Εγκυμοσύνη: Ποια θρεπτικά συστατικά είναι απαραίτητα;

Εγκυμοσύνη: Ποια θρεπτικά συστατικά είναι απαραίτητα;

Ποια είναι τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά στην εγκυμοσύνη;

Εγκυμοσύνη: Ποια θρεπτικά συστατικά είναι απαραίτητα;

Την περίοδο της εγκυμοσύνης είναι σημαντικό η μέλλουσα μαμά να τρέφεται σωστά ώστε να προσλαμβάνει όλα τα θρεπτικά σωστά που χρειάζεται τόσο η ίδια, όσο και το έμβρυο.

Η ισορροπημένη διατροφή συμπεριλαμβάνει τροφές από όλες τις ομάδες τροφίμων, ωστόσο κάποια θρεπτικά συστατικά είναι ακόμα πιο απαραίτητα αυτήν την περίοδο. Ας δούμε ποια είναι αυτά.

Φολικό οξύ

Το φολικό οξύ συμβάλλει στην παραγωγή των ερυθρών αιμοσφαιρίων και βοηθά τον εγκέφαλο και τον νωτιαίο μυαλό του μωρού να αναπτυχθεί σωστά. Επίσης παίζει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία DNA και βοηθά στο σχηματισμό της καρδιάς και του κυκλοφορικού συστήματος του εμβρύου.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η έγκυος πρέπει να προσλαμβάνει τουλάχιστον 600mg φολικού οξέος την ημέρα. Τροφές πλούσιες σε φολικό οξύ είναι το σπανάκι, τα όσπρια, το μπρόκολο, το αβοκάντο, τα αυγά και τα φιστίκια.

Σίδηρος

Η αναιμία είναι ιδιαίτερα συνήθης κατά την κύηση και σηματοδοτεί την ανεπαρκή έλλειψη σε σίδηρο που είναι αναγκαίος για τη μέλλουσα μητέρα και το έμβρυο. Η επαρκής πρόσληψη σιδήρου, μειώνει τις πιθανότητες για πρόωρο τοκετό και για γεννηθεί το μωρό με χαμηλό βάρος.

Σύμφωνα με τους διεθνείς οργανισμούς, οι απαιτήσεις σε σίδηρο την περίοδο της εγκυμοσύνης είναι 27mg την ημέρα. Τροφές πλούσιες σε σίδηρο είναι το σπανάκι, τα αποξηραμένα φρούτα, τα όσπρια, το κόκκινο κρέας και η βρώμη.

Ασβέστιο

Το ασβέστιο βοηθάει στην ανάπτυξη των οστών του μωρού, παράλληλα όμως είναι απαραίτητο για την λειτουργία της καρδιάς, των νεύρων, αλλά και των μυών.

Οι ανάγκες σε ασβέστιο διαφέρουν ανάλογα με την ηλικία και άλλους παράγοντες και η έλλειψή του μπορεί να προκαλέσει σοβαρές επιπλοκές. Ωστόσο, σύμφωνα με το Αμερικανικό Κολλέγιο Μαιευτήρων και Γυναικολόγων, μία εγκυμονούσα και θηλάζουσα μητέρα ηλικίας χρειάζεται περίπου 1.000mg ασβεστίου την ημέρα. Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο είναι τα γαλακτοκομικά, ο σολομός, τα αποξηραμένα σύκα, τα αμύγδαλα και τα μαυρομάτικα φασόλια.

Βιταμίνη D

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η έλλειψη σε βιταμίνη D την περίοδο της εγκυμοσύνης είναι κάτι αρκετά σύνηθες σε ορισμένες χώρας και έχει συσχετιστεί με τον αυξημένο κίνδυνο της προεκλαμψίας, τον πρόωρο τοκετό, τον διαβήτη κύησης και μυϊκές παθήσεις.

Επίσης, η βιταμίνη D ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και συμβάλλει στην καλύτερη απορρόφηση του ασβεστίου. Η προτεινόμενη ποσότητα την περίοδο της εγκυμοσύνης είναι 600 IU ημερησίως. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη D είναι τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός και η σαρδέλα, τα αυγά και τα δημητριακά.

