλουν ανάλογα με τα συστατικά που θα επιλέξουμε και θα χρειαστούμε περίπου 100 γραμμάρια ξηρών καρπών και 100 γραμμάρια αποξηραμένων φρούτων.

Αφού αναμίξουμε όλα τα συστατικά στρώνουμε αντικολλητικό χαρτί στο σκεύος μας και απλώνουμε το μίγμα. Τοποθετούμε στο ψυγείο για μερικές ώρες και στη συνέχεια κόβουμε σε ατομικές μερίδες (περίπου 20 τεμάχια). Κάθε τεμάχιο αποδίδει περίπου 300 θερμίδες ανάλογα με τα συστατικά που έχουμε προσθέσει. Δεν ξεχνάμε πως οι μπάρες εκτός από σνακ μπορούν να αποτελέσουν και μέρος του πρωινού μας.

Καλή επιτυχία!

Δρ Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc, PhD
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

Διαβάστε επίσης

Υγιεινό κολατσιό στο σχολείο: Γρήγορες μπάρες με καρύδα χωρίς ψήσιμο

Θρεπτικές μπάρες δημητριακών με τρία υλικά - Το τέλειο σνακ για το σχολείο

Συνταγή για εύκολες σπιτικές μπάρες δημητριακών για τα παιδιά σας!

Σοκολατένιες μπάρες ρυζιού - Ένα εύκολο σνακ για το σχολείο

119.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
LEGO Harry Potter Hogwarts Clock Tower (75948)
109.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
LEGO Creator Volkswagen Beetle (10252)
11.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο Λοττο αντικείμενα σπιτιού
19.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο 'Μπλα μπλα μπλα'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πώς να μάθετε στο παιδί να ζητά συγγνώμη

Πώς να μάθετε στο παιδί να ζητά συγγνώμη

Διδάξτε στα παιδιά την έννοια της συγγνώμης.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Νεογέννητα ποζάρουν στον φωτογραφικό φακό - Δέκα εντυπωσιακά πορτρέτα

Νεογέννητα ποζάρουν στον φωτογραφικό φακό - Δέκα εντυπωσιακά πορτρέτα

Αυτά τα ασπρόμαυρα πορτρέτα μωρών είναι ότι πιο γλυκό θα δείτε σήμερα.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Ελένη Μενεγάκη: Οι φορές που την είδαμε να παίζει με την Μαρίνα

Ελένη Μενεγάκη: Οι φορές που την είδαμε να παίζει με την Μαρίνα

Μια μαμά που πέφτει, λερώνεται και τσαλακώνεται. Αυτή είναι η Ελένη Μενεγάκη.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Έντεκα «καλοί τρόποι» για να διδάξετε στα παιδιά

Έντεκα «καλοί τρόποι» για να διδάξετε στα παιδιά

Τι να μάθετε στα παιδιά σας από τη νηπιακή τους ακόμα ηλικία;
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2021 Mothersblog.gr - All rights reserved