Πώς τα Εκπαιδευτήρια Καίσαρη πρωτοπόρησαν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Στα Εκπαιδευτήρια Καίσαρη, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ξεκίνησε από την πρώτη μέρα ανακοίνωσης των περιοριστικών μέτρων χάρη στην προϋπάρχουσα εφαρμογή αυτής της μεθόδου διδασκαλίας.

Πώς τα Εκπαιδευτήρια Καίσαρη πρωτοπόρησαν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Η Διευθύντρια του Δημοτικού, κυρία Βάσω Λειβαδάρου, μιλάει στο mothersblog.gr για τις ιδιαιτερότητες που παρουσιάζουν οι μαθητές Δημοτικού στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τη σημασία της συνεργασίας των εκπαιδευτικών και τα σχέδια του σχολείου για το μέλλον.

Τα Εκπαιδευτήρια Καίσαρη ήταν έτοιμα για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση;

Το σχολείο μας, από το 2004 έχει αντιληφθεί τη σημασία της στήριξης της μάθησης εξ αποστάσεως δημιουργώντας πλατφόρμα για τους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου. Από το 2010, στα Εκπαιδευτήρια Καίσαρη εφαρμόζουμε την εξ αποστάσεως ασύγχρονη σχολική εκπαίδευση στις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού με επιτυχία μέσω της χρήσης tablets, η οποία λειτουργεί συμπληρωματικά στη συμβατική εκπαίδευση. Αξιοποιούμε με τον καλύτερο παιδαγωγικό τρόπο τα σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία για την επίτευξη των στόχων μας.

Επομένως, από την πρώτη μέρα της ανακοίνωσης των προληπτικών μέτρων ήμασταν έτοιμοι να θέσουμε σε πλήρη λειτουργία την εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όλες τις βαθμίδες από το Προνήπιο έως και το Λύκειο - η οποία ήταν μια αναγκαία και απαραίτητη λύση για τις πρωτόγνωρες καταστάσεις τις οποίες βιώνει όλη η ανθρωπότητα.

Έτσι, λοιπόν, με σταθερά, συνετά και στοχευμένα βήματα σχεδιάσαμε ένα εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο είναι το μέσο για να διατηρήσουν οι εκπαιδευτικοί την επαφή με τους μαθητές μας, αποσκοπώντας παράλληλα στην κάλυψη της διδακτέας ύλης ή της υποκατάστασης της δια ζώσης εκπαίδευσης.

Ποια πιστεύετε ήταν η πρόκληση που έπρεπε να αντιμετωπίσει το Δημοτικό σας και πώς την αντιμετωπίσατε;

Η πρόκληση που είχαμε να αντιμετωπίσουμε ήταν η διαφορετικότητα των μαθητών αυτής της βαθμίδας. Έπρεπε να λάβουμε υπόψη μας, κυρίως τους μαθητές των μικρών τάξεων, οι οποίοι παρουσιάζουν ιδιαίτερη ευαισθησία στις αλλαγές και δυσκολεύονται να διαχειριστούν τη νέα πραγματικότητα που περιλαμβάνει τον εγκλεισμό, την αδυναμία δια ζώσης επαφής με συμμαθητές για ανέμελο παιχνίδι στον προαύλιο χώρο μας κοντά στη φύση και την επακόλουθη εκτόνωση της ενέργειας τους. Γι΄ αυτόν τον σκοπό, εκτός από τα βασικά μαθήματα και τις ξένες γλώσσες, εντάξαμε στην ασύγχρονη εκπαίδευση γνωστικά αντικείμενα, όπως Γυμναστική, Καλλιτεχνικά, Μουσική, Πληροφορική και Θεατρική Αγωγή, τα οποία εμπλέκουν ενεργά τους μαθητές με δράσεις που τους βοηθούν να εκτονώνουν την ενέργειά τους δημιουργικά με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.

Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί των τάξεων δημιουργούν πρωτότυπο υλικό για την ασύχγρονη διδασκαλία, βιντεομαθήματα και κουίζ, τα οποία είναι ευχάριστα, ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών και δεν προκαλούν επιπρόσθετο άγχος. Τέλος, με τα εργαλεία της σύγχρονης διδασκαλίας επιτεύχθηκε σταδιακή αύξηση των τηλεμαθήματων, ώστε οι μαθητές να έρχονται καθημερινά σε επαφή με τους συμμαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους.

Ποιος είναι ο τρόπος αντιμετώπισης αν κάποιος μαθητής παρουσιάζει δυσκολίες στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση;

Οι δυσκολίες που προέκυψαν ήταν κυρίως ψυχολογικής φύσεως, οι οποίες ήταν απόρροια του εγκλεισμού. Σε αυτήν την περίπτωση, το σχολείο μας ενεργοποιήθηκε άμεσα. Υπάρχει πάντοτε συνεργασία του εκπαιδευτικού της τάξης με την ψυχολόγο του σχολείου και με τους γονείς του παιδιού. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, στόχος ήταν να γίνουν τα απαραίτητα βήματα από την κάθε πλευρά, ώστε να επανέλθει στην καθημερινότητα και την ηρεμία του ο μαθητής.

Ποιο πιστεύετε ότι είναι το κλειδί για μια επιτυχημένη εξ αποστάσεως διδασκαλία;

Θεωρώ ότι το πιο σημαντικό κομμάτι της επιτυχημένης εξ αποστάσεως διδασκαλίας είναι η υποστήριξη και η συνεργασία των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του σχολείου μας, ξεκινώντας από τον Παιδικό Σταθμό και το Νηπιαγωγείο, αμέσως αγκάλιασαν την προσπάθεια, επικοινωνούσαν καθημερινά με τους μαθητές τους και αφιέρωσαν πολύ χρόνο για να δημιουργήσουν εκπαιδευτικό υλικό και ελκυστικές δραστηριότητες προκειμένου να εμπλέξουν δημιουργικά τους μαθητές στην εκπαιδευτική διαδικασία εξ αποστάσεως. Ακόμη, η επιμόρφωσή τους συνεχίστηκε κατά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων παρακολουθώντας σεμινάρια και ημερίδες για νέα ψηφιακά εργαλεία, τα οποία, αξιοποιώντας τα στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, παρέχουν στους μαθητές την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση.

Ποια ήταν η στάση των γονέων του σχολείου σας;

Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία μάς έδειξαν έμπρακτα την εμπιστοσύνη τους. Από την πρώτη στιγμή είχαμε τη συνεργασία τους και την αμέριστη συμπαράστασή τους. Αμέσως, αντιλήφθηκαν την ετοιμότητα του σχολείου και των εκπαιδευτικών του, οι οποίοι βρίσκονται σε συνεχή επαφή με τα παιδιά τους και τα καθοδηγούν.

Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον;

Όπως πάντα στο σχολείο μας, προετοιμαζόμαστε για την επόμενη μέρα. Πρώτο βήμα θα είναι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού μας έργου στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στις νέες συνθήκες που προέκυψαν. Στη συνέχεια, θα το αναδομήσουμε εμπλουτίζοντάς το με εκπαιδευτικές πρακτικές και βελτιώνοντάς το προκειμένου να ανταποκριθούμε ακόμα καλύτερα στις ανάγκες των μαθητών μας. Σε περίπτωση που τα σχολεία ξανακλείσουν λόγω της πανδημίας - το οποίο απευχόμαστε - τα Εκπαιδευτήρια Καίσαρη, θα είναι έτοιμα να παρέχουν στους μαθητές τους ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «σαν να είναι στο σχολείο».

© 2012-2024 Mothersblog.gr - All rights reserved