Παντζάρια στη διατροφή της εγκύου: Τα οφέλη και δύο συνταγές

Γιατί τα παντζάρια αξίζουν μία θέση στη διατροφή σας την περίοδο της εγκυμοσύνης.

Παντζάρια στη διατροφή της εγκύου: Τα οφέλη και δύο συνταγές

Τα παντζάρια είναι θρεπτικό λαχανικό με πολλαπλά οφέλη για την καρδιά, το μυαλό και τους μυς. Στην περίοδο της εγκυμοσύνης αξίζουν μία θέση στη διατροφή της εγκύου λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε βιταμίνες, μέταλλα και άλλα συστατικά πολύτιμα για την υγεία του οργανισμού και την ανάπτυξη του εμβρύου.

Η διατροφή αξία των παντζαριών

Σύμφωνα με το healthline.com, 100 γραμμάρια παντζάρια βρασμένα έχουν τα εξής:

  • Θερμίδες: 43 kcal
  • Νερό: 88%
  • Πρωτεΐνη: 1,6 grams
  • Υδατάνθρακες: 9,6 grams
  • Σάκχαρα: 6,8 grams
  • Φυτικές ίνες: 2,8 grams
  • Λιπαρά: 0,2 grams
pantzaria.jpg

Πηγή φωτογραφίας: Unsplash.com / Natalia Fogarty

Τα οφέλη των παντζαριών στην εγκυμοσύνη

Ενίσχυση ανοσοποιητικού συστήματος

Τα παντζάρια είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά που ενισχύουν τον οργανισμό και προστατεύουν από τις λοιμώξεις κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Μειώνουν τον κίνδυνο οστεοπόρωσης

Ο κίνδυνος οστεοπόρωσης είναι αυξημένος την περίοδο της εγκυμοσύνης. Τα παντζάρια μεταξύ άλλων περιέχουν ασβέστιο και πυρίτιο που δυναμώνουν τα οστά και τα δόντια.

Ρυθμίζει τον μεταβολισμό

Τα παντζάρια είναι πλούσια σε κάλιο και η κατανάλωσή τους μπορεί να εξισορροπήσει τους ηλεκτρολύτες και να ρυθμίσει τον μεταβολισμό. Επίσης, βοηθούν να διατηρηθούν τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης σταθερά κατά τη διάρκεια της κύησης.

Αποτρέπει τη δημιουργία φλεγμονών

Η βεταΐνη, ένας αντιφλεγμονώδες συστατικό που υπάρχει στα παντζάρια αποτρέπει τη δημιουργία φλεγμονών, τον πόνο και το πρήξιμο στις αρθρώσεις κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Ενίσχυση της ανάπτυξης του εμβρύου

Τα παντζάρια περιέχουν φολικό οξύ το οποίο είναι απαραίτητο για την υγιή ανάπτυξη του μωρού.

Κάνει καλό στο συκώτι

Η βητακυανίνη που υπάρχει στα παντζάρια μπορεί να βοηθήσει στην αποτοξίνωση του συκωτιού και του αίματος. Επίσης, αποβάλλει τις τοξίνες από το σώμα, ενισχύοντας έτσι την υγεία της εγκύου.

Παντζάρια στην εγκυμοσύνη: Πιθανές παρενέργειες

Παρά τα πολλά και σημαντικά οφέλη, υπάρχουν και κάποιες πιθανές παρενέργειες από την κατανάλωση παντζαριών στην εγκυμοσύνη. Πιο συγκεκριμένα:

  • Η υπερκατανάλωση βεταΐνης που υπάρχει στα παντζάρια μπορεί να προκαλέσει εμετό, ναυτία, διάρροια και άλλα γαστρεντερικά προβλήματα.
  • Τα παντζάρια περιέχουν νιτρικά άλατα τα οποία μπορεί να προκαλέσουν κούραση και αδυναμία στην εγκυμοσύνης.
  • Τα παντζάρια περιέχουν επίσης οξαλικό άλας, το οποίο σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να προκαλέσει πέτρες στα νεφρά.

Πώς μπορείτε να εντάξετε τα παντζάρια στη διατροφή σας

Φυσικός χυμός παντζαριού

Ο χυμός παντζαριού είναι πλούσιος σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά. Την περίοδο της εγκυμοσύνης μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των πρωινών ναυτίων.

Υλικά:

  • 1-2 παντζάρια βρασμένα κομμένα σε μικρά κομμ΄τια
  • λίγο τζίντζερ
  • 1 κουταλιά της σούπας χυμός λεμονιού
  • Νερό (όσο χρειαστεί)

Εκτέλεση συνταγής:

Σε ένα μπλέντερ βάλτε τα παντζάρια, το τζίντζερ, το νερό και «Χτυπήστε» όλα τα υλικά μαζί μέχρι να ομογενοποιηθούν και να αποκτήσουν μία παχύρευστη υφή.

Βάλτε το ρόφημα σε ένα ποτήρι και προσθέστε τον χυμό λεμονιού. Ανακατέψτε ξανά. Εάν θέλετε η υφή να γίνει πιο υδαρής, προσθέστε λίγο νερό.

Σαλάτα με παντζάρια και φέτα

Δείτε τα υλικά που θα χρειαστείτε και τη διαδικασία βήμα-βήμα στο παρακάτω βίντεο.

DPG Network
Δείτε επίσης