Πόνος στη μέση κατά την εγκυμοσύνη

Πόνος στη μέση κατά την εγκυμοσύνη

Ο πόνος στη μέση – ή αλλιώς το οσφυϊκό άλγος – είναι μια από τις συχνότερες οχλήσεις της κύησης. Φαίνεται, πως ποσοστό, που αγγίζει ακόμα και το 70% των εγκύων, αναφέρουν αυτό το σύμπτωμα σε κάποιο στάδιο της κύησης.

Πόνος στη μέση κατά την εγκυμοσύνη

Συνήθως ο πόνος αυτός εμφανίζεται μετά τον πέμπτο μήνα, χωρίς όμως να αποκλείεται να εμφανιστεί και νωρίτερα.

Υπάρχουν διάφορα αίτια, τα οποία σχετίζονται με την κύηση και προδιαθέτουν για την εμφάνιση οσφυϊκού άλγους. Καταρχήν στην εγκυμοσύνη έχουμε την έκκριση της ορμόνης ρελαξίνης, η οποία δρα, μεταξύ άλλων, πάνω στους συνδέσμους, στις ταινίες δηλαδή, που κρατάνε σταθερές τις αρθρώσεις, των οποίων προκαλεί τη χαλάρωση. Η χαλάρωση αυτή ενδέχεται να συνδέεται με την «προετοιμασία» του σώματος για τον τοκετό, αφού χαλαρώνουν έτσι οι συνδέσεις μεταξύ των οστών της λεκάνης, η οποία «ανοίγει» και έτσι μπορεί ευκολότερα να χωρέσει την αυξημένη σε μέγεθος μήτρα, ενώ διευκολύνεται και το πέρασμα του νεογνού από τη λεκάνη κατά τον τοκετό.

Η αυξημένη σε μέγεθος μήτρα θέτει εξάλλου υπό τάση τους κοιλιακούς μυς. Οι κοιλιακοί μύες είναι σημαντικοί για τη διατήρηση της στάσης του σώματος κατά την ορθοστασία και η τάση, στην οποία υπόκεινται από τη μήτρα αυξάνει το μήκος τους και δυσχεραίνει τη λειτουργία τους αυτή.

back pain in pregnancy 480x403

Επίσης, η αυξημένη σε μέγεθος μήτρα προκαλεί μετατόπιση του κέντρου βάρους του σώματός σας προς τα εμπρός. Η μετατόπιση αυτή επιβαρύνει τους ραχιαίους μυς, αφού το έργο τους είναι να αντιρροπήσουν την αυξημένη τάση του σώματος να καμφθεί προς τα εμπρός. Κατά τον τρόπο αυτό εμφανίζεται μυϊκός κάματος στους μυς αυτούς και τοπικό άλγος.

Επιπλέον οι ραχιαίοι μύες έχουν την τάση να συσπώνται, όταν αισθάνεστε ψυχολογική πίεση. Γι’ αυτό είναι πιθανό να αισθάνεστε το οσφυϊκό άλγος να εντείνεται, όταν είστε πιεσμένη – και οι φορτισμένες συναισθηματικά στιγμές κατά την κύηση δεν είναι και λίγες.Είναι πιθανότερο να εμφανιστεί οσφυϊκό άλγος κατά την κύηση, όταν έχει αυξηθεί το σωματικό σας βάρος υπέρμετρα, ενώ φαίνεται, πως γυναίκες, που αντιμετώπισαν αυτό το σύμπτωμα σε προηγούμενη κύηση, έχουν περισσότερες πιθανότητες να το εμφανίζουν και σε επόμενες κυήσεις.

Κατά την εγκυμοσύνη χρήσιμο είναι να ληφθούν κάποια μέτρα, προκειμένου να προληφθεί ή τουλάχιστον να μειωθεί το οσφυϊκό άλγος. Καταρχήν φαίνεται πως μπορεί να ωφεληθείτε, αν ακολουθήσετε ένα πρόγραμμα εκγύμνασης, πάντα σε συνεννόηση με τον ιατρό σας. Συνήθως, αν δεν υπάρχουν αντενδείξεις, βοηθητικό μπορεί να είναι το περπάτημα και το κολύμπι. Όσο είστε όρθια ή περπατάτε, καλόν είναι να διατηρείτε σωστή στάση του σώματος, δηλαδή προσπαθείτε να είστε όσο το δυνατόν πιο ευθυτενής. Φυσικά αυτό γίνεται με την πρόοδο της κύησης όλο και πιο δύσκολο.

