ΕΟΔΥ: Πώς θα λειτουργήσουν τα Γυμνάσια και τα Λύκεια τη νέα σχολική χρονιά

ΕΟΔΥ: Πώς θα λειτουργήσουν τα Γυμνάσια και τα Λύκεια τη νέα σχολική χρονιά

Αναλυτικά όλες οι οδηγίες που απέστειλε στις εκπαιδευτικές μονάδες ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ).

ΕΟΔΥ: Πώς θα λειτουργήσουν τα Γυμνάσια και τα Λύκεια τη νέα σχολική χρονιά

Την ερχόμενη εβδομάδα ξεκινούν τα σχολεία καθώς η συνέχιση της λειτουργίας τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας –που αναμένεται ότι θα συνεχιστεί κατά τους επόμενους μήνες– είναι εξαιρετικά σημαντική.

Ο αγιασμός θα γίνει κανονικά στις 14 Σεπτεμβρίου, όμως μετά τις 11 το πρωί καθώς είναι η ημέρα εορτασμού της Υψώσεως του Τίμιου Σταυρού και οι ιερείς έχουν το πρωί λειτουργίες.

Ο ΕΟΔΥ λοιπόν απέστειλε αναλυτικές οδηγίες για όλες τις βαθμίδες ξεχωριστά, Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, με στόχο την ενημέρωση των εκπαιδευτικών και μέσω αυτών και των μαθητών και των οικογενειών τους σχετικά με την επαναλειτουργία των σχολείων τη λοίμωξη COVID-19, τα μέτρα πρόληψης της διασποράς του ιού, τις απαραίτητες ενέργειες σε περίπτωση εμφάνισης περιστατικού ύποπτου για λοίμωξη COVID-19 και γενικά την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων.

Αναλυτικά τα μέτρα για τα Δημοτικά σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ περιλαμβάνουν:

  • προσπάθεια για τήρηση αποστάσεων μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, όσο είναι εφικτό, σε συνδυασμό με τη λειτουργία του σχολείου σε σταθερές ομάδες παιδιών οι οποίες συστηματικά δεν έρχονται σε επαφή μεταξύ τους

  • συχνή και ορθή εφαρμογή υγιεινής των χεριών (πλύσιμο με σαπούνι και νερό ή/και εφαρμογή αντισηπτικού χεριών)

  • σωστή χρήση κατάλληλης προστατευτικής μάσκας (υφασμάτινης ή απλής χειρουργικής) τόσο από εκπαιδευτικούς όσο και από μαθητές, με μέριμνα για

  • τη σχετική εκπαίδευση· στο σχολείο συνιστάται η ευρεία χρήση υφασμάτινης μάσκας, αλλά μπορεί να χρησιμοποιείται και απλή χειρουργική μάσκα

  • καλός αερισμός των αιθουσών, καθαριότητα χώρων και τακτική εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες

  • αποφυγή μεγάλων συναθροίσεων μαθητών και επίσκεψης στο σχολείο άλλων ατόμων όταν αυτό δεν είναι απαραίτητο

  • αποχή από το σχολείο όσων εκδηλώνουν πυρετό ή/και άλλα συμπτώματα συμβατά με COVID-19, προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες.

Χρήση μάσκας

Η χρήση μάσκας προτείνεται από τον ΠΟΥ και τη UNICEF ως μέρος ενός συνόλου μέτρων δημόσιας υγείας, όπως η τήρηση κοινωνικών αποστάσεων, η υγιεινή των χεριών, η αναπνευστική υγιεινή και ο επαρκής φυσικός αερισμός των κλειστών χώρων, για την πρόληψη και τον έλεγχο της μετάδοσης συγκεκριμένων αναπνευστικών ιών συμπεριλαμβανομένων των ιών SARS-CoV-2 και γρίπης.

