H σωστή διατροφή για καλύτερες αποδόσεις στις εξετάσεις

H σωστή διατροφή για καλύτερες αποδόσεις στις εξετάσεις

Τι πρέπει να τρώνε οι μαθητές την περίοδο των εξετάσεων.

H σωστή διατροφή για καλύτερες αποδόσεις στις εξετάσεις

Η περίοδος των πανελληνίων είναι απαιτητική και ιδιαίτερα αγχωτική για τους μαθητές. Γι΄αυτό είναι σημαντικό να τρέφονται και να κοιμούνται σωστά.

Μια ισορροπημένη διατροφή βοηθά το μαθητή να είναι πιο αποδοτικός στο διάβασμα και να έχει καλή διάθεση.Επίσης, η σωστή κατανομή των γευμάτων συμβάλλει στην αυτοσυγκέντρωση.

Τι πρέπει να περιλαμβάνει η διατροφή του μαθητή

Το διαιτολόγιο του μαθητή πρέπει να περιλαμβάνει σχεδόν όλες τις ομάδες τροφίμων σωστά κατανεμημένες, όπως ψάρια, γαλακτοκομικά, φρούτα, λαχανικά.Επίσης, είναι απαραίτητο να καταναλώνει μη επεξεργασμένες τροφές, όπως ψωμί, δημητριακά και ζυμαρικά ολικής άλεσης.

Τα δημητριακά, τα ζυμαρικά και το ψωμί ολικής άλεσης παρέχουν στον οργανισμό υδατάνθρακες που μετατρέπονται σε γλυκόζη, το απαραίτητο «καύσιμο» για τον εγκέφαλο και τα υπόλοιπα όργανα. Επιπλέον, η πλούσια περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες δεν αυξάνει απότομα αλλά σταδιακά τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα με αποτέλεσμα να τα παιδιά να έχουν ενέργεια καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Η υψηλότερη περιεκτικότητα των προϊόντων ολικής άλεσης σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β είναι επίσης ένα πλεονέκτημάς τους για τη διατροφή.

diatrodi mathiton stis exetaseis1

Στοιχεία της διατροφής του μαθητή

Ένα καλό πρωινό πρέπει να περιλαμβάνει:

Όπως και κάθε κυρίως γεύμα ή ελαφρύ snack, το πρωινό θα πρέπει να αποτελείται από τροφές που να περιλαμβάνουν υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λιπαρά.

Για να δημιουργήσετε ένα υγιεινό, θρεπτικό και νόστιμο πρωινό δεν έχετε παρά να συνδυάσετε τουλάχιστον ένα συστατικό από κάθε ομάδα. Ας δούμε μερικά παραδείγματα που μας δίνει η διατροφολόγος Ευσταθία Παπαδά: 

  • Γάλα ή γιαούρτι (ομάδα πρωτεΐνης) με δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης (ομάδα υδατανθράκων), αποξηραμένα φρούτα (ομάδα υδατανθράκων) και ανάλατους ξηρούς καρπούς (ομάδα λιπαρών)
  • Γάλα (ομάδα πρωτεΐνης), ψωμί ολικής άλεσης με μέλι (ομάδα υδατανθράκων) και ταχίνι (ομάδα λιπαρών)
  • Γάλα (ομάδα πρωτεΐνης), τοστ με ψωμί ολικής άλεσης (ομάδα υδατανθράκων), τυρί χαμηλών λιπαρών (ομάδα πρωτεΐνης), αβοκάντο (ομάδα λιπαρών) και λαχανικά (ομάδα υδατανθράκων)
  • Ψωμί ολικής άλεσης με ντομάτα (ομάδα υδατανθράκων), αβοκάντο (ομάδα λιπαρών) και αυγό (ομάδα πρωτεΐνης)
  • Γάλα (ομάδα πρωτεΐνης), σπιτικά μπισκότα βρώμης (ομάδα υδατανθράκων) και ξηροί καρποί (ομάδα λιπαρών)
  • Γάλα (ομάδα πρωτεΐνης) με σπιτικό κέικ ή τυρόπιτα. Τα σπιτικά κέικ και οι πίτες αποτελούν σύνθετες συνταγές που συνήθως περιλαμβάνουν συστατικά και
  • από τις τρεις ομάδες π.χ. αλεύρι (ομάδα υδατανθράκων), αυγά (ομάδα πρωτεΐνης), ελαιόλαδο (ομάδα λιπαρών)

diatrodi mathiton stis exetaseis2

Ενδιάμεσα σνακ

  • Ψωμί ολικής άλεσης με μέλι και ταχίνι: Το σνακ αυτό συνδυάζει τις φυτικές ίνες από το ψωμί, τα καλά λιπαρά από το ταχίνι και τα αντιοξειδωτικά συστατικά από το μέλι.
  • Αραβική πίτα ολικής άλεσης με φυστικοβούτυρο και κομμάτια φρούτων:  Αποτελεί ένα σνακ που μπορείτε να μεταφέρετε εύκολα μαζί σας, ενώ συνδυάζει τη γλυκιά με την αλμυρή γεύση. Περιέχει υδατάνθρακες και φυτικές ίνες από την αραβική πίτα και τα φρούτα, αλλά και καλά λιπαρά και πρωτεΐνη από το φυστικοβούτυρο.
  • Σπιτικές μπάρες δημητριακών: Χρησιμοποιήστε ως βάση τη βρώμη και ως γλυκαντικό μέσο το μέλι, κι επιλέξτε διαφορετικές λιπαρές ύλες όπως ταχίνι, φυστικοβούτυρο, αμυγδαλοβούτυρο, και διάφορους ανάλατους ξηρούς καρπούς και αποξηραμένα φρούτα χωρίς ζάχαρη.
  • Παστέλι:Το παστέλι αποτελεί μία εύκολη και γρήγορη λύση έτοιμου νηστίσιμου σνακ συνδυάζοντας τα καλά λιπαρά από το σουσάμι και τα αντιοξειδωτικά συστατικά του μελιού.
  • Φρούτα με ξηρούς καρπούς :Επιλέγοντας αγαπημένα φρούτα με ξηρούς καρπούς απολαμβάνετε ένα απλό αλλά πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά σνακ με φυτικές ίνες, καλά λιπαρά και πρωτεΐνες.

diatrofi stis panellinies

Το σταθερό πλάνο γευμάτων

Τρία κύρια γεύματα με ενδιάμεσα σνακ υψηλής θρεπτικής αξίας αποτελούν τον βέλτιστο αριθμό ημερήσιων γευμάτων, με σκοπό την επαρκή πρόσληψη ενέργειας και θρεπτικών συστατικών, όλες τις ώρες. Στην προσπάθεια διατήρησης ενός σταθερού πλάνου γευμάτων κατά την περίοδο των εξετάσεων, είναι σημαντικό αφενός να μην παραλείπονται γεύματα, αφετέρου να αποφεύγεται το συνεχές «τσιμπολόγημα» μεταξύ των γευμάτων.

Η επαρκής ενυδάτωση

Η καλή κατάσταση ενυδάτωσης αποτελεί έναν εξίσου σημαντικό παράγοντα που επηρεάζει την πνευματική απόδοση. Είναι καλά τεκμηριωμένο ότι η αφυδάτωση οδηγεί σε μείωση της νοητικής λειτουργίας τόσο στα παιδιά όσο και στους ενήλικες. Έτσι, για παιδιά ηλικίας 14-18 ετών συστήνεται η κατανάλωση 10-12 ποτηριών κάθε μέρα, με το νερό να αποτελεί τη βασική επιλογή. Είναι σημαντικό επίσης, η πρόσληψη υγρών να αυξάνεται τις θερμές ημέρες αλλά και όταν πραγματοποιείται σωματική δραστηριότητα.

Διαβάστε επίσης

Πανελλαδικές Εξετάσεις: Τι αλλάζει για τους υποψηφίους που θέλουν αστυνομική ή στρατιωτική σχολή

Φυτοφαγική διατροφή: Γιατί είναι πιο υγιείς όσοι απέχουν από το κρέας

Λαδερά φαγητά: Γιατί είναι απαραίτητα στη διατροφή του παιδιού!

Ο ρόλος του ασβεστίου στην παιδική διατροφή!

119.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
LEGO Harry Potter Hogwarts Clock Tower (75948)
109.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
LEGO Creator Volkswagen Beetle (10252)
11.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο Λοττο αντικείμενα σπιτιού
19.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο 'Μπλα μπλα μπλα'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Προτάσεις για το Σαββατοκύριακο - Τι μπορείτε να κάνετε με τα παιδιά;

Προτάσεις για το Σαββατοκύριακο - Τι μπορείτε να κάνετε με τα παιδιά;

Χειροτεχνίες, πειράματα και πολλά πολλά ακόμα. 
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Μωρά στον ήλιο: Πώς θα φροντίσεις βρέφη, νήπια και παιδιά στην παραλία αλλά και στο σπίτι

Μωρά στον ήλιο: Πώς θα φροντίσεις βρέφη, νήπια και παιδιά στην παραλία αλλά και στο σπίτι

Το παιδί σου δεν θα πάψει ποτέ να είναι το μωρό σου……
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
5 τρόποι για να κάνεις το καθημερινό μπανάκι του μωρού σου να μοιάζει με γιορτή

5 τρόποι για να κάνεις το καθημερινό μπανάκι του μωρού σου να μοιάζει με γιορτή

Είναι η ώρα της ημέρας που απολαμβάνετε και οι δύο περισσότερο από…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Διακοπές με το έφηβο παιδί σας: Τα πιο συχνά προβλήματα

Διακοπές με το έφηβο παιδί σας: Τα πιο συχνά προβλήματα

Οι καλοκαιρινές διακοπές με παιδιά στην εφηβεία δεν είναι πάντα εύκολες.
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2021 Mothersblog.gr - All rights reserved