Τι να βάλετε στην τσάντα του κολατσιού του παιδιού σας - Η διατροφολόγος συμβουλεύει

Κολατσιό για το σχολείο - Τι να βάλετε στην τσάντα του παιδιού

Τι να βάλετε στην τσάντα του κολατσιού του παιδιού σας - Η διατροφολόγος συμβουλεύει
Bigstock

Ο Σεπτέμβριος είναι ο μήνας αρχής της σχολικής χρονιάς. Όσοι είμαστε γονείς καταλαβαίνουμε τις απαιτήσεις αυτής της περιόδου και πόσο σημαντικό είναι να οργανωθούμε σε ψυχολογικό αλλά και διαδικαστικό επίπεδο. Μέσα σε όλα όσα μας απασχολούν, μας απασχολεί και η διατροφή των παιδιών μας, καθώς τα γεύματα που καταναλώνουν, εξασφαλίζουν την ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά για να μπορέσουν τα παιδιά μας να ανταποκριθούν στις καθημερινές τους υποχρεώσεις.

Η ισορροπημένη διατροφή είναι το ζητούμενο

kolatsio.jpg

Μια ισορροπημένη διατροφή είναι το ζητούμενο ώστε τα παιδιά να μπορέσουν να αποδίδουν στο σχολείο αλλά και στις εξωσχολικές δραστηριότητες. Ένας από τους κανόνες που λέω στους γονείς είναι να μην τα πιέζουμε στο θέμα του φαγητού. Τι εννοούμε «δεν πιέζω το παιδί στο φαγητό»; Από τη στιγμή που ο παιδίατρος ή ο διαιτολόγος αξιολογεί ότι το παιδί μας έχει φυσιολογική ανάπτυξη και είναι μέσα στις καμπύλες, εμείς προσπαθούμε να εκπαιδεύουμε το παιδί μας έτσι ώστε να καταναλώνει γεύματα όταν νιώθει ότι τα χρειάζεται και όχι όταν νιώθει ότι πρέπει.

Για παράδειγμα, όταν υπάρχουν κεράσματα στο σχολείο, το παιδί μας έχει την ελευθερία να επιλέξει να το φάει ή όχι, εμείς πρέπει να το απελευθερώσουμε από την υποχρέωση και να του εξηγήσουμε ότι αν δεν πεινάει εκείνη τη στιγμή μπορεί να το αρνηθεί ή μπορεί να το κρατήσει για πιο μετά. Αντίστοιχα όταν εμείς βάζουμε το κολατσιό και το παιδί το επιστρέφει σπίτι, δεν πρέπει να εκνευριζόμαστε. Φυσικά ρωτάμε γιατί δεν το έφαγε. Μήπως έφαγε κάτι άλλο ή μήπως δεν του άρεσε ή μήπως δεν πείνασε στο σχολείο. Ανεξάρτητα από την απάντηση εμείς θα παρέχουμε πάντα ένα υγιεινό κολατσιό ώστε να εξασφαλίσουμε μια ισορροπημένη διατροφή.

Μερικά νόστιμα και εύκολα σνακ λοιπόν είναι:

  • Γλυκό σάντουιτς

Ψωμί ολικής αλέσεως, ταχίνι σκέτο ή με κακάο, φέτες μπανάνας ή μαρμελάδα χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή φέτες ακτινίδιο

  • Στικς αυγόφετας

Χτυπάμε 1 αυγό με 2κ.σ. γάλα. Κόβουμε 1 φέτα ψωμί σε στικς και εμβαπτίζουμε μέσα στο μίγμα αυγό- γάλα μέχρι να απορροφήσει καλά το μίγμα. Ψήνουμε σε αντικολλητικό τηγάνι με ελάχιστο λάδι και από τις 2 πλευρές. Σερβίρουμε είτε με 1κ.γλ.μέλι και κανέλα είτε με 1 φέτα τυρί ή με ταχίνι σκέτο ή με κακάο

  • Ομελέτα φούρνου

Χρειαζόμαστε 2 αυγά, 2κ.σ. βρώμη, 2κ.σ. γάλα και ψιλοκομμένα λαχανικά (μανιτάρια, πιπεριές, κολοκυθάκι, κρεμμύδι κλπ.). Χτυπάμε το αυγό με το γάλα και μετά ρίχνουμε τα υπόλοιπα υλικά. Στρώνουμε λαδόκολλα σε ένα μικρό ταψί και ρίχνουμε το μίγμα ή μοιράζουμε σε θήκες για μάφιν και ψήνουμε στο φούρνο

  • Τυρομάφινς με λαχανικά

Ένα μικρό κολοκυθάκι, ένα μικρό καρότο, μια μεσαία φέτα γλυκοπατάτας, λίγο κρεμμυδάκι, μια μεσαία φέτα κολοκύθας πορτοκαλί. Τα τρίβουμε όλα με τον ψιλό τρίφτη. Αφήνουμε λίγο να στραγγίξουν κ ρίχνουμε λίγο αλάτι. χτυπάμε 2 αυγά, προσθέτουμε τα λαχανικά, 2 κουταλιές αλεύρι, και τυρί σε οποία ποσότητα θέλουμε. Βάζουμε στις φόρμες για μάφιν και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 170 βαθμούς για μισή ώρα περίπου. Η δόση βγάζει 6 μαφινς.

Πιο εύκολες και γρήγορες λύσεις είναι τα παρακάτω:

  • Πολύσπορο κριτσίνι με τυρί: 2-3 κριτσίνια με τυρί
  • Μπάρες δημητριακών χωρίς ζάχαρη
  • 2-3 μπισκότα βρώμης χωρίς ζάχαρη
  • Στικς λαχανικών με αυγό ή με τυρί. Κόβουμε σε στικς καρότο, αγγουράκι, πιπεριές, ντοματίνια και συνοδεύουμε με κάποιο αυγό ή τυρί.
  • Τορτίγια με αβοκάντο και αυγό
  • Τορτίγια με ταχίνι και μπανάνα. Απλώνουμε ταχίνι στην τορτίγια, τοποθετούμε την μπανάνα και τυλίγουμε σε ρολό.
  • Τοστ με ψωμί ολικής αλέσεως, τυρί, βραστό αυγό σφιχτό

Θα βοηθούσε μια συζήτηση με τα παιδιά μας ώστε να καταλάβουμε τις είναι εύχρηστο να καταναλώνουν στο σχολείο αλλά και τι τους αρέσει. Πολλές φορές τα παιδιά στο σχολείο ανταλλάσσουν μεταξύ τους τα σνακς τους. Θα βοηθούσε να έρθουμε σε συνεννόηση με τους άλλους γονείς ώστε να υπάρχει μια κοινή γραμμή σε ότι αφορά τα γεύματα που παρέχουμε στα παιδιά μας στο σχολείο. Τέλος να αναφέρω πως τα κυλικεία των σχολείων τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει πρόοδο σε ότι αφορά τις επιλογές που παρέχουν παρόλα αυτά πάντα συστήνω στους γονείς να μην είναι καθημερινή συνήθεια η αγορά κολατσιού από το κυλικείο, αλλά αν το παιδί θέλει να αγοράσει κάτι να γίνεται 1 φορά τη βδομάδα.

Καλή και διατροφική σχολική χρονιά

Γεωργία Ζιώγου
MSc διαιτολόγος - διατροφολόγος
Στοιχεία επικοινωνίας: Instagram / τηλ: 2155015948 - 6984510753

DPG Network
© 2012-2022 Mothersblog.gr - All rights reserved