Πέντε βήματα για καλύτερη διατροφή το 2021

Πέντε βήματα για καλύτερη διατροφή το 2021

Ο καινούργιος χρόνος απέχει μόλις λίγες μέρες και είναι η εποχή που οι περισσότεροι θέτουμε τους στόχους για το νέο έτος.

Πέντε βήματα για καλύτερη διατροφή το 2021

Αν μέσα σε αυτούς είναι και να ακολουθήσετε μία πιο υγιεινή διατροφή δείτε τα παρακάτω βήματα που θα σας βοηθήσουν.

Κάνετε έναν απολογισμό των διατροφικών σας συνηθειών του προηγούμενου έτους

Απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις για τον προηγούμενο χρόνο καθώς θα σας βοηθήσουν να εντοπίσετε τις συνήθειες που πρέπει να διατηρήσετε κι εκείνες που πρέπει να βελτιώσετε.

  • Υπήρχαν αυξομειώσεις στο βάρος σας;
  • Τρώγατε ως επί το πλείστον στο σπίτι;
  • Πόσο συχνά παραγγέλνατε έτοιμο φαγητό;
  • Πίνατε αρκετό νερό;
  • Πόσο συχνά καταναλώνατε γλυκά και αλκοόλ μέσα στην εβδομάδα;
  • Προσέχατε το μέγεθος της μερίδας σας;
  • Τσιμπολογούσατε συχνά εκτός των προγραμματισμένων γευμάτων σας;
  • Είσαστε σωματικά δραστήριοι;

Μπορεί να σας φανεί χρήσιμο να καταγράψετε τις απαντήσεις σας σε ένα σημειωματάριο.

diatrofi gia tis giortes 1

Θέστε τους στόχους για το νέο έτος

Αφού έχετε καταγράψει τις συνήθειές σας τώρα μπορεί να θέσετε τους στόχους για την επόμενη χρονιά. Θέλετε να χάσετε βάρος; Θέλετε να αποκτήσετε καλύτερη φυσική κατάσταση; Θέλετε να βελτιώσετε δείκτες υγείας όπως η αυξημένη χοληστερόλη και η γλυκόζη; Θέλετε να τρώτε περισσότερο σπιτικό φαγητό;

Καθώς οι στόχοι μπορεί να είναι πολλοί, θα σας βοηθήσει να θέσετε επιμέρους στόχους για κάθε μήνα έτσι ώστε να έχετε περισσότερες πιθανότητες να πραγματοποιήσετε και να διατηρήσετε τις αλλαγές που επιθυμείτε. Φροντίστε επίσης οι στόχοι σας να είναι συγκεκριμένοι. Μπορείτε για παράδειγμα να θέσετε ως στόχο τα 30 λεπτά περπατήματος ημερησίως και όχι ένα γενικό στόχο να αυξήσετε τη φυσική σας δραστηριότητα. Όσο πιο συγκεκριμένος και μετρήσιμος είναι ο στόχος, τόσο πιο πιθανό είναι να τον επιτύχετε!

Αξιολογήστε τις διατροφικές σας ανάγκες

Σύμμαχός σας σε αυτό είναι ένας πτυχιούχος Διαιτολόγος-Διατροφολόγος που θα σας βοηθήσει να καταλάβετε αν το βάρος και η σύσταση του σώματός σας βρίσκεται στο φυσιολογικό εύρος, αν οι διατροφικές σας συνήθειες προάγουν την υγεία σας, αν η διατροφή σας είναι επαρκής και σας προσφέρει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Επιπλέον, αν υπάρχει κάποιο υποκείμενο νόσημα ή διαταραχή που χρήζει ιδιαίτερης διατροφικής αντιμετώπισης όπως υπέρταση, υπερχοληστερολαιμία, διαταραχές του πεπτικού κτλ, τότε ο διαιτολόγος θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε τις διατροφικές σας συνήθειες αναλόγως.

diatrofi gia tis giortes 2

Κρατήστε ένα ημερολόγιο διατροφής και άσκησης

Αν θέλετε να επιτύχετε τους στόχους που έχετε θέσει η καταγραφή των διατροφικών σας συνηθειών και της άσκησης θα σας βοηθήσει να ελέγχετε την πρόοδό σας αλλά και να μη χάνετε το κίνητρό σας ακόμα και αν η εξέλιξή σας δεν είναι αυτή που είχατε υπολογίσει αρχικά. Μπορείτε να φτιάξετε το ημερολόγιό σας ανάλογα με τις δικές σας ανάγκες. Αν για παράδειγμα θέλετε να χάσετε βάρος, μπορείτε να καταγράφετε και το βάρος σας. Αν δεν πίνετε αρκετό νερό, τότε είναι σημαντικό να καταγράφετε και την ποσότητα υγρών που καταναλώνετε. Αν πάσχετε από δυσκοιλιότητα ή ευερέθιστο έντερο είναι σημαντικό να καταγράφετε επίσης και τη συχνότητα των κενώσεών σας έτσι ώστε να μπορείτε να κάνετε τις αντίστοιχες τροποποιήσεις στη διατροφή σας.