Δεδομένου ότι ο ιός μεταδίδεται μέσω σταγονιδίων που παράγονται από άτομο που έχει μολυνθεί είτε εμφανίζει συμπτώματα είτε όχι, η χρήση της μάσκας προστατεύει το άτομο που τη φορά αλλά ακόμη περισσότερο τους άλλους. Η ευρεία χρήση της
μάσκας συμβάλλει σημαντικά στον περιορισμό της μετάδοσης της λοίμωξης και κατά συνέπεια στη διατήρηση της κοινωνικής δραστηριότητας και τη συνέχιση της
εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Η σωστή χρήση μάσκας έχει αποδειχθεί ότι είναι ασφαλής και μπορεί να προστατεύσει αποτελεσματικά από τη μετάδοση της λοίμωξης. Για τους λόγους
αυτούς πολλοί διεθνείς οργανισμοί συστήνουν την καθολική χρήση μάσκας στην κοινότητα αλλά και στο σχολείο. Με την καθολική χρήση της μάσκας στο σχολείο
προστατεύονται όχι μόνο τα ίδια τα παιδιά αλλά και οι ενήλικοι της οικογένειας και ιδιαίτερα τα άτομα αυξημένου κινδύνου, όπως οι ηλικιωμένοι και άτομα με
υποκείμενα χρόνια νοσήματα.

Η αποτελεσματική εφαρμογή της μάσκας σε διάφορα επίπεδα των εκπαιδευτικών βαθμίδων προϋποθέτει τη συνεκτίμηση των αναπτυξιακών δεξιοτήτων των παιδιών και τη συστηματική εκπαίδευσή τους στις ορθές διαδικασίες εφαρμογής και απόρριψης όπως και την καθοδήγηση και ενεργητική επίβλεψη της συμμόρφωσης σε αυτές.

Κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας και σε συνθήκες ηρεμίας των παιδιών στην τάξη, οι εκπαιδευτικοί μπορούν σε τακτά διαστήματα να δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά για «διάλειμμα μάσκας» ώστε να επέρχεται αποφόρτιση των παιδιών και να ενισχύεται η σωστή χρήση της μάσκας. 

Σε περίπτωση που το μοριακό τεστ για τον νέο κορωνοϊό είναι αρνητικό

Το παιδί ή ο ενήλικας μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο μετά την πάροδο τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη
αντιπυρετικών) και την ύφεση των συμπτωμάτων του.

Δείτε ΕΔΩ αναλυτικά τις οδηγίες του ΕΟΔΥ για τη λειτουργία των Γυμνασίων και Λυκείων.

back to school afierwma

 

Διαβάστε επίσης

ΕΟΔΥ: Πώς θα λειτουργήσουν τα Δημοτικά τη νέα σχολική χρονιά

ΕΟΔΥ: Πώς θα λειτουργήσουν τα νηπιαγωγεία τη νέα σχολική χρονιά

Θεοδωρικάκος: Το προσωπικό καθαριότητας βρίσκεται ήδη στα σχολεία

Σχολεία: Ποιοι μαθητές εξαιρούνται από τη χρήση μάσκας

ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Εποχικές αλλεργίες στα παιδιά: Πέντε τρόποι να ανακουφιστούν

Εποχικές αλλεργίες στα παιδιά: Πέντε τρόποι να ανακουφιστούν

Kύρια συμπτώματα αλλεργιών Αποφύγετε τις βόλτες στα πάρκα Κρατήστε τα παράθυρα κλειστά…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Φωτογραφίες αποτυπώνουν τις στιγμές του τοκετού με τον πιο ρεαλιστικό τρόπο

Φωτογραφίες αποτυπώνουν τις στιγμές του τοκετού με τον πιο ρεαλιστικό τρόπο

Οι φωτογραφίες της Eva Rose είναι ασπρόμαυρες, απλές και υπέροχες.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Κράμπες εμφύτευσης: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Κράμπες εμφύτευσης: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Κράμπες εμφύτευσης: Ποια αίσθηση δημιουργούν; Άλλα συμπτώματα εμφύτευσης ωαρίου στη μήτρα Τι…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Το παιδί μου είναι μοναδικό!

Το παιδί μου είναι μοναδικό!

Τι είναι αυτό που το κάνει τόσο μοναδικό;
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2022 Mothersblog.gr - All rights reserved