Διατροφή μετά τον τοκετό: Ποιες τροφές βελτιώνουν τη διάθεση;

Διατροφή μετά τον τοκετό: Ποιες τροφές βελτιώνουν τη διάθεση;

  • Τροφές πλούσιες σε ωμέγα-3 λιπαρά
  • Τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη
  • Πίνε πολλά υγρά
  • Περιόρισε το αλκοόλ
  • Περιόρισε την κατανάλωση καφεΐνης
  • Προτίμησε τη μαύρη σοκολάτα στις λιγούρες
Διατροφή μετά τον τοκετό: Ποιες τροφές βελτιώνουν τη διάθεση;

Τις πρώτες εβδομάδες μετά τον τοκετό δεν αποκλείεται να νιώθεις λίγο πεσμένη και είναι απόλυτα φυσιολογικό. Διανύεις την περίοδο ανάρρωσης και οι αλλαγές στις ορμόνες σου είναι αναμενόμενες. Παράλληλα προσπαθείς να προσαρμοστείς σε μία νέα συνθήκη και στο νέο σου ρόλο, κάτι που ενδεχομένως να σου προκαλεί στρες τον πρώτο καιρό.

Το διάστημα αυτό εκτός από το μωρό σου είναι πολύ σημαντικό να φροντίζεις και τον εαυτό σου και η ισορροπημένη διατροφή είναι από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να έχεις στη λίστα σου. Τα μικρά και συχνά γεύματα και η επιλογή τροφίμων υψηλής διατροφικής αξίας, όχι μόνο σου προσφέρουν πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, αλλά παράλληλα μπορούν να βελτιώσουν και τη διάθεσή σου. Ιδού ποιες τροφές είναι αυτές.

Τροφές πλούσιες σε ωμέγα-3 λιπαρά

Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα ωμέγα-3 λιπαρά τα οποία βρίσκουμε κυρίως στα ψάρια και σε κάποιους ξηρούς καρπούς, είναι βασικό κομμάτι της ισορροπημένης και υγιεινής διατροφής. Βοηθούν στην ομαλή λειτουργία του οργανισμού, προστατεύουν από καρδιακές ασθένειες ενώ έρευνες δείχνουν ότι οι χώρες στις οποίες καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες ψαριών, έχουν χαμηλά ποσοστά κατάθλιψης.

Ο παιδίατρος James Sears αναφέρει στο βιβλίο του The Baby Βook ότι «τα ωμέγα-3 λιπαρά πραγματικά βοηθούν τον εγκέφαλο να λειτουργεί καλύτερα» και συμβουλεύει τις νέες μαμάδες να εντάξουν στη διατροφή τους τροφές όπως ο σολομός, o λιναρόσπορος και οι ξηροί καρποί.

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ιατρικής οι γυναίκες πρέπει να καταναλώνουν 1.1 γραμμάρια ωμέγα-3 λιπαρών κάθε μέρα, ενώ οι θηλάζουσες μητέρες 1.3 γραμμάρια αντίστοιχα.

Τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι η διατροφή σου την περίοδο αυτή να περιέχει τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη. Σύμφωνα με την ψυχολόγο Shoshana Bennett, η κατανάλωση μικρών ποσοτήτων πρωτεΐνης κατά τη διάρκεια της ημέρας διατηρεί τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σταθερά και βοηθά στην αντιμετώπιση και την πρόληψη απότομων αλλαγών στη διάθεση. Τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα αυγά, το κοτόπουλο και το ψάρι, οι οποίες θεωρούνται ότι ενισχύουν την παραγωγή σεροτονίνης στο εγκέφαλο.

Η ποσότητα πρωτεΐνης που χρειάζεσαι ανά ημέρα εξαρτάται από το εάν θηλάζεις ή όχι  και από το βάρος σου. Κατά μέσο όρο η απαραίτητη ποσότητα πρωτεΐνης για τις γυναίκες που θηλάζουν είναι τα 50-80 γραμμάρια την ημέρα και 30-55 γραμμάρια για τις γυναίκες που δεν θηλάζουν.

proteini augo piato

Πηγή φωτογραφίας: unsplash.com / Ben Kolde

Πίνε πολλά υγρά

Η αφυδάτωση μπορεί να επηρεάσει αρνητικά και τη διάθεσή σου. Για την ακρίβεια, η έντονη κόπωση όπως και το άγχος είναι συμπτώματα της αφυδάτωσης, συνεπώς προσπάθησε να καταναλώνεις τουλάχιστον 8 με 10 ποτήρια νερό την ημέρα και ακόμα παραπάνω εάν θηλάζεις. Εκτός από νερό μπορείς να προτιμήσεις φρέσκους χυμούς και άλλα ροφήματα που δεν θα περιέχουν όμως καφεΐνη και ζάχαρη.

