Εγκυμοσύνη: Δεν παίρνετε αρκετό βάρος; Τα 5 πράγματα που πρέπει να κάνετε

Τι μπορείτε να κάνετε εάν δεν παίρνετε αρκετό βάρος στην εγκυμοσύνη;

Εγκυμοσύνη: Δεν παίρνετε αρκετό βάρος; Τα 5 πράγματα που πρέπει να κάνετε

Το πόσα κιλά θα πάρει μία γυναίκα την περίοδο της εγκυμοσύνης εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η διατροφή, το σωματότυπο ή ακόμα και τα συμπτώματα της κύησης. Ένα πράγμα ωστόσο, είναι βέβαιο. Η αύξηση του σωματικού βάρους είναι ζωτικής σημασίας για την υγιή ανάπτυξη του εμβρύου, για αυτό και είναι σημαντικό να το παρακολουθείτε με τον γυναικολόγο σας.

Γιατί δε παίρνω βάρος στην εγκυμοσύνη;

Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που οδηγούν στη μη αύξηση του σωματικού βάρους στην εγκυμοσύνη. Μεταξύ αυτών οι κάτωθι:

  • Γρήγορος μεταβολισμός
  • Πρωινές ναυτίες
  • Απώλεια όρεξης
  • Ιατρικοί λόγοι
  • Ψυχολογικοί λόγοι

Τι εννοούμε όμως λέγοντας ανεπαρκή αύξηση βάρους στην εγκυμοσύνη;

Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, η μέλλουσα μητέρα ενδέχεται να μην πάρει καθόλου βάρος ή να χάσει μερικά κιλά. Αυτό δεν θεωρείται επιβλαβές για την ίδια και το έμβρυο, αρκεί να μην συνεχιστεί και στην εξέλιξη της εγκυμοσύνης.

Συνήθως η αύξηση του σωματικού βάρους ξεκινάει το δεύτερο τρίμηνο κύησης. Το ελάχιστο βάρος που θα έπρεπε να πάρει η μέλλουσα μητέρα, μεταξύ άλλων παραγόντων, εξαρτάται και από το σωματικό βάρος που είχε πριν συλλάβει. Οι γυναίκες με υψηλότερο δείκτη μάζας σώματος, κανονικά πρέπει να πάρουν λιγότερο βάρος την περίοδο κύησης, σε αντίθεση με τις γυναίκες που είχαν πιο μικρό δείκτη μάζας σώματος.

Από το δεύτερο τρίμηνο, η θεμιτή αύξηση βάρους κατά μέσο όρο, κυμαίνεται στα εξής:

  • Οι γυναίκες με Δείκτη Μάζας Σώματος μικρότερο του 18,5: περίπου 450 γραμμάρια ανά εβδομάδα / 13-18 κιλά σε όλη την εγκυμοσύνη.
  • Οι γυναίκες με Δείκτη Μάζας Σώματος από 18,5 έως 24,9: λιγότερο από 450 γραμμάρια ανά εβδομάδα / 11-16 κιλά σε όλη την εγκυμοσύνη.
  • Οι γυναίκες με Δείκτη Μάζας Σώματος από 25 έως 29,9: περίπου 270 γραμμάρια ανά εβδομάδα / 6-11 κιλά σε όλη την εγκυμοσύνη.
  • Οι γυναίκες με Δείκτη Μάζας Σώματος μεγαλύτερο του 30: περίπου 220 γραμμάρια ανά εβδομάδα / 5-9 κιλά σε όλη την εγκυμοσύνη.
  • Σε περίπτωση δίδυμης κύησης, ισχύουν τα παραπάνω συν 50% ανά περίπτωση.
egkymosyni aneparkis auksisi barous

Ποιες οι επιπτώσεις της ανεπαρκούς πρόσληψης βάρους;

Το να μην παίρνετε το βάρος που χρειάζεται να πάρετε, μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες για εσάς και κυρίως για το έμβρυο. Πιο συγκεκριμένα, αυξάνεται ο κίνδυνος το μωρό να γεννηθεί πρόωρα ή να έχει μικρό βάρος γέννησης, κάτι που μπορεί να επηρεάσει και τον θηλασμό.

Τι μπορείτε να κάνετε

Εάν δεν παίρνετε το θεμιτό βάρος στην εγκυμοσύνη δοκιμάστε τα εξής:

Εντάξτε στη διατροφή σας θρεπτικές τροφές και πλούσιες σε θερμίδες

Tο διάστημα ο οργανισμός σας έχει αυξημένες ανάγκες και χρειάζεται περισσότερα θρεπτικά συστατικά. Εντάξτε στη διατροφή σας τροφές όπως το αβοκάντο, τα όσπρια, οι ξηροί καρποί, τα ψάρια, η βρόμη, τα αποξηραμένα φρούτα, τα αυγά και τα γαλακτοκομικά.

Συμπληρώστε το πιάτο σας

Όχι απαραίτητα με παραπάνω ποσότητα φαγητού, αλλά με κάτι ακόμα που θα προσδώσει στο πιάτο σας ακόμα μεγαλύτερη θερμιδική αξία, όπως για παράδειγμα μία κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο ή μία κουταλιά της σούπας τυρί κρέμα.

Μην ξεχνάτε τα μικρά και συχνά γεύματα

Προσπαθήστε να μην παραλείπετε γεύματα, ακόμα και εάν υποφέρετε από πρωινές ναυτίες ή καούρες. Αντί να τρώτε τρία μεγάλα γεύματα την ημέρα, προτιμήστε τα έξι μικρότερα.

diatrofi egkymosyni ereuna 1

«Όχι» στο junk food, «ναι» στα φρούτα και τα λαχανικά

Αποφύγετε το junk food στο διαιτολόγιο σας και αντιθέτως, εντάξτε φρούτα και λαχανικά που είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για την υγιή ανάπτυξη του μωρού.

Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας

Ο γιατρό σας είναι αυτός που έχει τη συνολική εικόνα της κατάστασής σας και είναι αυτός που μπορεί να κρίνει καλύτερα από τον καθέναν πόσο βάρος πρέπει να πάρετε, αλλά και τι πρέπει να κάνετε για την υγεία του μωρού σας.

Πηγή: whattoexpect.com

DPG Network
Δείτε επίσης
© 2012-2022 Mothersblog.gr - All rights reserved