Η παιδίατρος συμβουλεύει: «Γιατί τα παιδιά πρέπει να αποφεύγουν την κατανάλωση χυμών»

Η παιδίατρος συμβουλεύει: «Γιατί τα παιδιά πρέπει να αποφεύγουν την κατανάλωση χυμών»

Μία πρόσφατη σύσταση από την Αμερικανική Παιδιατρική Εταιρεία προτείνει αποφυγή της κατανάλωσης χυμών φρούτων κατά το 1ο έτος της ζωής του παιδιού, ενώ και για τις μεγαλύτερες ηλικίες δίνει αντίστοιχα νέες οδηγίες.

Η παιδίατρος συμβουλεύει: «Γιατί τα παιδιά πρέπει να αποφεύγουν την κατανάλωση χυμών»

Σύμφωνα με τον Melvin Heyman και τους συνεργάτες του, γιατρός του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στον Σαν Φρανσισκο, ο παιδίατρος έχει σημαντικό ρόλο στην υγιή ανάπτυξη του παιδιού καθοδηγώντας τις διατροφικές του συνήθειες και παρέχοντας σημαντικές συμβουλές στους γονείς. Οι συστάσεις που πρέπει να κάνει προς τους γονείς, για σωστές διατροφικές συνήθειες, συμπεριλαμβανομένης της κατανάλωσης ολόκληρων φρούτων αντί των χυμών τους, μπορούν να συμβάλλουν στην ενθάρρυνση των γονέων ώστε τα παιδιά να έχουν υγιή ποσοστά αύξησης βάρους.

Επιπλέον, υπογραμμίζουν πως η διατροφή του βρέφους μέχρι τον 6ο μήνα πρέπει να αποτελείται αποκλειστικά από γάλα, είτε μητρικό είτε κατάλληλα προσαρμοσμένο στις βρεφικές ανάγκες όταν ο θηλασμός είναι δύσκολος.

xumoi se paidia kato toy enos etous 1

Όσο για την κατανάλωση χυμών;

Καμία ένδειξη δεν συνιστά κατανάλωση χυμών από βρέφη, ενώ μετά τους 6 μήνες οι γονείς θα πρέπει να συμβουλεύονται τον παιδίατρο καθώς ο χυμός δεν πρέπει να δίνεται με το μπουκάλι, αλλά μέσα σε μία κούπα και μόνο για ιατρικούς λόγους. Θα πρέπει να γίνεται συνείδηση η κατανάλωση ολόκληρων φρούτων, είτε καθαρισμένα και κομμένα, είτε πολτοποιημένα. Μετά το 1ο έτος ζωής, ο χυμός μπορεί να αποτελεί ένα υγιεινό σνακ ή μέρος ενός γεύματος. Ωστόσο, οι γονείς θα πρέπει να αγοράζουν μόνο 100% φυσικό χυμό, καθώς τα φρουτοποτά δεν είναι θρεπτικά ισοδύναμα με τους χυμούς.

Και πόσο χυμό μπορεί να καταναλώνει ένα παιδί;

Όσον αφορά τις ενδεικτικές ποσότητες χυμού που πρέπει να καταναλώνονται αυτές δεν πρέπει να ξεπερνούν τα 110 γραμμάρια την ημέρα για νήπια ηλικίας 1-3 ετών και τα 170 γραμμάρια για τα παιδιά μεταξύ 4-6 ετών. Για τα μεγαλύτερα παιδιά και τους εφήβους, τα 225 γραμμάρια χυμού την ημέρα αποτελούν μια επαρκή ποσότητα. Επιπλέον τα παιδιά δεν πρέπει να πίνουν χυμούς λίγο πριν πέσουν για ύπνο, καθώς ούτε να πίνουν όλη την ημέρα χυμό από ένα σκεπασμένο ποτήρι ή μπουκάλι. Θα πρέπει να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να καταναλώνουν ολόκληρα τα φρούτα και οι παιδίατροι με τη σειρά τους να συμβάλλουν στη μείωση της κατανάλωσης χυμών.

xumoi se paidia kato toy enos etous 2

Γιατί τέτοιου είδους απαγόρευση;

Η πρόσληψη χυμού μπορεί να προκαλέσει διάρροια, υπερ- ή υπό- κατανάλωση θρεπτικών συστατικών, υποσιτισμό και εμφάνιση τερηδόνας. Επιπλέον, μία συνηθισμένη πρακτική των γονιών να αραιώνουν το χυμό με νερό δεν μειώνει αναγκαστικά τους κινδύνους για την οδοντική υγεία των παιδιών. Όταν ο παιδίατρος εντοπίζει κλινικά συμπτώματα υποσιτισμού στο παιδί θα πρέπει να ενημερώνεται από τους γονείς για τις ποσότητες των χυμών που καταναλώνει, καθώς εκεί μπορεί να βρίσκεται η κύρια αιτία διατροφικών διαταραχών του παιδιού. Αντίστοιχη είναι και η λογική για παιδιά με συμπτώματα χρόνιας διάρροιας, μετεωρισμού, κοιλιακών πόνων ή και φουσκωμάτων. Ο παιδίατρος οφείλει να εξηγεί στους γονείς πόσο επιβλαβείς είναι οι χυμοί για την υγεία των παιδιών, καθώς επίσης ότι δεν αποτελούν τη λύση ενάντια στη διάρροια και την αφυδάτωση. Ταυτόχρονα η κατανάλωση μη παστεριωμένων προϊόντων χυμού πρέπει να αποφεύγεται σε όλες τις ηλικίες μέχρι την εφηβεία, ενώ ο Heyman προειδοποιεί πως ακόμη και η κατανάλωση χυμών γκρέιπφρουτ θα πρέπει να αποφεύγεται σε μικρούς ασθενείς οι οποίοι λαμβάνουν φαρμακευτικά σκευάσματα που μεταβολίζονται από το CYP3A4.

