Επτά λόγοι για τους οποίους παίρνετε βάρος, σύμφωνα με τους ειδικούς

Αν αναρωτιέστε γιατί παίρνετε βάρος υπάρχουν πολλοί λόγοι που πιθανόν δεν τους είχατε σκεφτεί.

Επτά λόγοι για τους οποίους παίρνετε βάρος, σύμφωνα με τους ειδικούς
Bigstock

Πολλοί άνθρωποι που τρέφονται υγιεινά, πίνουν άφθονο νερό και γυμνάζονται μπορεί να παρατηρήσουν ότι να χάσουν, παίρνουν βάρος.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι λόγοι που συμβαίνει κάτι τέτοιο είναι πολλοί. Αν ανήκετε κι εσείς σε αυτή την κατηγορία, δείτε τους πιο συνηθισμένους:

Δεν ζυγίζεστε

Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Obesity, το συχνό ζύγισμα σχετίζεται μεταξύ άλλων με μεγαλύτερη απώλεια βάρους. Η Christine M. Palumbo, MBA, RDN, FAND , διαιτολόγος προτείνει να ζυγίζεστε τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα —αν όχι δύο ή τρεις— για να παρακολουθείτε το βάρος σας.

zigaria.jpg

Τρώτε πολύ υγιεινά

«Υπάρχει μια λανθασμένη αντίληψη ότι εάν ένα τρόφιμο θεωρείται «υγιεινό», μπορείτε να φάτε όση ποσότητα θέλετε», λέει η Amy Goodson, MS και συγγραφέας του The Sports Nutrition Playbook. «Κάτι τέτοιο όμως δεν αληθεύει. Τρόφιμα όπως το αβοκάντο, οι ξηροί καρποί, τα βούτυρο ξηρών καρπών, το χούμους, η πίτσα με κρούστα κουνουπιδιού κ.λπ. είναι σίγουρα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, αλλά εξακολουθούν να παρέχουν θερμίδες και επομένως πρέπει να προσέχετε το μέγεθος της μερίδας σας. Η αύξηση βάρους συμβαίνει όταν προσλαμβάνουμε περισσότερες θερμίδες από όσες χρειαζόμαστε για να διατηρήσουμε το βάρος μας. Είτε αυτές οι θερμίδες προέρχονται από γρήγορο φαγητό είτε από ξηρούς καρπούς, εξακολουθούν να είναι θερμίδες», επισημαίνει μεταξύ άλλων.

Δε χρησιμοποιείτε σωστά την εφαρμογή παρακολούθησης θερμίδων

«Υπάρχουν δύο τρόποι με τους οποίους οι διαδικτυακές εφαρμογές παρακολούθησης θερμίδων μπορεί να είναι λανθασμένες», λέει η Theresa Gentile, MS, RDN , ιδιοκτήτρια του Full Plate Nutrition και του New York City Media Rep for New York State Academy of Nutrition and Dietetics. «Πρώτον, χρησιμοποιούν έναν γενικό αλγόριθμο για να υπολογίσουν τον αριθμό των θερμίδων που χρειάζεστε κάθε μέρα για να χάσετε ένα συγκεκριμένο βάρος. Δεύτερον, οι εφαρμογές παρακολούθησης θερμίδων συχνά σας αποζημιώνουν κάθε μέρα με τις θερμίδες που έχετε κάψει με την άσκηση. Ας υποθέσουμε ότι οι ανάγκες σας σε θερμίδες είναι 2.000 θερμίδες την ημέρα και έχετε κάψει 300 με την άσκηση (υποτίθεται). Η εφαρμογή σας δίνει ένα όριο 2.300 θερμίδων για την ημέρα. Εάν προσπαθείτε να χάσετε βάρος (έναντι διατήρησης), θα θέλετε να δημιουργήσετε έλλειμμα στις ημερήσιες θερμίδες και να μην τρώτε ό,τι έχετε κάψει στην άσκηση».

Η λύση: Βρείτε τη σωστή ποσότητα θερμίδων που χρειάζεστε για να χάσετε βάρος χρησιμοποιώντας την αριθμομηχανή μας.

askisi.jpg

Γυμνάζεστε πάρα πολύ

Εάν γυμνάζεστε αλλά παίρνετε βάρος, το πρόβλημα μπορεί να βρίσκεται στον χρόνο που αφιερώνετε στην άσκηση. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η προπόνηση είναι ένας σημαντικός παράγοντας απώλειας βάρους, αρκεί να μην το παρακάνετε. Μια μετα-ανάλυση του Obesity Reviews δείχνει ότι οι άνθρωποι τείνουν να υπερεκτιμούν πόσες θερμίδες καίνε όταν προπονούνται – και θα καταλήξουν να τρώνε περισσότερο τις ημέρες που γυμνάζονται.

Είστε αφυδατωμένες

Μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ διαπίστωσε ότι η κατανάλωση δύο φλιτζανιών νερού πριν από κάθε γεύμα μπορεί να επιταχύνει σημαντικά την απώλεια βάρους. Είναι σημαντικό να κρατάτε το σώμα σας ενυδατωμένο, και αυτό μπορεί να επιτευχθεί πέρα από την κατανάλωση νερού και από άλλα ροφήματα, όπως το τσάι και τα smoothies.

fagito.jpg

Τρώτε πολλά μικρά γεύματα

«Κάθε φορά που τρώτε, απελευθερώνεται ινσουλίνη για να βοηθήσει στη σταθεροποίηση του σακχάρου που απορροφάται στο αίμα σας», λέει η Megan Byrd, RD από το The Oregon Dietitian και εξηγεί: «Η ινσουλίνη είναι μια ορμόνη «αποθήκευσης λίπους», οπότε όταν τρώτε πολλές φορές την ημέρα, ενεργοποιείτε τις ορμόνες σας να αποθηκεύουν λίπος πιο συχνά».

Η λύση: «Προσπαθήστε να τρώτε μόνο 3 έως 4 φορές την ημέρα και επικεντρωθείτε στην κατανάλωση πολλών σύνθετων υδατανθράκων, πρωτεϊνών, φυτικών ινών και υγιεινών λιπών. Αυτό θα σας βοηθήσει να παραμείνετε χορτάτοι περισσότερο και να αποτρέψετε την αύξηση βάρους», λέει η Megan Byrd.

Είστε πολύ αγχωμένες

«Συχνά όταν οι άνθρωποι είναι αγχωμένοι, τα επίπεδα κορτιζόλης αυξάνονται, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση βάρους καθώς και να δυσκολέψει την απώλεια βάρους», εξηγεί η Kara Landau, RD και ιδρύτρια του Uplift Food – Good Mood Food.

Πηγή: eatthis.com

DPG Network
Δείτε επίσης
© 2012-2022 Mothersblog.gr - All rights reserved