Σωματική άσκηση και Γονιμότητα: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις

Γονιμότητα: Πώς επηρεάζεται από την άσκηση.

Σωματική άσκηση και Γονιμότητα: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις
Bigstock

Έχεις αναρωτηθεί αν η σωματική άσκηση ελαττώνει ή ενισχύει τις πιθανότητές σου να μείνεις έγκυος;

Τι ισχύει πραγματικά

Στο παρελθόν, ορισμένοι γιατροί υποστήριζαν ότι η έντονη σωματική δραστηριότητα μπορούσε να μειώσει τις πιθανότητες εγκυμοσύνης. Σήμερα, γνωρίζουμε ότι αυτή η δήλωση δεν είναι εντελώς αληθής.

Μερικοί άνθρωποι μπορεί να μην ανταποκρίνονται καλά στην άσκηση, δημιουργώντας προβλήματα στο αναπαραγωγικό τους σύστημα, ενώ άλλοι μπορεί να ενισχύσουν με την άσκηση την πιθανότητά τους για σύλληψη. Ο στόχος σας είναι να προσδιορίσετε τον τύπο των ασκήσεων που μπορούν να βελτιώσουν τη γονιμότητά σας.

Έρευνες έδειξαν ότι τακτική άσκηση-μέτριας έντασης μπορεί να αυξήσει την επιτυχία με τις τεχνικές υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, όπως η εξωσωματική γονιμοποίηση (IVF) και ότι οι προπονήσεις μέτριας έντασης μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο αποβολών και να βελτιώσουν τις πιθανότητες απόκτησης ενός μωρού με την υποβοηθούμενη αναπαραγωγή (ART).

Επίσης, μελέτες έχουν δείξει ότι οι ασκήσεις έντονης έντασης μπορεί να μειώσουν τα προβλήματα ωορρηξίας. Γνωρίζουμε ότι η παχυσαρκία μπορεί να συμβάλει στην υπογονιμότητα τόσο στους άνδρες, όσο και στις γυναίκες, αλλά η ελεγχόμενη μείωση του βάρους σε συνδυασμό με άσκηση μπορεί να αναστρέψει το παραπάνω πρόβλημα.

Σημάδια ότι το παρακάνετε με την άσκηση

Ίσως είναι καιρός να μειώσετε τη συχνότητα, τον ρυθμό και τη διάρκεια των προπονήσεών σας εάν αισθάνεστε υπερβολικά κουρασμένες, ή έχετε πόνο στους μύες ή στις αρθρώσεις ή δεν μπορείτε να κοιμηθείτε καλά τη νύχτα.

Όλα αυτά τα συμπτώματα μπορεί να σημαίνουν ότι το παρακάνετε, είτε είστε έγκυος είτε όχι, θέτοντας τον εαυτό σας σε μεγαλύτερο κίνδυνο τραυματισμού.

Επίσης, φροντίστε να συμβουλευτείτε το γιατρό σας εάν ο εμμηνορροϊκός σας κύκλος γίνει ασταθής, καθώς η διατήρηση της περιόδου σας σε καλό δρόμο καθιστά πολύ πιο εύκολο για ένα ωάριο να συναντήσει το σπέρμα.

Ποια άσκηση να προτιμήσετε

  • Πιλάτες
  • Γιόγκα
  • Κολύμβηση
  • Περπάτημα
  • Ποδήλατο

Με πληροφορίες από: whattoexpect.com

DPG Network
Δείτε επίσης