Διατροφή μετά τον τοκετό: Τροφές για να αντιμετωπίσετε τη δυσκοιλιότητα

  • Δυσκοιλιότητα: Ένα σύνηθες σύμπτωμα μετά τον τοκετό
  • Επιλέξτε τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες
  • Μην παραλείπετε τα υγρά
  • Πότε να απευθυνθείτε σε γιατρό
Διατροφή μετά τον τοκετό: Τροφές για να αντιμετωπίσετε τη δυσκοιλιότητα

Η δυσκοιλιότητα είναι ένα σύνηθες σύμπτωμα της εγκυμοσύνης και σε πολλές περιπτώσεις συνεχίζεται και μετά τον τοκετό και μάλιστα για αρκετές εβδομάδες. Η ισορροπημένη διατροφή και η κατανάλωση τροφών πλούσια σε φυτικές ίνες συμβάλουν στην αντιμετώπισή της.

Τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας

Στοχεύστε στα 15 με 20 γραμμάρια φυτικών ινών την ημέρα. Η επαρκής πρόσληψη φυτικών ινών δεν είναι τόσο δύσκολη, αν σκεφτείτε ότι πολλές υγιεινές τροφές έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, όπως τα λαχανικά, τα φρούτα και τα δημητριακά. Για παράδειγμα ξεκινήστε τη μέρα σας με ένα μπολ βρόμης με φρούτα, για τα σνακ σας επιλέξτε ξηρούς καρπούς, προϊόντα ολικής άλεσης, αποξηραμένα φρούτα και εντάξτε τα όσπρια στο εβδομαδιαίο σας μενού.

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα περιέχουν ελάχιστες έως καθόλου φυτικές ίνες, είναι όμως πηγή ασβεστίου, συνεπώς καταναλώνετέ τις με μέτρο. Αποφύγετε τo junk food το οποίο μπορεί να εντείνει το πρόβλημα.

Δείτε παρακάτω μία λίστα με τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες όπως δημοσιεύτηκε από National Nutrition Database:

  • Λευκά φασόλια –19,1 gr ανά φλιτζάνι
  • Φάβα – 16,3 gr ανά φλιτζάνι
  • Φακές – 15,6 gr ανά φλιτζάνι
  • Ρεβίθια – 12,5 gr ανά φλιτζάνι
  • Σμέουρα – 11 gr ανά φλιτζάνι
  • Σπανάκι – 7 gr ανά φλιτζάνι
  • Βρόμη – 5,7 gr ανά φλιτζάνι
  • Αχλάδι – 5,1 gr το ένα
  • Μπρόκολο – 5,1 gr ανά φλιτζάνι
  • Καρότο – 4,7 gr ανά φλιτζάνι
trofes plousies se futikes ines duskoiiliothta 1

Μην παραλείπετε τα υγρά

Η αφυδάτωση μπορεί να κάνει τη δυσκοιλιότητα πιο έντονη ή ακόμα και να την προκαλέσει. Είναι επομένως σημαντικό να καταναλώνετε πολλά υγρά και ιδιαίτερα εάν θηλάζετε. Στοχεύστε στα οκτώ με δέκα ποτήρια νερό την ημέρα.

Επίσης τα φρούτα, εκτός από πηγή φυτικών ινών είναι και πηγή ενυδάτωσης και μπορείτε να φτιάξετε φυσικούς χυμούς με φρούτα εποχής. Αποφύγετε τον καφέ και τα αναψυκτικά τα οποία προκαλούν αφυδάτωση.

Πότε να επικοινωνήσετε με τον γιατρό σας

Εάν η δυσκοιλιότητα επιμείνει παρόλο που ακολουθείτε μία διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες, επικοινωνήστε με τον γιατρό σας και εκείνος θα σας κατευθύνει για τυχόν φαρμακευτική αγωγή που μπορείτε να ακολουθήσετε.

Πηγή: babycenter.com

DPG Network
Δείτε επίσης
© 2012-2022 Mothersblog.gr - All rights reserved