Εγκυμοσύνη και διατροφή: Πόσο ασφαλές είναι να τρώτε ψάρια και θαλασσινά

Εγκυμοσύνη και διατροφή: Πόσο ασφαλές είναι να τρώτε ψάρια και θαλασσινά

Αναρωτιέστε αν είναι ασφαλές να τρώτε ψάρι όταν είστε έγκυος; Δεν είστε η μόνη. Υπάρχουν πολλές μαμάδες με την ίδια απορία με εσάς.

Εγκυμοσύνη και διατροφή: Πόσο ασφαλές είναι να τρώτε ψάρια και θαλασσινά

Ναι, τα θαλασσινά δεν είναι 100% ασφαλή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Είναι αλήθεια ότι όλα τα θαλασσινά δεν είναι ασφαλή για να τα καταναλώνετε ενώ είστε έγκυος, αλλά το να βγάλετε εντελώς τα ψάρια από τη διατροφή σας δεν είναι καλή ιδέα. Τα ψάρια περιέχουν πολλές βιταμίνες και μέταλλα και είναι ισχυρή πηγή λιπαρών οξέων Ωμέγα 3, τα οποία είναι απαραίτητα για εσάς και το αναπτυσσόμενο μωρό σας.

Ενώ ορισμένα ψάρια μπορεί να είναι εξαιρετικά για την υγεία της καρδιάς σας, μερικά είναι πλούσια σε υδράργυρο. Ορισμένα ψάρια έχουν DHA, το οποίο τα καθιστά ιδανικά για το μωρό σας ενώ μερικά περιέχουν τοξικά PCB.

Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ποια ψάρια θα καταναλώσετε και ποια να αποφύγετε.

Οφέλη από την κατανάλωση ψαριών κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

  • Τα ψάρια είναι μια καλή πηγή ψευδαργύρου, σιδήρου και πρωτεϊνών που είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη του μωρού σας.
  • Τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα που υπάρχουν στα θαλασσινά συμβάλλουν στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του μωρού σας.
  • Τα ψάρια έχουν άπαχη πρωτεΐνη που είναι μια καλή τροφή για το μωρό σας κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου.

Τα ψάρια με λίγο λίπος περιέχουν DHA και είναι ιδανικά για κατανάλωση όταν είστε 28 εβδομάδες έγκυος, καθώς είναι εξαιρετικά χρήσιμα με τους ακόλουθους τρόπους:

  • Ενισχύει τη μνήμη
  • Αποτρέπει την κατάθλιψη μετά τον τοκετό
  • Αποτρέπει την αλλαγή της διάθεσης
  • Μειώνει τα προβλήματα καρδιακού κινδύνου
  • Διατηρεί την αρτηριακή πίεση κάτω από κανονικά επίπεδα
  • Μειώνει τα προβλήματα πήξης αίματος

Ποιά ψάρια να τρώτε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Αν προσπαθείτε να μείνετε έγκυος ή είστε ήδη έγκυος, μπορείτε να καταναλώσετε τα παρακάτω είδη ψαριών:

Ψάρια τόνου
Πρέπει να ελέγχετε την ποσότητα του τόνου ενώ είστε έγκυος καθώς περιέχει υδράργυρο.

Λιπαρά ψάρια
Οι έγκυες γυναίκες πρέπει να τρώνε λιπαρά ψάρια σε μέτριες ποσότητες, καθώς ενδέχεται να περιέχουν αρκετούς ρύπους όπως τα PCB και οι διοξίνες. Φάτε μόνο δύο μερίδες αυτών των ψαριών την εβδομάδα. Συμπεριλάβετε λιπαρές παραλλαγές ψαριών όπως ρέγγα, σαρδέλες, σολομό, πέστροφα, σαρδέλες και σκουμπρί στη διατροφή σας.

Τι πρέπει να αποφύγετε ενώ είστε έγκυος

Μερικές από εσάς ίσως να αναρωτιέστε αν είναι ασφαλές να καταναλώνετε οστρακοειδή όπως στρείδια ή ακόμα καβούρι κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας. Συνιστάται ιδιαίτερα να αποφύγετε τα ωμά οστρακοειδή, καθώς μπορεί να είναι μολυσμένα από ιούς, βακτήρια ή άλλες τοξίνες, κάτι που δεν είναι ασφαλές για το μωρό σας.

Ωστόσο, συνιστάται η κατανάλωση μαγειρεμένων οστρακοειδών, καθώς οι μολυσματικές ουσίες θανατώνονται όταν τα οστρακοειδή μαγειρεύονται καλά. Ωστόσο, μπορείτε να τα αποφύγετε εντελώς αν δεν είστε σίγουρες για την προέλευση τους.

Οποιοδήποτε ψάρι ή οστρακοειδές τρώτε, βεβαιωθείτε ότι έχει καθαριστεί και μαγειρευτεί σχολαστικά για να σοβαρές επιπλοκές για εσάς ή το μωρό σας. Σε κάθε περίπτωση καλό θα ήταν πρώτα να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

Πηγή: MomJunction

Και οι μάνες έχουν ψυχή και Instagram. Ακολούθησέ μας!

Διαβάστε επίσης

6+1 πράγματα που δεν ήξερες για τα ψάρια που τρως

Η εκδήλωση αλλεργίας στα ψάρια κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να είναι διπλά εξαντλητική

Κρυολόγημα και παιδί: Αντιμετωπίστε τo με ψάρια και πορτοκάλια

Πολλά ψάρια στην εγκυμοσύνη δίνουν παραπανίσια κιλά στα παιδιά

6.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΟ ΚΑΠΕΛΟ ΓΙΑ ΑΓΟΡΙΑ - ΚΟΚΚΙΝΟ
6.49 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΒΡΕΦΙΚΟ ΚΑΠΕΛΟ ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ. - ΠΟΛΥΧΡΩΜΟ
31.20 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Μαγιό μπικίνι λουλούδια Monnalisa για κορίτσι
49.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Zoggs Στολή κολύμβησης ''Zoggy'' μπλε 1-2 ΕΤΩΝ
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πέντε αλλαγές στο στήθος πριν και μετά την εγκυμοσύνη

Πέντε αλλαγές στο στήθος πριν και μετά την εγκυμοσύνη

Το στήθος είναι από τα πρώτα σημεία του σώματος που θα "προδώσει" την…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Άτακτο παιδί: Λόγοι που συμπεριφέρεται άτακτα και πώς θα το διαχειριστείτε

Άτακτο παιδί: Λόγοι που συμπεριφέρεται άτακτα και πώς θα το διαχειριστείτε

Τεχνικές που θα σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε το άτακτο παιδί σας
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
«Τι να μαγειρέψω σήμερα;» Εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής από το Mothersblog.gr

«Τι να μαγειρέψω σήμερα;» Εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής από το Mothersblog.gr

«Τι να μαγειρέψω σήμερα;», αναρωτιέστε ξανά; Αν ναι, τότε ακολουθήστε το πρόγραμμα…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Δέσποινα Βανδή: Πριν λίγες ώρες δημοσίευσε φωτογραφία με τον γιο της Γιώργο - Δείτε τον (pics)

Δέσποινα Βανδή: Πριν λίγες ώρες δημοσίευσε φωτογραφία με τον γιο της Γιώργο - Δείτε τον (pics)

Καιρό είχαμε να δούμε τον γιο της Γιώργο!
Διάβασε τη συνέχεια
PlusQueen
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό