Πώς να ενισχύσετε την ψυχική υγεία των παιδιών

Πώς να ενισχύσετε την ψυχική υγεία των παιδιών

Οι γονείς αγωνιούν για την ψυχική υγεία των παιδιών τους λόγω του κορονοιού.

Πώς να ενισχύσετε την ψυχική υγεία των παιδιών

Οι ειδικοί ανησυχούν καθώς πιστεύουν ότι λόγω της πανδημίας τα ποσοστά των παιδιών που θα παρουσιάσουν θέματα ψυχικής υγείας, θα αυξηθούν.

Σύμφωνα με το BBC, η πανδημία έχει προκαλέσει μια σειρά από προβλήματα στα παιδιά: από μοναξιά έως αϋπνία και μειωμένη σωματική δραστηριότητα.

Το στρες που έχει προκαλέσει η πανδημία στην οικογένεια με τα αυξημένα επίπεδα ανεργίας και την οικονομική ανασφάλεια σε συνδυασμό με την υποχρεωτική παραμονή στο σπίτι έχουν επιβαρύνει τα νοικοκυριά σε ολόκληρη τη χώρα. Ολα αυτά έχουν αντίκτυπο και στην ψυχική υγεία των παιδιών.

Πώς μπορείτε να ενισχύσετε τη ψυχική τους υγεία

  • Να παροτρύνετε τα παιδιά να αθλούνται και να έχουν μια ισορροπημένη διατροφή
  • Να έχουν ελεύθερο χρόνο για παιχνίδι σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους
  • Να τους αφιερώνετε χρόνο για κουβέντα και όχι μόνο για τα μαθήματα

paidi kai stres

Μάλιστα, σύμφωνα με τις οδηγίες που εκπονήθηκαν από την Α΄ Ψυχιατρική Κλινική της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών ως γονείς θα πρέπει να έχουμε υπόψιν μας τα εξής:

  • Βοηθούμε τα παιδιά να βρουν αποτελεσματικούς τρόπους να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, όπως το άγχος ή τον φόβο. Κάποιες φορές μπορεί το παιχνίδι ή η ζωγραφική να διευκολύνουν την διαδικασία αυτή. Τα παιδιά αισθάνονται ανακουφισμένα, όταν εκφράζουν και μοιράζονται τα συναισθήματά τους σε ένα ασφαλές και προστατευμένο περιβάλλον. Προσφέρουμε στα παιδιά μια προοπτική για το μέλλον, εξηγώντας τους ότι οι επιδημίες έχουν μια αρχή, μια μέση και ένα τέλος.
  • Επιδιώκουμε τη διαμόρφωση μιας νέας καθημερινής ρουτίνας για τα παιδιά, ιδιαίτερα για όσο διάστημα διαρκεί η αποχή από την οργανωμένη εκπαιδευτική διαδικασία του σχολείου. Για παράδειγμα η διατήρηση μιας σταθερής ώρας πρωινής έγερσης, μεσημεριανού γεύματος, ξεκούρασης, εκπαιδευτικής δραστηριότητας και νυχτερινής κατάκλισης βοηθά τα παιδιά να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες, που διαμορφώνονται. • Εξασφαλίζουμε για τα παιδιά μια ισορροπημένη διατροφή, καλή υγιεινή ύπνου και τουλάχιστον την ελάχιστη απαραίτητη φυσική δραστηριότητα, ανάλογα με την ηλικία τους. Συνιστάται η αποφυγή κατανάλωσης μεγάλων ποσοτήτων ζάχαρης και έτοιμου φαγητού από τα παιδιά, η εξασφάλιση απευθείας έκθεσής τους για κάποια ώρα στον ήλιο και η μέτρια έως έντονη φυσική άσκηση επί 60 λεπτά τρεις φορές την εβδομάδα, σύμφωνα με τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.

