Σταφίδες στην εγκυμοσύνη: Τα οφέλη και τι να προσέξετε

Οι σταφίδες έχουν πολλά οφέλη για την έγκυο και το αναπτυσσόμενο έμβρυο, η κατανάλωσή τους ωστόσο στην περίοδο της εγκυμοσύνης χρειάζεται προσοχή.

Σταφίδες στην εγκυμοσύνη: Τα οφέλη και τι να προσέξετε
Bigstock

Η ισορροπημένη διατροφή την περίοδο της εγκυμοσύνης εξασφαλίζει την επαρκή πρόσληψη θρεπτικών συστατικών, συνεπώς και την υγεία της εγκύου αλλά και την υγιή ανάπτυξη του εμβρύου.

Τα φρούτα είναι αναπόσπαστο κομμάτι αυτής. Είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες. Εκτός από τα φρέσκα φρούτα, ωφέλιμα θεωρούνται και τα αποξηραμένα, όπως είναι οι σταφίδες, τα αποξηραμένα σύκα, τα αποξηραμένα δαμάσκηνα κ.α.

Σταφίδες στην εγκυμοσύνη: Να τις βάλετε στη διατροφή σας στην εγκυμοσύνη ή όχι;

Οι σταφίδες και ιδιαίτερα οι μαύρες είναι πηγή θρεπτικών συστατικών και η κατανάλωσή τους θεωρείται ασφαλής την περίοδο της εγκυμοσύνης. Συνεπώς, ναι, αξίζουν μία θέση στη διατροφή σας και παρακάτω θα δούμε αναλυτικά τα οφέλη και τη διατροφή τους αξία.

Σταφίδες: Η διατροφική αξία

Φυτικές ίνες

Οι σταφίδες είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες, οι οποίες την περίοδο της εγκυμοσύνης είναι ακόμα πιο απαραίτητες για τον οργανισμό. Οι ορμονικές αλλαγές προκαλούν δυσκοιλιότητα και όχι μόνο, και οι φυτικές ίνες διευκολύνουν τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος.

Σίδηρος

Ο σίδηρος είναι ένα ακόμα απαραίτητο θρεπτικό συστατικό στην εγκυμοσύνης, καθώς ρυθμίζει την κυκλοφορία του αίματος και ενισχύει την καρδιαγγειακή υγεία. Οι σταφίδες είναι πλούσιες σε σίδηρο και η κατανάλωσή τους συμβάλλει στην πρόληψη της αναιμίας.

Ασβέστιο

Εκτός των παραπάνω, οι σταφίδες έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε σίδητο. Το ασβέστιο είναι αυτό από το οποίο εξαρτάται η υγεία των δοντιών και των οστών, ενώ είναι σημαντικό και για την εύρυθμη λειτουργία της καρδιάς και κάνει καλό στην επιδερμίδα.

Πόσες σταφίδες μπορείτε να τρώτε την ημέρα;

Οι σταφίδες είναι ένα υγιεινό και παράλληλα χορταστικό σνακ, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε φυτικές ίνες. Χρειάζεται όμως προσοχή με την ποσότητα. Μία χούφτα την ημέρα είναι η ιδανική ποσότητα σύμφωνα με τους ειδικούς.

Σταφίδες: Τα οφέλη την εγκυμοσύνη

Λόγω της περιεκτικότητάς τους στα θρεπτικά συστατικά που αναφέρουμε παραπάνω και όχι μόνο, οι σταφίδες έχουν μία πληθώρα από οφέλη για εσάς και το μωρό σας. Πιο συγκεκριμένα:

Ενισχύουν την υγεία τον δοντιών

Οι σταφίδες είναι πλούσιες σε ασβέστιο και ολεανολικό οξύ, τα οποία ενισχύουν την προστασία των δοντιών. Οι ορμονικές αλλαγές επηρεάζουν την υγεία των δοντιών την περίοδο της εγκυμοσύνης και οι σταφίδες είναι από τα τρόφιμα που μπορούν ν ασας βοηθήσουν να τα προστατεύσετε.

Ανακουφίζουν από τη δυσκοιλιότητα

Οι σταφίδες είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες οι οποίες είναι απαραίτητες για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

Αυξάνουν τα ερυθρά αιμοσφαίρια

Οι σταφίδες ενισχύουν την παραγωγή της αιμοσφαιρίνης στο σώμα, η οποία βοηθά στην παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων.

Ενισχύει το πεπτικό σύστημα

Οι καούρες και η δυσκοιλιότητα είναι από τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα της εγκυμοσύνης. Οι φυτικές ίνες που βρίσκονται στις σταφίδες μπορούν να σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε τέτοια προβλήματα.

Δίνουν ενέργεια

Οι σταφίδες είναι καλή πηγή φυσικής γλυκόζης, η οποία δίνει ενέργεια στην έγκυο μία περίοδο που είναι σίγουρα αναγκαία.

Προλαμβάνει από την αναιμία

Οι ορμονικές αλλαγές και η έλλειψη σιδήρου μπορούν να οδηγήσουν σε αναιμία την περίοδο της εγκυμοσύνης. Οι σταφίδες είναι πλούσιες σε σίδηρο και η κατανάλωσή της συμβάλλει στην επαρκή πρόσληψη του σιδήρου.

Τι να προσέξετε;

Αν και οι σταφίδες είναι υγιεινές και θρεπτικές, καλό είναι να αποφεύγονται από γυναίκες που πάσχουν ήδη από διαβήτη. Εάν έχετε διαβήτη κύησης καλό είναι να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας για τη διατροφή που θα πρέπει να ακολουθείτε γενικότερα.

Επίσης, η υπερκατανάλωση σταφίδων μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των επιπέδων της γλυκόζης και να προκαλέσει ακόμα και διαβήτη κύησης.

Με πληροφορίες από parenting.firstcry.com

DPG Network
Δείτε επίσης