xumoi se paidia kato toy enos etous 3

Στην εφηβεία τι γίνεται;

Όλα τα παραπάνω ισχύουν και για τα μεγαλύτερα παιδιά και τους εφήβους, καθώς η κατανάλωση ολόκληρων φρούτων αντί χυμών αυξάνει την πρόσληψη φυτικών ινών. Επιπλέον θα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο στους γονείς πως το νερό και των χαμηλών ή ανύπαρκτων λιπαρών γάλα είναι ανεπαρκή για να καλύψουν τις διατροφικές ανάγκες των μεγαλύτερων παιδιών. Καταλήγοντας, σημαντικός είναι ο ρόλος του παιδιάτρου και στην δημόσια ζωή και κυρίως στα σχολεία, όπου η βελτίωση των επιπέδων πρόσληψης φρούτων και λαχανικών συνδέεται με μία πολιτική προώθησης ενός υγιέστερου τρόπου ζωής με σωστές διατροφικές επιλογές.

Δρ.Μαριαλένα Κυριακάκου
www.kyriakakou.gr  
inkedin.com/in/kyriakakou  
marialenakyriakakou@gmail.com 

Διαβάστε επίσης:
Υγιεινή διατροφή για παιδιά: 6 διατροφικοί μύθοι που παχαίνουν τα παιδιά

Oι χυμοί φρούτων είναι καλή επιλογή για τα παιδιά;

Ακατάλληλοι οι χυμοί για τον πρώτο χρόνο του βρέφους

11.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο Λοττο αντικείμενα σπιτιού
19.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο 'Μπλα μπλα μπλα'
20.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Lottie Κούκλα βινυλίου 'Νεράιδα του Δάσους' 18εκ.
21.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Ντύσιμο κούκλας σετ μπαλαρίνα
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Βρώμη στην εγκυμοσύνη: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Βρώμη στην εγκυμοσύνη: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Τα οφέλη της βρώμης στην εγκυμοσύνη.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Διατροφή για εγκύους:Η Χριστίνα Μπόμπα μας δείχνει 4 αγαπημένες της συνταγές

Διατροφή για εγκύους:Η Χριστίνα Μπόμπα μας δείχνει 4 αγαπημένες της συνταγές

Η Χριστίνα Μπόμπα προσέχει τη διατροφή της και στην εγκυμοσύνη!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Κάτια Ζυγούλη: 5 νέες φώτο και 5 αγκαλιές με τα παιδιά της

Κάτια Ζυγούλη: 5 νέες φώτο και 5 αγκαλιές με τα παιδιά της

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς η Κάτια Ζυγούλη δημοσίευσε τις ωραιότερες…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Προτάσεις για το Σαββατοκύριακο - Τι να κάνετε με τα παιδιά στο σπίτι;

Προτάσεις για το Σαββατοκύριακο - Τι να κάνετε με τα παιδιά στο σπίτι;

Ιδέες και προτάσεις ψυχαγωγίας για το διήμερο.
Διάβασε τη συνέχεια
BEST OF NETWORK
Lockdown - Λύκεια – Γυμνάσια: Αυτή είναι η απόφαση – Δείτε πότε ανοίγουν
Τζόνσον: Το μεταλλαγμένο στέλεχος του κορονοϊού «ίσως είναι πιο θανατηφόρο»
Κορονοϊός - Σοκάρουν οι εικόνες από το Παλέρμο: 700 νεκροί άταφοι - Γέμισαν τα νεκροταφεία
Έκτακτο δελτίο ΕΜΥ: Βροχές, καταιγίδες και θυελλώδεις άνεμοι - Πού θα «χτυπήσει» η κακοκαιρία
«Βρέχει» λεφτά από την επόμενη εβδομάδα: Πότε πληρώνονται επιδόματα, συντάξεις και αποζημιώσεις
Επίδομα 534 ευρώ: Πότε λήγει η προθεσμία για τις αναστολές Ιανουαρίου - Οι πληρωμές
Survivor Spoiler 21/1: Αποχωρεί οικειοθελώς η Ανθή Σαλαγκούδη; (Vid)
Αύξηση στρατιωτικής θητείας: Ποιοι θα κάνουν 12 μήνες, ποιοι εξαιρούνται - Από πότε θα ισχύει
Αναδρομικά κληρονόμων: Πότε θα δουν τα χρήματα στο λογαριασμό τους οι δικαιούχοι
Καιρός: Κακοκαιρία το Σαββατοκύριακο και προειδοποίηση Αρναούτογλου...
Ανατριχιαστική ομολογία του προπονητή ιστιοπλοΐας: «Είχαμε σχέση με την 11χρονη, δεν ήταν βιασμός»
Ποια τυριά περιέχουν το περισσότερο αλάτι (εικόνες)
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2021 Mothersblog.gr - All rights reserved
Αριάδνη Ρουβά: Δείτε πόσο έχει αλλάξει η μικρή κόρη του Σάκη & της Κάτιας