Ανδρική γονιμότητα: Συμβουλές για να ενισχύσετε την κινητικότητα του σπέρματος

Πώς θα ενισχύσετε την κινητικότητα του σπέρματος;

Ανδρική γονιμότητα: Συμβουλές για να ενισχύσετε την κινητικότητα του σπέρματος
Bigstock

Ο αριθμός των σπερματοζωαρίων, η κινητικότητά τους και η υγεία του σπέρματος είναι οι τρεις βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν την ανδρική γονιμότητα. Η κινητικότητα του σπέρματος αναφέρεται στην ικανότητα του σπέρματος να κινείται μέσω της κολπικής οδού και των ωοθηκών για να φτάσει το ωάριο και να το γονιμοποιεί. Εάν η κινητικότητα του σπέρματος είναι χαμηλή σημαίνει ότι τα σπερματοζωάρια αν και επαρκή σε αριθμό, αδυνατούν να φτάσουν ένα ωάριο για να τα γονιμοποιήσουν.

Τι μπορείτε να κάνετε για να ενισχύσετε την κινητικότητα του σπέρματος

Υπάρχουν τρόποι να ενισχύσετε τη γονιμότητά σας, ενισχύοντας την κινητικότητα του σπέρματος. Δοκιμάστε τα εξής.

Βελτιώστε τη διατροφή σας

Η διατροφή επηρεάζει την υγεία του οργανισμού και μεταξύ άλλων και τη γονιμότητα. Όπως υπάρχουν τροφές που ενισχύουν την καρδιακή υγεία, έτσι υπάρχουν και τροφές που ενισχύουν την κινητικότητα του σπέρματος. Οι τροφές αυτές έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά όπως είναι το αυγό, το σπανάκι, οι μπανάνες, το μπρόκολο, το ρόδι, τα καρύδια, τα καρότα και η μαύρη σοκολάτα.

mprokolo.jpg

Πηγή φωτογραφίας: Unsplash.com / Reinaldo Kevin

Αποφύγετε τα χημικά και τα πλαστικά

Οι ειδικοί σε θέματα γονιμότητας προβληματίζονται από την αύξηση των περιστατικών υπογονιμότητας με βασικό αίτιο την μειωμένη κινητικότητα του σπέρματος. Μεταξύ άλλων για την αύξηση αυτή θεωρούν ότι ευθύνονται η έκθεση σε χημικά και η αυξημένη χρήση πλαστικών μαγειρικών σκευών.

Μειώστε την έκθεση στην ακτινοβολία

Η υπερέκθεση στην ακτινοβολία μπορεί επίσης να μειώσει την κινητικότητα του σπέρματος. Αποφύγετε να βάζετε το κινητό στην τσέπη του παντελονιού και να έχετε το λάπτοπ στα πόδια σας.

Προτιμήστε τα πιο άνετα εσώρουχα

Το σώμα ρυθμίζει τη θερμοκρασία εστιάζοντας στη διατήρηση όλων των ζωτικών οργάνων στη σωστή θερμοκρασία. Η βέλτιστη παραγωγή σπέρματος έχει παρατηρηθεί όταν οι όρχεις είναι μερικούς βαθμούς πιο ψυχρούς από το σώμα. Αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που η ανατομία του ανδρικού σώματος είναι τέτοια ώστε το όσχεο να κρέμεται έξω.

Εάν γενικά χρησιμοποιείτε στενά εσώρουχα ή πολύ εφαρμοστά παντελόνια που σπρώχνουν τον σάκο προς το σώμα σας, αυτό θα μπορούσε να τα εκθέσει στη θερμότητα του σώματος, μειώνοντας έτσι τη διάρκεια ζωής του σπέρματος.

Κοιμηθείτε επαρκώς

Έρευνες δείχνουν ότι οι άντρες που κοιμούνται τουλάχιστον 8 ώρες ή και περισσότερο έχουν καλύτερη ποιότητα σπέρματος, συνεπώς μην υποτιμάτε την επίδραση του ύπνου στην υγεία σας.

Εντάξτε την άσκηση στην καθημερινότητά σας

Η γυμναστική έχει θετική επίδραση στην υγεία του οργανισμού συνολικά, αλλά και στην κινητικότητα του σπέρματος. Κατά τη διάρκεια της άσκησης παράγεται τεστοστερόνη η οποία δίνει ενέργεια και δύναμη. Δοκιμάστε να εντάξετε την άσκηση στο καθημερινό σας πρόγραμμα τουλάχιστον πέντε φορές την εβδομάδα.

Με πληροφορίες από parenting.firstcry.com

DPG Network
Δείτε επίσης