paidiko stress kai agxos 1

  • Προσπαθούμε να διατηρήσουμε το δίκτυο των κοινωνικών σχέσεων του παιδιού μέσω εναλλακτικών τρόπων επικοινωνίας που θα υποκαταστήσουν σε αυτή την φάση την διά ζώσης επαφή, για παράδειγμα μέσω τηλεφώνου, μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τηλεδιασκέψεων κ.τ.λ.
  • Αναζητούμε ευκαιρίες να διηγηθούμε στα παιδιά θετικές και αισιόδοξες εικόνες από την κοινότητα, για παράδειγμα ατόμων που ανάρρωσαν ή βοήθησαν κάποιον που νόσησε. Εμφυσούμε στα παιδιά αισθήματα σεβασμού, ευγνωμοσύνης και εμπιστοσύνης στους επαγγελματίες υγείας, που φροντίζουν τους ασθενείς με COVID-19.
  • Εξασφαλίζουμε την παραμονή των παιδιών κοντά στην οικογένεια και τους γονείς τους, εφόσον αυτό κρίνεται ασφαλές. Αποφεύγουμε τον αποχωρισμό των παιδιών από τα πρωταρχικά πρόσωπα φροντίδας τους με κάθε τρόπο. Εάν παρόλα αυτά αυτό κριθεί απαραίτητο, εξασφαλίζουμε κατάλληλη παροχή φροντίδας για τα παιδιά, καθώς και τακτική επικοινωνία του παιδιού με του γονείς του, π.χ. τηλεφωνική επικοινωνία του παιδιού με τον γονέα δύο φορές ημερησίως κτλ.

Διαβάστε επίσης

Πώς να ενισχύσετε την ψυχική ανθεκτικότητα των παιδιών

Μπορεί να προληφθεί το άγχος στα παιδιά; Οι ειδικοί λένε ναι

Το άγχος στα παιδιά: Πώς θα το αναγνωρίσετε και πώς θα το αντιμετωπίσετε

Πώς θα καταλάβετε ότι το παιδί σας έχει στρες και άγχος;

18.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Playhouse Επιτραπέζιο Guess What (141268)
14.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Kaissa Επιτραπέζιο Jolly Roger (KA111915)
10.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Επιτραπέζιο Κρεμάλα (03-204)
20.55 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Haba Επιτραπέζιο Μυστικός κωδικός
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Έξι facts για τα παιδιά που έχουν γεννηθεί τον Δεκέμβρη (εικόνες)

Έξι facts για τα παιδιά που έχουν γεννηθεί τον Δεκέμβρη (εικόνες)

Τα παιδιά του Δεκεμβρίου Ποια τα κοινά χαρακτηριστικά τους
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Επτά λάθη που κάνει μια μαμά στις γιορτές (και πώς θα τα αποφύγει)

Επτά λάθη που κάνει μια μαμά στις γιορτές (και πώς θα τα αποφύγει)

Ξεχνάτε ή δεν υπολογίζετε σωστά το budget σας Περιμένετε να τα αγοράσετε…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Εποχιακή Συναισθηματική Διαταραχή στα παιδιά: Τι πρέπει να γνωρίζετε

Εποχιακή Συναισθηματική Διαταραχή στα παιδιά: Τι πρέπει να γνωρίζετε

Τι είναι η εποχιακή συναισθηματική διαταραχή; Τι την προκαλεί; Ποια είναι τα…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πώς θα φτιάξετε και εσείς γιορτινά πλεχτά σκουφάκια (vid)

Πώς θα φτιάξετε και εσείς γιορτινά πλεχτά σκουφάκια (vid)

Είναι αξιολάτρευτα και μπορείτε να τα μετατρέψετε ακόμη και σε χριστουγεννιάτικες γιρλάντες.
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2021 Mothersblog.gr - All rights reserved
Χριστουγεννιάτικη διακόσμηση κουζίνας: Ιδέες για όλα τα γούστα (εικόνες)