Κάτι ακόμα σημαντικό. Μην περιμένεις να νιώσεις δίψα για να πιεις νερό. Έχε ένα μπουκάλι νερό μαζί σου μέσα στο σπίτι και φρόντιζε να πίνεις ανά τακτά διαστήματα και από λίγο.

Περιόρισε το αλκοόλ

Ένα ποτήρι κρασί κάθε τόσο δεν δημιουργεί πρόβλημα, ωστόσο η συχνή κατανάλωση αλκοόλ και σε μεγάλες ποσότητες ενδέχεται να προκαλέσει διαταραχές στον ύπνο σου και να «ρίξει» τη διάθεσή σου.

Περιόρισε την κατανάλωση καφεΐνης

Εάν θηλάζεις θα πρέπει έτσι και αλλιώς να περιορίσεις έτσι και αλλιώς την κατανάλωση καφεΐνης στα 300mg το πολύ την ημέρα, ωστόσο ακόμα και αν δεν θηλάζεις καλό είναι να αποφύγεις του πολλούς καφέδες ή τα ροφήματα που περιέχουν καφεΐνη καθώς θα σας κάνουν να αισθάνεσαι πιο στρεσαρισμένη και νευρική.

thilasmos klama morou

Προτίμησε τη μαύρη σοκολάτα στις λιγούρες

Τα γλυκά και το junk food μπορεί να σου δώσουν ένα boost ενέργειας, αυτό όμως θα είναι σύντομο και όχι αποτελεσματικό. Όταν έχεις λιγούρες για κάτι γλυκό προτίμησε τη μαύρη σοκολάτα με το λιγότερο 70% περιεκτικότητα σε κακάο. Θεωρείται μία πιο υγιεινή επιλογή και εφόσον καταναλώνεται με μέτρο, έχει οφέλη για την υγεία. όπως η παραγωγή σεροτονίνης και η βελτίωση της διάθεσής σου.

Πηγή: babycenter.com

Διαβάστε επίσης

Διατροφή μετά τον τοκετό: Τροφές για να αντιμετωπίσετε τη δυσκοιλιότητα

Τοκετός σε νερό - Μαγικές φωτογραφίες που αξίζει να δείτε (εικόνες)

Το άγχος μετά τον τοκετό είναι αόρατο

Ο πόνος του τοκετού -ψυχικός και μη- δεν ξεχνιέται

Μαμά φωτογραφίζεται μετά τον τοκετό και στέλνει ένα σπουδαίο μήνυμα

ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Χρήση αντηλιακού στα μωρά: Όλα όσα πρέπει να  γνωρίζετε

Χρήση αντηλιακού στα μωρά: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Από ποια ηλικία πρέπει να βάζετε στο μωρό αντηλιακό, πώς να επιλέξετε…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Καλοκαιρινές οικογενειακές παραδόσεις για να απολαύσετε το καλοκαίρι

Καλοκαιρινές οικογενειακές παραδόσεις για να απολαύσετε το καλοκαίρι

Χαρούμενες οικογενειακές καλοκαιρινές παραδόσεις που μπορείτε να ξεκινήσετε με τα παιδιά σας.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Tο να είσαι σπουδαίος γονιός δεν έχει σχέση μόνο με το παρόν

Tο να είσαι σπουδαίος γονιός δεν έχει σχέση μόνο με το παρόν

Οι άνθρωποι αγαπούν να μιλούν για τη ζωή στο παρόν, και αυτό…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πώς να βελτιώσετε τον χρόνο και την προσοχή που δίνετε στα παιδιά σας

Πώς να βελτιώσετε τον χρόνο και την προσοχή που δίνετε στα παιδιά σας

Τα παιδιά έχουν ανάγκη την προσοχή και την αγάπη σας.
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2022 Mothersblog.gr - All rights reserved