Το μυστικό για να γίνουν τα αγόρια «αστέρια» στο σχολείο

Πριν αναρωτηθείτε τι είδους μυστικό μπορεί να είναι αυτό και αν είναι αποτελεσματικό, σας λέμε ότι έχει γίνει έρευνα σε 200.000 μαθητές!

Το μυστικό για να γίνουν τα αγόρια «αστέρια» στο σχολείο

Σύμφωνα λοιπόν με αυτή τη νέα διεθνή επιστημονική έρευνα, το «κόλπο» για υψηλές αποδόσεις των αγοριών είναι η τάξη τους να έχει περισσότερα κορίτσια! Όπως διαπιστώθηκε, στα σχολεία όπου τα αγόρια υπερτερούν σε αριθμούς, τείνουν να έχουν χαμηλότερες σχολικές επιδόσεις.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Μαργκρίτ βαν Χεκ του ολλανδικού Πανεπιστημίου της Ουτρέχτης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό παιδαγωγικής "School Effectiveness and School Improvement", ανέλυσαν τους βαθμούς στα τεστ που είχαν περισσότεροι από 200.000 μαθητές σε πάνω από 8.000 μικτά σχολεία από διάφορες χώρες του κόσμου.

Διαπιστώθηκε ότι η απόδοση των αγοριών ήταν σημαντικά καλύτερη στα σχολεία όπου πάνω από το 60% των μαθητών ήταν κορίτσια. Όσο μεγαλύτερη είναι η αναλογία των κοριτσιών, τόσο καλύτεροι τείνουν να είναι κατά μέσο όρο οι βαθμοί των αγοριών, αλλά και γενικότερα τόσο πιο παραγωγική φαίνεται να γίνεται η διαδικασία της μάθησης στο σχολείο για όλους τους μαθητές ανεξαρτήτως φύλου.

Αυτό, κατά τους ερευνητές, βοηθά να κατανοηθεί γιατί διεθνώς τα κορίτσια συνεχίζουν να υπερτερούν των αγοριών σε πολλά μαθήματα (με πιο χτυπητή εξαίρεση τα μαθηματικά). Τα κορίτσια συνήθως επιδεικνύουν μεγαλύτερη συγκέντρωση στο μάθημα και περισσότερα κίνητρα για καλύτερες επιδόσεις, πράγμα που ασκεί μια ευρύτερη θετική επίδραση σε όλη την τάξη, όσο μεγαλύτερη είναι η αναλογία τους στο σύνολο.

Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι τα νέα ευρήματα δείχνουν ότι τα χωριστά σχολεία για αγόρια και κορίτσια δεν είναι καλή ιδέα, ιδίως για τα αγόρια, που έτσι χάνουν την ευεργετική επίδραση της παρουσίας των συμμαθητριών τους.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε επίσης

Ένας εναλλακτικός τρόπος μάθησης, για καλύτερες σχολικές επιδόσεις
Αγόρια, κορίτσια και ...σχολικές επιδόσεις!

© 2012-2024 Mothersblog.gr - All rights reserved