Ωμέγα-3 λιπαρά

Τα ωμέγα-3 συμβάλλουν στην καλή όραση του μωρού και στην υγιή ανάπτυξη των οστών του.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η έγκυος πρέπει να προσλαμβάνει τουλάχιστον 200-300 mg ωμέγα-3 λιπαρών την ημέρα. Τροφές πλούσιες σε ωμέγα-3 λιπαρά είναι τα καρύδια, τα ψάρια (ιδιαίτερα ο γαύρος, η σαρδέλα και το σκουμπρί), τα πράσινα λαχανικά και ο λιναρόσπορος

Πηγή: whattoexpect.com

Διαβάστε επίσης

Συμπτώματα εγκυμοσύνης: Τι συμβαίνει στην αρχή

Οξυτοκίνη: Πώς επηρεάζει την εγκυμοσύνη;

Κράμπες στα πόδια στην εγκυμοσύνη: Πώς θα τις αντιμετωπίσετε;

11.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο Λοττο αντικείμενα σπιτιού
19.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο 'Μπλα μπλα μπλα'
20.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Lottie Κούκλα βινυλίου 'Νεράιδα του Δάσους' 18εκ.
16.85 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Smartgames επιτραπέζιο Κυνηγοί Φαντασμάτων
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Ο ύπνος του νεογέννητου: Τα πιο συνήθη λάθη που κάνουν οι νέοι γονείς

Ο ύπνος του νεογέννητου: Τα πιο συνήθη λάθη που κάνουν οι νέοι γονείς

Τι πρέπει να γνωρίζετε για τον ύπνο του μωρού τις πρώτες εβδομάδες;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Τροφές που οφείλετε να αποφεύγετε στην εγκυμοσύνη

Τροφές που οφείλετε να αποφεύγετε στην εγκυμοσύνη

  Εγκυμοσύνη: Τροφές προς αποφυγή
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Ποιες γνωστές Ελληνίδες μαμάδες έχουν δίδυμα (pics)

Ποιες γνωστές Ελληνίδες μαμάδες έχουν δίδυμα (pics)

Η ζωή τους μετά την απόκτηση διδύμων.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Τι πρέπει να τρώει το παιδί όταν είναι άρρωστο;

Τι πρέπει να τρώει το παιδί όταν είναι άρρωστο;

Διατροφή άρρωστου παιδιού: Τι πρέπει να περιλαμβάνει.
Διάβασε τη συνέχεια
BEST OF NETWORK
Lockdown Αττική: Τίποτα δεν έχει κλειδώσει - Δύσκολο παζλ το άνοιγμα της αγοράς 
Εξαδάκτυλος στο Newsbomb.gr: Αντιμετωπίζουμε το κύμα που βρίσκεται σε εξέλιξη - Τι είπε για το Πάσχα
«Ο Έβρος δεν πέφτει»! Ένας χρόνος από την απόπειρα εισβολής - Ο υβριδικός πόλεμος των Τούρκων
Κατρίνης στο Newsbomb.gr: Η κυβέρνηση απέτυχε και στη πανδημία και στην οικονομία
Κορονοϊός: «Πνίγονται» τα νοσοκομεία της Αττικής - Κρίσιμη η κατάσταση στις ΜΕΘ
Κορονοϊός: Πότε θα ανοίξουν τα σχολεία – Τι εξετάζει η κυβέρνηση
Κορονοϊός: Πού συνεχίζει να επιμένει – Τι δείχνουν τα δεδομένα για τις περιοχές που έγιναν κόκκινες
Γεροβασίλη στο Newsbomb.gr: «Η διακυβέρνηση κ. Μητσοτάκη δεν έχει μόνο Πάρνηθα, Ικαρία και Κολωνάκι»
Κυψέλη: Υπάλληλος ψητοπωλείου αποπειράθηκε να κακοποιήσει σεξουαλικά 11χρονη
Κορονοϊός: «Πράσινο» φως για το εμβόλιο της Johnson & Johnson στις ΗΠΑ
Ανδρέας Μικρούτσικος: «Λύγισε» μιλώντας για τον αδελφό του – Η αποκάλυψη για υπόθεση βιασμού
Κάτια Ταραμπάνκο: Η εξομολόγηση για το Survivor - «Θέλησα να σώσω τον εαυτούλη μου»
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2021 Mothersblog.gr - All rights reserved
Έλενα Τσαβαλιά - Μάρκος Σεφερλής: Αγνώριστος ο γιος τους, Χάρης