Μη χάνετε το κίνητρό σας!

Ο καθορισμός των στόχων σας και η σχεδίαση του πλάνου για να τους επιτύχετε είναι το εύκολο μέρος για να ξεκινήσετε τις αλλαγές που επιθυμείτε. Πολύ συχνά ωστόσο στην πορεία θα συναντήσετε εμπόδια που μπορεί να οφείλονται στο φορτωμένο εργασιακό πρόγραμμα, τις οικογενειακές υποχρεώσεις, την ψυχολογική κόπωση. Τότε ακριβώς είναι η στιγμή για να μην τα παρατήσετε και να μη χάσετε το κίνητρό σας! Σκεφτείτε ότι έχετε ήδη επιτύχει αρκετούς από τους στόχους σας και μην αισθάνεστε ενοχές ακόμα και αν έχετε βγει από το πρόγραμμά σας. Μην ξεχνάτε άλλωστε ότι η αλλαγή σε κάθε συνήθεια χρειάζεται χρόνο, υπομονή κι επιμονή!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc, PhD
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

Διαβάστε επίσης

Χριστουγεννιάτικα tips για τη διατροφή των παιδιών

Δέκα tips διατροφής για παιδιά με σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1

Κόπωση στα παιδιά: Μπορεί να ευθύνεται η διατροφή τους;

Υγιής παιδικός εγκέφαλος σε τέσσερα βήματα

11.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο Λοττο αντικείμενα σπιτιού
19.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο 'Μπλα μπλα μπλα'
20.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Lottie Κούκλα βινυλίου 'Νεράιδα του Δάσους' 18εκ.
16.85 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Smartgames επιτραπέζιο Κυνηγοί Φαντασμάτων
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Ημέρα της γυναίκας: Όλα όσα πρέπει να διδάξουμε στις κόρες μας

Ημέρα της γυναίκας: Όλα όσα πρέπει να διδάξουμε στις κόρες μας

Φέτος γιορτάζουμε διαφορετικά.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Κατάψυξη ωαρίων:  Το δώρο της επιστήμης στην σύγχρονη γυναίκα

Κατάψυξη ωαρίων: Το δώρο της επιστήμης στην σύγχρονη γυναίκα

Η κατάψυξη ωαρίων, γνωστή και ως κρυοσυντήρηση ώριμων ωαρίων, δεν είναι απλά…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Η Μαρία Μπακοδήμου δημοσίευσε υπέροχες φώτο της Μελίνας Νικολαΐδη

Η Μαρία Μπακοδήμου δημοσίευσε υπέροχες φώτο της Μελίνας Νικολαΐδη

Μεγαλώνει, ομορφαίνει και εντυπωσιάζει σε κάθε καινούρια φωτογραφία η Μελίνα Νικολαΐδη!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
«Τι να μαγειρέψω σήμερα;» Εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής από το Mothersblog.gr

«Τι να μαγειρέψω σήμερα;» Εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής από το Mothersblog.gr

«Τι να μαγειρέψω σήμερα;», αναρωτιέστε ξανά; Αν ναι, τότε ακολουθήστε το πρόγραμμα…
Διάβασε τη συνέχεια
BEST OF NETWORK
Ανησυχία για μεταλλάξεις και ΕΣΥ – Παράταση του lockdown και αλλαγή στους σχεδιασμούς για την αγορά
Εισαγγελική έρευνα για τις εικόνες αστυνομικής βίας στην πλατεία της Νέας Σμύρνης
Δημήτρης Κουφοντίνας: Απορρίφθηκε η αίτηση για την ακύρωση της μεταγωγής στον Δομοκό
Λαγουβάρδος στο Newsbomb.gr: Γιατί υποχωρεί η στάθμη της θάλασσας σε όλη την Ελλάδα;
Η Αίγυπτος «αδειάζει» την Τουρκία: Δεν συζητάμε τίποτα για την ανατολική Μεσόγειο, ψέματα οι φήμες
Νέες φρεγάτες: «Αδειάζει η κλεψύδρα» – Η αντεπίθεση των ΗΠΑ, το «κλειδί» και η κρίσιμη απόφαση
Μέγκαν - Χάρι : 12 πράγματα που μάθαμε από τη συνέντευξη «ποταμό» στην Όπρα
MVP ο Γιάννης Αντετοκούνμπο στο All Star Game του NBA
Survivor: «Έπεσε» το Twitter με τα «καυτά» πλάνα, τον.. κακό Σάκη και τον «γύπα» Αλέξη
Αδιανόητο δυστύχημα στη Νέα Υόρκη: Περπατούσε και την χτύπησε στο κεφάλι εκσκαφέας
Survivor: Εξέλιξη «βόμβα» - Αποβάλλεται ο Σάκης από το παιχνίδι;
Survivor Spoiler 8/3: Ο Σάκης ξανά εναντίον του Τζέιμς – Ποιος κερδίζει σήμερα την ασυλία (vid)
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2021 Mothersblog.gr - All rights reserved
Έλενα Τσαβαλιά - Μάρκος Σεφερλής: Αγνώριστος ο γιος τους, Χάρης