Γονιμότητα: Τα θρεπτικά συστατικά που την ενισχύουν

Επτά θρεπτικά συστατικά ενισχύουν τη γονιμότητα του άντρα και τις γυναίκας.

Γονιμότητα: Τα θρεπτικά συστατικά που την ενισχύουν
Bigstock

Η γονιμότητα ενός ζευγαριού εξαρτάται από πολλούς παράγοντες: την κατάσταση υγείας, τη διατροφή, τον τρόπο ζωής, την ψυχολογία.

Σε ό,τι αφορά τη διατροφή η επαρκής πρόσληψη θρεπτικών συστατικών θεωρείται απαραίτητη για την σύλληψη και την ομαλή εξέλιξη της εγκυμοσύνης. Ποια είναι όμως εκείνα τα θρεπτικά συστατικά που ενισχύουν τη γονιμότητα;

Φυλλικό οξύ

Το φυλλικό οξύ είναι η βιταμίνη Β9 και θεωρείται απαραίτητη για μία υγιή εγκυμοσύνη, αλλά και το διάστημα αμέσως πριν. Μία γυναίκα που βρίσκεται σε αναπαραγωγική ηλικία και προσπαθεί να συλλάβει πρέπει να προσλαμβάνει 400 mcg φολικού οξέος την ημέρα.

Σύμφωνα με μελέτες, η επαρκής πρόσληψη φολικού οξέος αυξάνει τις πιθανότητες σύλληψης. Πιο συγκεκριμένα:

  • Το φυλλικό οξύ σε συνδυασμό με άλλες βιταμίνες και μέταλλα βελτιώνει τις συνθήκες για τη γονιμοποίηση του σπέρματος.
  • Το φυλλικό οξύ βοηθά επίσης στη βελτίωση της ποιότητας των ωαρίων. Εάν οι γυναίκες αρχίσουν να παίρνουν φυλλικό οξύ λίγους μήνες πριν επιχειρήσουν να συλλάβουν, τότε η πιθανότητα να γεννηθεί μωρό με χρωμοσωμικό/γεννητικό ελάττωμα μειώνεται σημαντικά.
  • Οι γυναίκες που υποφέρουν από αναιμία ενδέχεται να μην έχουν ωορρηξία επειδή η έλλειψη σιδήρου μπορεί να διαταράξει την ισορροπία των ορμονών.

Πηγές πλούσιες σε φυλλικό οξύ ειναι τα φρούτα όπως τα πορτοκάλια, οι μπανάνες και οι φράουλες, τα πράσινα λαχανικά, τα όσπρια, τα δημητριακά ολικής άλεσης, κρέατα όπως το χοιρινό και τα πουλερικά, θαλασσινά.

Βιταμίνη D

Η βιταμίνη D είναι μία λιποδιαλυτή βιταμίνη, ζωτικής σημασίας για τις ορμόνες που σχετίζονται με το αναπαραγωγικό σύστημα. Οι γυναίκες με φυσιολογικά επίπεδα βιταμίνη D έχουν περισσότερες πιθανότητες να συλλάβουν φυσιολογικά.

Πηγή βιταμίνης D είναι τροφές όπως γαλακτοκομικά προϊόντα, σολομός, τόνος και μουρουνέλαιο. Ωστόσο, η περισσότερη βιταμίνη D παράγεται στο δέρμα όταν εκτίθεται στον ήλιο.

Ψευδάργυρος

Ο ψευδάργυρος είναι ένα απαραίτητο θρεπτικό συστατικό για την ενίσχυση της γονιμότητας, τόσο της γυναίκας, όσο και του άντρα, καθώς ενισχύει την ποιότητα και την κινητικότητα του σπέρματος.

Τροφές πλούσιες σε ψευδάργυρο είναι τα θαλασσινά, κάποια ψάρια, οι τροφές ολικής άλεσης και τα όσπρια.

Σίδηρος

Ο σίδηρος είναι ένα απαραίτητο θρεπτικό συστατικό την περίοδο της εγκυμοσύνης αλλά και νωρίτερα.

Ο σίδηρος:

  • Συμβάλλει στη δημιουργία αιμοσφαιρίνης η οποία υπάρχει στα ερυθρά αιμοσφαίρια και μεταφέρει το οξυγόνο στο αίμα.
  • Είναι σημαντικό συστατικό της μυοσφαιρνής. Η μυοσφαιρίνη προμηθεύει του μυς του σώματος με οξυγόνο και δυναμώνει τα οστά.
  • Είναι απαραίτητο για την παραγωγή πολλών βασικών ενζύμων και βοηθά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.
  • Η έλλειψη σε σίδηρο μπορεί να οδηγήσει σε αναιμία και μειωμένες πιθανότητες σύλληψης.

Τροφές πλούσιες σε σίδηρο είναι τα όσπρια, το σπανάκι, τα παντζάρια και το κόκκινο κρέας.

Βιταμίνη Ε

Η βιταμίνη Ε είναι απαραίτητη για τη γονιμότητα της γυναίκας. Επιπλέον, βελτιώνει την ποιότητα του σπέρματος στους άνδρες. Επίσης, διευκολύνει την εμφύτευση του γονιμοποιημένου ωαρίου. Ταυτόχρονα, η βιταμίνη Ε είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη και τη λειτουργία του πλακούντα. Βρίσκεται σε φυτικά έλαια και ξηρούς καρπούς.

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Ε είναι οι ξηροί καρποί και φρούτα όπως το ακτινίδιο και το μάνγκο.

Βιταμίνες του συμπλέγματος Β

Όλες οι βιταμίνες που ανήκουν στο σύμπλεγμα Β είναι σημαντικές για την σύλληψη, Μεταξύ αυτών οι: θειαμίνη (Β1), ριβοφλαβίνη (Β2), πυριδοξίνη (Β6) και κυανοκοβαλαμίνη (Β12). Οι συγκεκριμένες βιταμίνες βοηθούν τις ωοθήκες να απελευθερώσουν ένα ωάριο κοντά στην ωορρηξία.

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β είναι τα ρεβίθια, τα πράσινα λαχανικά, ο τόνος, οι μπανάνες, αυγά και τα προϊόντα ολικής άλεσης.

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι απαραίτητα για τη σύλληψη. Βοηθούν στην απελευθέρωση του ωαρίου από τις ωοθήκες γυναίκας να απελευθερώσει τα ωάρια, να αυξήσει τη ροή του αίματος στη μήτρα και να εξισορροπήσει τις ορμόνες.

Πηγή λιπαρών οξέων είναι οι ξηροί καρποί, το αβοκάντο και τα ψάρια όπως ο σολομός και ο τόνος.

Με πληροφορίες από parenting.firstcry.com

DPG Network
Δείτε επίσης
© 2012-2022 Mothersblog.gr - All rights reserved