Αποφύγετε τα τακούνια, ενώ αν χρειάζεται να μεταφέρετε σακούλες με ψώνια για παράδειγμα, μοιράστε το βάρος ισομερώς στα δύο χέρια. Σημαντικό είναι, όταν χρειάζεται να σηκώσετε κάτι, ακόμα και αν το βάρος του φαίνεται μικρό, να μην κάμπτετε τη μέση σας, αλλά τα γόνατά σας. Κατά τον τρόπο αυτό το όποιο βάρος το σηκώνετε με τα πόδια, χωρίς να επιβαρύνετε η μέση.Οι μαλάξεις των ραχιαίων μυών και η τοποθέτηση επί αυτών χλιαρών ή δροσερών επιθεμάτων, ενδέχεται να είναι μέτρα, που θα σας προσφέρουν ανακούφιση.

pregnancy back pain 2

Τέλος είναι καλύτερο να κοιμάστε στο πλάι με ένα η δύο μαξιλάρια ανάμεσα από τα πόδια, η στάση αυτή χαλαρώνει τους οσφυϊκούς μυς, ενώ όταν κάθεστε συνιστάται να χρησιμοποιείτε ένα υποπόδιο και να ρυθμίζετε την ράχη του καθίσματος κατά τρόπον, που να σας προσφέρει την ιδανική ραχιαία στήριξη.

Αν τα μέτρα αυτά δεν επαρκέσουν, ίσως χρειαστεί, πάντα με τη σύμφωνη γνώμη του ιατρού σας, να λάβετε και αναλγητική φαρμακευτική αγωγή, η οποία να ενδείκνυται για την εγκυμοσύνη. Η οσφυαλγία είναι λοιπόν μία ενόχληση της εγκυμοσύνης, η οποία είναι εξαιρετικά συνήθης. Ευτυχώς όμως σπάνια σας ακολουθεί και μετά τον τοκετό.

Δείτε ΕΔΩ σε ποιο στάδιο της κύησης βρίσκεστε!

Θα χαρώ να απαντήσω σε οποιαδήποτε απορία σας εδώ!

Δρ ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΚΩΝ. ΛΥΓΝΟΣ, MSc, PhD
ΜΑΙΕΥΤΗΡ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΟΣ
Master of Science University College London
Διδάκτωρ Μαιευτικής Γυναικολογίας
www.eleftheia.gr 
email: care@eleftheia.gr 

 

48.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΜΠΟΤΕΣ ΔΕΡΜΑ BROWN
11.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΠΑΝΤΟΦΛΕΣ ΜΠΟΤΕΣ ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ - ΕΚΡΟΥ
23.70 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Μπουφάν Renegades
29.70 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Μπουφάν Mini Raxevsky
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Ζήλια μεταξύ μεγαλύτερου και μικρότερου παιδιού: Πώς να την αντιμετωπίσετε

Ζήλια μεταξύ μεγαλύτερου και μικρότερου παιδιού: Πώς να την αντιμετωπίσετε

Αδελφική ζήλια: Τι πρέπει να κάνουν οι γονείς;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Δυσκολεύεστε να βάλετε τα δίδυμα για ύπνο; Να τι μπορείτε να κάνετε

Δυσκολεύεστε να βάλετε τα δίδυμα για ύπνο; Να τι μπορείτε να κάνετε

Ακριβώς επειδή έχετε δίδυμα δεν σημαίνει ότι θα έχετε άγρυπνες νύχτες για…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Σημάδια και συμπτώματα έναρξης τοκετού

Σημάδια και συμπτώματα έναρξης τοκετού

Πώς θα καταλάβω ότι γεννάω; Ποια είναι τα συμπτώματα του τοκετού;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Αυτή είναι η πιο νόστιμη συνταγή για pancakes με... βατόμουρα

Αυτή είναι η πιο νόστιμη συνταγή για pancakes με... βατόμουρα

Τα pancakes, είναι η καλύτερη επιλογή για πρωινό!
Διάβασε τη συνέχεια

Best of DPG network

MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies