Ύπνος μέσα στη μέρα: Τα οφέλη στην ανάπτυξη των παιδιών και πλήρης οδηγός ανα ηλικία

Ύπνος μέσα στη μέρα: Τα οφέλη στην ανάπτυξη των παιδιών και πλήρης οδηγός ανα ηλικία

  • Μεσημεριανός ύπνος: Τα οφέλη στην ανάπτυξη μέσα στη μέρα 
  • Πόσες ώρες πρέπει να κοιμούνται τα παιδιά μέσα στη μέρα ανάλογα με την ηλικία τους;
Ύπνος μέσα στη μέρα: Τα οφέλη στην ανάπτυξη των παιδιών και πλήρης οδηγός ανα ηλικία

Ο επαρκής ύπνος είναι σημαντικός για τη συνολική υγεία και την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού. Στα παιδιά, η σημασία του ύπνου είναι μεγαλύτερη καθώς έχει καθοριστικό ρόλο και  για την υγιή ανάπτυξή τους. Πιο συγκεκριμένα, ολοένα και περισσότερες έρευνες τις τελευταίες δεκαετίας αναδεικνύουν τη σημασία του ύπνου στην σωματική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού από την βρεφική τους ακόμα ηλικία. Εκτός από τον βραδινό ύπνο, ιδιαίτερα σημαντικός θεωρείται και ο ύπνος κατά τη διάρκεια της ημέρας.  

Έρευνα του Πανεπιστημίου Amherst στη Μασαχουσέτη έδειξε ότι τα παιδιά που κοιμούνται έστω και μία ώρα το μεσημέρι βελτιώνουν τις δυνατότητες της μνήμης τους και έχουν καλύτερα αποτελέσματα στο σχολείο. Διεξάγοντας ειδικά τεστ μνήμης σε παιδιά έξι διαφορετικών νηπιαγωγείων της δυτικής Μασαχουσέτης, οι ερευνητές διαπίστωσαν πως τα παιδιά που είχαν κοιμηθεί κατά μέσο όρο 44 λεπτά το μεσημέρι απάντησαν με ποσοστό επιτυχίας 75% σε σχέση με εκείνα που δεν είχαν κάνει τη μεσημεριανή τους σιέστα.

Ο μεσημεριανός ύπνος συνεπώς βελτιώνει τη μνήμη και τη συγκέντρωση των παιδιών, αυξάνοντας την ικανότητά τους να μαθαίνουν πιο εύκολα και να ανταποκρίνονται καλύτερα στις απαιτήσεις του σχολείου

Τα παιδιά που δεν κοιμούνται επαρκώς είναι συνήθως πιο ανήσυχα, ενώ αντιμετωπίζουν δυσκολίες συγκέντρωσης και έχουν πιο συχνά ξεσπάσματα στην συμπεριφορά τους.  

Πόσες ώρες πρέπει να κοιμούνται τα παιδιά μέσα στη μέρα ανάλογα με την ηλικία τους;

Νεογέννητο (0-3 μηνών)

Σε αυτήν την ηλικία το μωρό κοιμάται περίπου 14-17 ώρες την ημέρα συνολικά. Η διάρκεια του κάθε ύπνου του μέσα στη μέρα, ωστόσο, διαφέρει ανά περίπτωση. Το σημαντικότερο είναι αρχικά να βεβαιωθείτε ότι το περιβάλλον που κοιμάται το μωρό δεν δημιουργεί κάποιο πρόβλημα στον ύπνο του και από εκεί και έπειτα ,το πρώτο τουλάχιστον διάστημα, να αφήσετε το μωρό να σας οδηγήσει στις ανάγκες του. Μπορείτε να δοκιμάσετε εάν το μωρό μπορεί να κοιμηθεί μόνο του, ωστόσο εάν κλαίει για περισσότερο από δέκα λεπτά, ην το αφήσετε, πηγαίνετε στην κούνια και πάρτε το αγκαλιά.     

Μωρό (3-12 μηνών)

Μετά τον τρίτο μήνα το πρόγραμμα του μωρού στον ύπνο γίνεται πιο σταθερό. Ο ύπνος κατά τη διάρκεια της μέρας έχει διάρκεια από 2 έως 4 ώρες και πολλά παιδιά μπορούν και κοιμούνται μόνα τους. Στην ηλικία των τεσσάρων με πέντε μηνών, η ρουτίνα του παιδιού περιλαμβάνει τρεις συνήθως ύπνους κατά τη διάρκεια της μέρας. Από τον πρώτο ύπνο μέχρι και τον δεύτερο μεσολαβεί μία περίπου μία με δύο ώρες, ενώ από τον δεύτερο μέχρι τον τρίτο περίπου δυόμιση ώρες. Η ρουτίνα πριν τον ύπνο μπορεί να έχει διάρκεια δέκα λεπτά και να περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως ένα τάισμα ή το άλλαγμα πάνας. Στον έβδομο περίπου μήνα τα μωρά σταματούν να κοιμούνται το απόγευμα και ο βραδινός ύπνος τους μετακινείται νωρίτερα, περίπου στις 7 με 8.

Όσο το μωρό μεγαλώνει φροντίστε να περιορίζετε τους ύπνους μέσα στη μέρα και αυτό γιατί θα δυσκολεύεται να κοιμηθεί το βράδυ. Σημαντικό είναι επίσης, σιγά σιγά το παιδί να μάθει να κοιμάται μόνο του.    

Νήπιο (1-3 ετών)

Στην ηλικία αυτή ο ύπνος κατά τη διάρκεια της μέρας έχει διάρκεια περίπου 1,5 με  3 ώρες. Τα νήπια εξακολουθούν να κοιμούνται περίπου δύο φορές μέσα στη μέρα μέχρι και την ηλικία των 12-18 μηνών, ενώ ο σταματούν τον δεύτερο ύπνο  στην ηλικία των 13-18 μηνών.

Παιδί (3-5 ετών)

Πολλά παιδιά σε αυτήν την ηλικία παραλείπουν τον μεσημεριανό ύπνο. Σε αυτές τις περιπτώσεις θα πρέπει να κοιμούνται νωρίτερα το βράδυ. Εάν το παιδί έχει συγκεκριμένο πρόγραμμα για παράδειγμα στο νηπιαγωγείο κτλ, προσαρμόστε κατάλληλα το πρόγραμμά του ώστε να συμπληρώνει τις ώρες ύπνου που χρειάζεται καθημερινά.

Με πληροφορίες από parentscanada.com

Διαβάστε επίσης

Ο ύπνος του μωρού: Μύθοι και αλήθειες από μία μαμά sleep expert

Ύπνος του νεογέννητου: Ο απόλυτος οδηγός για τον ύπνο του

Ύπνος μωρού: 5 πράγματα που διαβάζετε συχνά στο διαδίκτυο αλλά δεν ισχύουν

Δέκα λόγοι για τους οποίους ο ύπνος είναι σημαντικός (εικόνες)

ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Ύπνος και νεογέννητα: Tι πρέπει να προσέξετε

Ύπνος και νεογέννητα: Tι πρέπει να προσέξετε

Ποιές είναι οι καλύτερες στάσεις ύπνου του μωρού
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Εποχικές αλλεργίες στα παιδιά: Πέντε τρόποι να ανακουφιστούν

Εποχικές αλλεργίες στα παιδιά: Πέντε τρόποι να ανακουφιστούν

Kύρια συμπτώματα αλλεργιών Αποφύγετε τις βόλτες στα πάρκα Κρατήστε τα παράθυρα κλειστά…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Κράμπες εμφύτευσης: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Κράμπες εμφύτευσης: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Κράμπες εμφύτευσης: Ποια αίσθηση δημιουργούν; Άλλα συμπτώματα εμφύτευσης ωαρίου στη μήτρα Τι…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Το παιδί μου είναι μοναδικό!

Το παιδί μου είναι μοναδικό!

Τι είναι αυτό που το κάνει τόσο μοναδικό;
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2022 Mothersblog.gr - All rights reserved